Jeg er seriøst bekymret. Vi har jo lavt immunforsvar når vi er gravide. Mange tanker som surrer. Om jeg som er ung blir syk, blir jeg nok ikke prioritert for å få hjelp, hva skjer da. Bare håpe på det beste? Og vi bærer på et barn. Jeg har ventet 7 år på det nå.
Jeg er 70% sykemeldt med bekkenplager, ringte legen i dag å sa jeg ville sykemeldes 100%, for jeg jobber i butikk og er veldig utsatt for vi snakker med kunder å er nære dem. Må være borti penger og henderne til kundene osv. Ikke tilgang på vask uten å gå på andre siden av senteret. Jeg vil ikke stå der å bli smittet! Kan heller ikke ha 1 meter avstand til kundene heller. Nei fy. Jeg vil ikke dit.
Men legen kunne ikke sykemelde meg mer. Blir galen av dette. Mannen min fikk hjemmekontor for jeg er gravid tilogmed.. grr..
Å vi vet ikke enda om babyen tar skade eller noe av dette.
Jeg tror at du som ung tvert imot blir prioritert, og særlig som ung og gravid. Basert på informasjon fra Italia hvor tøffe valg har måttet tas og det bl.a. har vært øvre aldersgrense i visse tilfeller for respirator. De med best sjanse for å overleve er de man satser på.
Krysser fingrene for at det går bra! Var selv på OUL på torsdag, spritet meg masse og ville bare fort ut av sykehuset igjen!