Er dere klare?

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Er straks høygravid, og kjenner at redebyggeinnstinket gjør seg stadig mer gjeldende. Men så er jeg stadig mer sliten, så det må prioriteres. Jeg klarer heldigvis å være litt realistisk oppi det hele. Stiller meg selv spørsmålet: Må dette være fikset før baby kommer? Svaret er stort sett alltid nei. Vi har det som trengs, og resten kan ordnes etterhvert. Hvis han plutselig kommer, så går det helt fint!

Er dere klare? Og klarer dere å slappe av oppi alt som skal ordnes?
 
Ikke klare nei, men det kommer nok til å gå bra
 
Huff ja å stille seg selv det spm er ikke lett, jeg kan svare nei, men ønsker alikevell å få det til før fødsel så jeg slipper etterpå:hilarious:. Slappe av har jeg blitt tvunget til av trøtthet, slitenhet, nedpress og kynnere, men så ble jeg syk og da har man null valg å måtte slappe av.. men ja driver fortsatt å pakker fødebagen, skrevet ferdig fødebrevet, så er vel mest nesting syndromet som faktisk slår inn mest. Trenger å ha alt rent og ryddig føler jeg, men må også lage litt barselmat så ting er lett når jeg kommer hjem, og vil ha sammen bedside cribben, så begynner vel ting å bli mer klart:hilarious::hilarious::hilarious: men ja finner vel noe nytt jeg «må» gjøre etter lista mi.
 
Vi har faktisk klart det meste nå! :) Siste tiden blir brukt til avslapping også småting som skal ordnes, men ikke noe som er noe stress om man ikke får gjort! :)
Nå har vi handla inn litt og litt hele veien. Dette er jo vår første så siden vi trengte alt så syntes vi det var like greit å begynne litt og litt :happy:
 
Nei, men tar det med ro og tenker at dersom vi mangler noe, kan det fikses etter fødselen også. Venter med å pakke fødebagen og vaske babyklær til jeg går ut i perm 16.1, og må også få stukket innom en kollega siden vi skal få overta babystolen deres, men ellers er det ikke stort som må gjøres. Dette er jo tredje barnet, så vi har det meste i hus fra før og er nok litt mer avslappede mtp forberedelser enn vi var før eldste ble født :)
 
Vi har det meste men er ikke klar :p må få pakket fødebagen i dag tror jeg..
 
Mentalt veldig klar for at babyen skal komme. Huset er ikke klart i det heletatt. Vi har jo det vi trenger av utstyr her hjemme siden vi venter vår andre. Barnerommet ser ut som et lager. Klærne er ikke vasket. Vogna har storesøster brukt i jula så den har enda sportsdelen på. Vi må sette sprinklene på sengen igjen og re den og mange andre ting. Tenker at det kommer til å ordne seg.
 
Mentalt klar, alt annet ikke klar... jeg hadde meg en periode med redebygging i oktober/november, var intenst og jeg fikset veldig mye på kort tid. Så tok det akutt slutt, og siden har eg ikke sett den gnisten :bored::wideyed: men stresser ikke heller, han har nå noen klær og gå med vist han kommer i hu og hast :laughing002
 
Er overhode ikke klar, hverken psykisk eller praktisk og slapper ikke av før alt er ordnet og barnerommet klart
Så enig
Nå får ikke lillebror eget rom på en stund, men det å få gjort alt annet klart er viktig.
Vil ha en barseltid uten masse ekstra denne gangen..
 
Klar? Nei :hilarious: Men skulle ikke vært totalt krise om han kommer nå. Har igjen å ordne litt mer babyklær, organisere stelleplassen, få på plass bedside crib, få tak i en flaskesterilisator og vaske opp flasker + pumpe deler. Fødebrev og bag er heller ikke 100% men godt nok til at det ordner seg.

Er mer det at sist barseltid flytta vi midt inn i oppussing når lille var 6 uker, så ønsker å ha mer ferdig denne gangen og ha ro til å nyte babytid + etablere amming.
 
Er stort sett klar :dummy1: Barnerommet er ikke helt ferdig, men holder på litt i dag:) (skal uansett ikke sove der de første mnd)
Siste maskin med klær vaskes nå, så brettes og legges i kommoden, og senga skal mannen sette opp i dag♥️
 
Helt klar:) mangler litt men det er ikke noe vi trenger med en gang :)
 
Mangler å sette opp senga igjen, men det er 6 skruer, så det er kjapt gjort, og så må den rees opp. Bortsett fra det er det ikke så mye som trenger å være klart.
 
:)Egentlig veldig klar.,,
Huset er ikke 100% klar men det føler jeg det nesten aldri blir....
Han har eget rom men det er ikke i orden enda- han kommer alikevel til å sove i vårt rom i begynnelsen :happy:
4-5 uker igjen nå- og har alt såpass i orden at det er ikke krise om han hadde kommet nå..
 
På ingen måte klar, men så er jeg sistemann ut og kun 32+4 også.. vi venter nr to så det meste er jo i hus, gjenstår å hente bedside criben, lekegrinda og å kjøpe ny madrass til bedsiden. Må ellers finne fram klærne, omorganisere stellebordet sim storesøster også bruker daglig, finne frem og lufte vogn og pakke fødebag. Føler jeg har allverdens med tid enda, så jeg stresser ikke.
 
Mangler noen litt sånn essensielle ting. Håper å få mye fiksa i løpet av uka (må hente litt greier som har vært ute til lån).

Men er egentlig ganske rolig altså. Tenker at ting ordner seg. I andre land sover baby i ei pappeske i starten, og det blir folk av de og;)
 
Nå begynner jeg å føle meg mer klar etter to dager med å få på plass nesten alt jeg har på listen min. :happy:
Fødebagen:thumright
Fødebrevet:thumright
Klær vasket og ryddet på plass:thumright
Bleier og alt annet dilldall kjøpt og på plass:thumright
Mangler å sette opp bedside crib. Så er vel alle babytingene klart.
 
  • Liker
Reactions: Vbt
Ja, ungen er jeg ikke bekymret for at det går fint med. Det er for min egen del :)
Er mest for at jeg skal kunne stresse ned og slippe ha noe som henger over ja
 
Back
Topp