Er det bare meg...?

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Eller er det ganske frekt å komme med kommentarer som: 'har du ikke termin før i desember?? I all verden,det skulle man neimen ikke tro!' og liknende..? Føler meg mye større nå enn i forrige svangerskap,men ville da aldri funnet på å si noe sånt til noen selv? Nå er man såklart litt overfølsom og hormonell som gravid,men folk lirer nå ut av seg de rareste ting når de snakker til gravide synes jeg...alle burde lese en sånn '100 ting man ikke sier til gravide-bok' før man i det hele tatt åpner munnen;)

...alle burde lese en sånn '100 ting man ikke sier til gravide-bok' før man i det hele tatt åpner munnen;)

Tror boka "100 ting gravide biter I seg" selger bedre. Selvfølgelig er det frekt å synes for mye om andres kropp og helse, men det er utrolig hvor mye rart folk lurer av seg I beste mening. Vi får gi blaffen I ordene, og glede oss over at de bryr seg?

Det er frekt! :-( der er mulig å tenke seg om før man snakker...

Synes igrunn det er vel så ille når du forteller du er 5mnd på vei, og folk sier: " Hva? Det synes jo ikke engang..!? Så liten mage du har...!??"
Magen min er akuratt passe tenk!!

Jg får slike kommentarer , men helt ærlig så tar ikke jeg meg nær av de, men alle er vi vel forskjellig :) jeg er veldig stolt av kulen min, og at jeg ikke bare ser tjukk ut . Fikk kommentar senest Igår ; du må jo nærme deg termin nå" og svarte som sant er at jeg er 21 uker på vei så halvveis da, å hun ble overrasket da hun sa at jeg var endel større enn hennes datter som har termin i disse dager .

Tar meg ikke særlig nær av det når det kommer kommentarer.. hører ofte " det er bare NØDT å være to stk inni der?!" Selv om jeg har sagt det ørten ganger at det er det absolutt ikke ;)

Jeg tar meg ikke så nær av det selv egentlig,men synes bare det er så frekt å komme med sånne kommentarer. Man aner jo ikke hva slags holdninger andre har til sin egen kropp,gravid eller ei,og noen blir sikkert kjempesåret. Kan ikke folk heller komme med fine kommentarer som 'så fin du er!' ' nå har du fått fin mage!' osv, i stedet for 'nå ruller du vel snart!' og 'rart du ikke sprekker!' (slike kommentarer fikk hun forrige som var gravid på jobben de siste mnd før fødsel,så jeg har visst noe å se frem til;)

Ei mor i bhg kom å tok meg på magen idag! Og DET var så over streken at jeg bli stående lamslått! Deretter kom kommentaren på gravidshortsen og at det synes det var så gøy! Jeg er førstegangs og har syntes det har vært ubehagelig med kommende beste/oldeforeldre som skal ta på magen. Det faller seg sikkert mer naturlig når magen er mer synlig :)

Jeg er lei av alle som synes det er fritt fram å ta på magen min uten forvarsel!! Det er fremdeles MIN kropp! Ville aldri falt meg inn å bare ta en gravid på magen og spørre "sparker babyen nå?" Hadde jeg ville delt det hadde jeg invitert deg til å komme og kjenne.. Dagens utblåsning :P haha

Farfar spurte meg her om dagen om jeg var heelt sikker på at det ikke var tvillinger i magen min :P Blir ikke så fornærma når det kommer fra han, jeg har verdens beste farfar, men jeg hadde nok reagert annerledes om det kom fra noen andre...

Ei mor i bhg kom å tok meg på magen idag! Og DET var så over streken at jeg bli stående lamslått! Deretter kom kommentaren på gravidshortsen og at det synes det var så gøy! Jeg er førstegangs og har syntes det har vært ubehagelig med kommende beste/oldeforeldre som skal ta på magen. Det faller seg sikkert mer naturlig når magen er mer synlig :)
Helt enig med deg! Her er det kun svigerfar som har tatt meg på magen (uten å spørre først), og det er IKKE greit! Jeg ble helt satt ut og klarte ikke å kommentere det der og da. Men kjæresten min har fått beskjed om å gi han beskjed om at det ikke er greit før vi treffer han neste gang.
Det er noe annet om man spør først, jeg kommer neppe til å si nei, men ikke kom å stryk meg på magen som den mest naturlige ting!

Hihi, vi er forskjellige:-) Jeg synes mest det er kos når noen tar meg på magen, både godt kjente og mindre kjente - men jeg har aldri selv turt å spørre en gravid om å få ta på magen. Litt rart i grunn.. Kommentarene blir jeg derimot lei meg av, og ofte bekymret. Jeg er førstegangs og har hatt mage lenge. Svigermor presterte å si at nå hadde jeg lagt på meg MYE! Og hun er pensjonert psykiater med en lang forhistorie med spiseforstyrrelser... Rart hvor fort man glemmer ting, tenker jeg! Føler ofte at hun legger noe av sin spiseproblematikk over på meg, altså at hun er bekymret på mine vegne.. Men det er jo helt uten grunn, jeg er aktiv, spiser sunt og har normal bmi. Det er mange som mener jeg bærer på tvillinger, ja.. Begynner jo å lure på om det er meg det er noe gærent med.. Huff!

Hihi, vi er forskjellige:-) Jeg synes mest det er kos når noen tar meg på magen, både godt kjente og mindre kjente - men jeg har aldri selv turt å spørre en gravid om å få ta på magen. Litt rart i grunn.. Kommentarene blir jeg derimot lei meg av, og ofte bekymret. Jeg er førstegangs og har hatt mage lenge. Svigermor presterte å si at nå hadde jeg lagt på meg MYE! Og hun er pensjonert psykiater med en lang forhistorie med spiseforstyrrelser... Rart hvor fort man glemmer ting, tenker jeg! Føler ofte at hun legger noe av sin spiseproblematikk over på meg, altså at hun er bekymret på mine vegne.. Men det er jo helt uten grunn, jeg er aktiv, spiser sunt og har normal bmi. Det er mange som mener jeg bærer på tvillinger, ja.. Begynner jo å lure på om det er meg det er noe gærent med.. Huff!
Jeg synes også det er kos når noen tar meg på magen,gjør meg ingenting i det hele tatt:) det var ikke noe pent sagt av din svigermor,hun burde jo ha litt flere sosiale antenner med den bakgrunnen. Men svigermødre er vel kanskje de som er aller minst følsomme med kommentarer,hører vel med til rollen,hihi. Det er hvertfall ikke noe galt med oss,vi får tenke at vi bærer på våre små skatter og prøve å kose oss med den voksende magen og heller overse dumme og ubetenksomme kommentarer:)

Helt enig med deg! Her er det kun svigerfar som har tatt meg på magen (uten å spørre først), og det er IKKE greit! Jeg ble helt satt ut og klarte ikke å kommentere det der og da. Men kjæresten min har fått beskjed om å gi han beskjed om at det ikke er greit før vi treffer han neste gang.
Det er noe annet om man spør først, jeg kommer neppe til å si nei, men ikke kom å stryk meg på magen som den mest naturlige ting!

Jeg mener at folkeskikken må strekke seg dit hen at man spør først. Man stryker ikke fremmede på magen som om det er en selvfølge. Men vi er jo forskjellige og noen synes det er hyggelig å bli strøket på :) Ellers har jeg ikke fått særlig kommentarer enda, men mange spør om barnet er planlagt, om det er gutt eller jente, hva vi håper det blir osv :p slike spørsmål blir jo stilt for å være hyggelig eller nysgjerrig, men jeg blir provosert fordi det spiller for pokker ingen trille hverken det ene eller det andre :p kjente plutselig at jeg ble litt revet med på dette temaet, men det er liksom noen "følere" på folk som har vesentlige mangler ;)

Jeg har heldigvis aldri opplevd at noen utenom samboeren eller datteren min tar på magen. Hadde syntes det hadde vært mega ubehagelig hvis andre kom å tok på magen.. Hvem gir de rett til det liksom :p

Helt enig i at man må spørre om å få ta på magen altså, det er jo noe privat - og man kan ikke vite om den gravide synes det er ok. Nei, folk er rare og ubetenksomme ofte.

Huffameg så masse rart folk lirer av seg da! Tror jeg har vært heldig til nå, for her er det vel kun en venninne og svigerfar som har tatt meg på magen uten forvarsel, og jeg synes det er greit når det er personer jeg kjenner såpass godt :) Frekke kommentarer har jeg sluppet unna, men de kommer vel. Er dessverre redd jeg kommer til å ta det til meg i så tilfelle, men selv synes jeg det er superstas at kulen vokser :D

Jeg er overrasket over meg selv og hvor mye sånt faktisk provoserer meg :P
Vanligvis bryr jeg meg ikke om hva folk måtte mene, men nå irriterer jeg meg over sånne kommentarer.
Senest i går traff jeg flere på jobb som spør hvor langt jeg er på vei og følger opp med "OJ!"
Hun ene sa faktisk: Oh my GOD, you're gonna get BIG!
I dag møtte jeg en som sa det stikk motsatte. At magen er liten!

Jeg er overrasket over meg selv og hvor mye sånt faktisk provoserer meg :P
Vanligvis bryr jeg meg ikke om hva folk måtte mene, men nå irriterer jeg meg over sånne kommentarer.
Senest i går traff jeg flere på jobb som spør hvor langt jeg er på vei og følger opp med "OJ!"
Hun ene sa faktisk: Oh my GOD, you're gonna get BIG!
I dag møtte jeg en som sa det stikk motsatte. At magen er liten!
Utrolig frekt!! Tror jeg skal skrive den der '100-ting-man-ikke-sier-til-gravide-boka', virker som om ganske mange kunne hatt godt av å lese den..!

Utrolig frekt!! Tror jeg skal skrive den der '100-ting-man-ikke-sier-til-gravide-boka', virker som om ganske mange kunne hatt godt av å lese den..!

Melder meg som med-forfatter, så er dette noe som alle gravide burde fått noen eksemplarer av på første kontroll for å gi ut til kreti og pleti!
Fikk tidenes trollkommentar fra den blivende pappa; "ahoy kaptein kulemage"! Jeg er kry av babymagen men kom ikke her å fornerme den :o :p

Back
Topp