Er dere klare?

Så og si helt klar nå. Tror faktisk ikke det er noe jeg mangler akkurat nå? I alle fall ikke noe jeg kommer på i farta. Etterhvert må vi kjøpe sprinkelseng og ekstra del til babycallen, men det er ikke noe jeg kommer til å ha behov for med det første iallefall :)
 
Ikke i det hele tatt. Eldste skal feire bursdagen sin med barnehagen om 1,5 uke. Og jeg har sagt til meg selv at jeg skal begynne etter det :happy:
 
Ja, ungen er jeg ikke bekymret for at det går fint med. Det er for min egen del :)
Ser det, jeg har ei liste jeg skal jobbe meg gjennom, blir å bli fint å bli ferdig med den.

Men sist hadde vi feks ikke fått satt opp verken bilstol eller stellebord når ungen kom, og det ordna seg (Ikke montert basen i bilen, hadde heldigvis kjøpt den).

Prøver heller å få tatt meg nok lurer enn å ha alt på plass :p
 
Siden dette er nr to så tror jeg nok at jeg egentlig er klar. Klær, bilstol, seng, dyne, vognbag finnes jo i huset (bod/loft/kjeller/gararasje). Stellematta ligger framme til toåringen. Riktig nok er alle trekkene flekkete av tiss og bæsj og tran, men det blir de jo med en gang. Sånn sett er jeg egentlig BEDRE forberedt denne gangen, det aller meste kommer allerede ferdig flekkete:hilarious:

Men som det kanskje fremgår så er ingen ting helt klart. Ingen ting er funnet fram eller vasket, senga mangler madrass, stelleplass mangler bleier. Å finne en sovevogn som toåringen kan ha i barnehagen begynner å haste litt.

Hvis babyen kommer nå, så kommer det til å gå helt fint, men jeg håper den venter til jeg har hatt noen dager i permisjon så jeg rekker å finne fram og vaske og slappe av. Og pakke fødebag, men jeg skulle nok klart å føde uten den også:hilarious:
 
Hehe, her er det ikke mye som er klart! Jeg stresser egentlig ikke heller, til tross for at det er under 4 uker til termin og det er mulig jeg blir satt i gang før det. Tenker at vi har det vi trenger (bare ikke nødvendigvis der vi trenger det:hilarious:)
Vi har klær etter begge storesøsken, men det ligger i plastkasser og ingenting er funnet frem eller vasket. Jeg aner ikke hvor vi skal plassere babyens klær, egentlig burde vi kjøpt en ny kommode. Har kjøpt bedsidecrib denne gangen, den er ikke montert og vi må kjøpe ny madrass. Jeg har ikke funnet frem dyner og sengetøy. Vognen står med sportsdelen på under trappa og jeg håper bagdelen står innerst i boden slik jeg innbiller meg. Jeg har heller ikke pakket noen fødebag, det nærmeste jeg kommer er at jeg har kjøpt et par nye bukser og et par flipflops. Men vi prøvde å sette inn alle tre bilstolene i baksetet i helga, og det gikk faktisk! :hilarious:
Må få unna noe skrivearbeid før jeg har min siste dag på jobb på torsdag, tror jeg klarer å komme litt mer i modus da:wacky:
 
Ble 100% sykmeldt i går, så brukte dagen i går på å skrive en liste over ting jeg vil ha gjort før lillebror kommer. Med storesøster utsatte jeg «alt» til jeg skulle ut i permisjon 3 uker før termin, men så gikk vannet i uke 35... den samme dagen jeg hadde tenkt å pakke fødebagen :angelic: den ble pakket i hui og hast hvertfall :playful:
Begynte så vidt i går å vaske litt klær, og har fortsatt med det i dag. + lokalisere utstyr som vi trenger som samboer må bære ned fra loftet. Fødebagen skal jeg pakke mest mulig av i morgen (med fare for å jinxe det, håper ikke vannet går i morgen!)
 
Back
Topp