er dere plaget av sammentrekninger?

Jeg kan nesten ikke svare for deg, da jeg ikke er lege. Jeg er undersøkt av gynekolog og har fått streng beskjed om å ta det helt med ro slik at jeg ikke framprovoserer en for tidlig fødsel. Hvorfor jeg sliter med mye kynnere og nedpress vet de ikke. Det eneste vi vet er at jo mindre jeg stresser/belaster kroppen, jo bedre er jeg.

Nå føler jeg meg egentli bare dum som tok det opp. Var ikke meningen å skape noen form for hysteri eller nervøsitet. :p

Hvis du har smerter eller noe annet som bekymrer deg, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legen din :) det er alltid lav terskel for å bli hørt hos lege og legevakt.

Jeg kan nesten ikke svare for deg, da jeg ikke er lege. Jeg er undersøkt av gynekolog og har fått streng beskjed om å ta det helt med ro slik at jeg ikke framprovoserer en for tidlig fødsel. Hvorfor jeg sliter med mye kynnere og nedpress vet de ikke. Det eneste vi vet er at jo mindre jeg stresser/belaster kroppen, jo bedre er jeg.

Nå føler jeg meg egentli bare dum som tok det opp. Var ikke meningen å skape noen form for hysteri eller nervøsitet. :p

Hvis du har smerter eller noe annet som bekymrer deg, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legen din :) det er alltid lav terskel for å bli hørt hos lege og legevakt.
Slapp av, ikke noe problem ;) ble bare nysgjerrig jeg :) har bare kjent det noen ganger og er ikke bekymra :) skal til lege til uka, så kan jo høre med ho da.., hvis jeg husker :P

Jeg har nok ligamentsmerter :)
Ligamentsmerter og kynnere er to helt forskjellige ting. Ligamentsmerter får du gjerne når livmoren vokser og blir større, da blir det strekk i ligamentene. Kynnere er sammentrekning av livmoren, noe som gjør musklene sterkere og som tilslutt gjør kroppen klar til å presse ut babyen under fødsel.

Vell, hvis du har nedpress så vet du hva det er :p kjennes ut som at kroppen/livmoren skal presse barnet ned og ut. Vondt og svært ubehagelig da du vet at barnet ikke skal ut så tidlig.

Okei ja da vet jeg at jeg har hatt det, men det skjer for det meste på kvelden.

Back
Topp