Er dere i jobb fortiden?

Gikk ut i 95% sykemelding fra idag og 3 uker fram i tid:(

Jobber i fjøs hvor kyra går løse, og det er generelt vanskelig å tilrettelegge noe særlig. Formen er fin, om man ser bort fra sterke smerter i livmora når jeg gjør for mye. Og for mye er en særdeles liten andel av arbeidsdagen min:hungover:

Så da tar jeg det med ro i 3 uker, og håper at jeg kan komme tilbake rett før jul, evt etter jul:)

Hater å ikke ha noe å gjøre:yuck:
 
Jobber i 100% stilling på sykehjem. Håper på å holde ut lenge!
 
Jeg er foreløpig i jobb, jobber på en sykehusavdeling som nå har pågang av covid pasienter. Jeg er bare 4 + 4 uker på vei, men siden det er så tidlig vil jeg helst ikke si for mye om det på jobb enda (mtp alt som kan gå galt). Samtidig ønsker jeg jo heller ikke å ha covid pasientene, da retningslinjene sier at gravide skal settes til andre oppgaver. Det er generelt stort trykk på avdelingen nå, mye tungt og mye stress. Siden det har tatt oss 2 år å få en positiv test, så er jeg veldig usikker på hvordan jeg bør forholde meg i tiden på jobb.

Noen her med tanker og innspill?
 
Jeg er foreløpig i jobb, jobber på en sykehusavdeling som nå har pågang av covid pasienter. Jeg er bare 4 + 4 uker på vei, men siden det er så tidlig vil jeg helst ikke si for mye om det på jobb enda (mtp alt som kan gå galt). Samtidig ønsker jeg jo heller ikke å ha covid pasientene, da retningslinjene sier at gravide skal settes til andre oppgaver. Det er generelt stort trykk på avdelingen nå, mye tungt og mye stress. Siden det har tatt oss 2 år å få en positiv test, så er jeg veldig usikker på hvordan jeg bør forholde meg i tiden på jobb.

Noen her med tanker og innspill?
Jeg jobber også på sykehus, men på en psykiatrisk sengepost. Jeg måtte informere lederen min i uke 4 med tanke på sikkerhet og om det er pasienter som blir satt i isolasjon med mistanke om smitte skal jeg heller ikke jobbe med de. I august mistet vi etter jeg hadde informert lederen min. I ettertid er jeg glad hun visste for hun var en veldig god støtte. Om du ikke føler deg helt trygg på jobbe med enkelte pasienter eller med enkelte arbeidsoppgaver bør du nok vurdere å ta en prat med lederen din; det trenger jo ikke å bli offentliggjort på jobb fordet, de kan tilrettelegge en del i det skjulte.
 
Jeg er foreløpig i jobb, jobber på en sykehusavdeling som nå har pågang av covid pasienter. Jeg er bare 4 + 4 uker på vei, men siden det er så tidlig vil jeg helst ikke si for mye om det på jobb enda (mtp alt som kan gå galt). Samtidig ønsker jeg jo heller ikke å ha covid pasientene, da retningslinjene sier at gravide skal settes til andre oppgaver. Det er generelt stort trykk på avdelingen nå, mye tungt og mye stress. Siden det har tatt oss 2 år å få en positiv test, så er jeg veldig usikker på hvordan jeg bør forholde meg i tiden på jobb.

Noen her med tanker og innspill?
Jeg skjønner det føles skummelt å ville si det nå, samtidig er covid så nytt og ukjent enda at jeg ville anbefalt deg å si i fra til sjefen. Vær heller på den trygge siden :happy:
 
Jeg jobber også på sykehus, men på en psykiatrisk sengepost. Jeg måtte informere lederen min i uke 4 med tanke på sikkerhet og om det er pasienter som blir satt i isolasjon med mistanke om smitte skal jeg heller ikke jobbe med de. I august mistet vi etter jeg hadde informert lederen min. I ettertid er jeg glad hun visste for hun var en veldig god støtte. Om du ikke føler deg helt trygg på jobbe med enkelte pasienter eller med enkelte arbeidsoppgaver bør du nok vurdere å ta en prat med lederen din; det trenger jo ikke å bli offentliggjort på jobb fordet, de kan tilrettelegge en del i det skjulte.



Takk for innspill. Ønsker jo ikke å ta noen sjanser siden den har tatt oss tid å komme hit vi er nå. Kan nok være lurt å snakke med sjefen min, uansett hvilken vei det kan gå.
 
Jeg skjønner det føles skummelt å ville si det nå, samtidig er covid så nytt og ukjent enda at jeg ville anbefalt deg å si i fra til sjefen. Vær heller på den trygge siden :happy:


Takk for innspill, setter pris på det :happy: Trur det blir en samtale med sjefen. Vil ikke ta noen sjanser.
 
Jeg skal på jobbintervju neste uke, faktisk :p Jobben jeg har nå består av mye tunge løft, og sist måtte vi tilrettelegge fra uke 8, jeg fikk skikkelige plager i uke 12, og i uke 18 gikk jeg ut med svangerskapspenger resten av svangerskapet.

Jeg MÅ jobbe til og med 22. desember, og da er jeg vel omtrent i uke ti. Håper jeg får den nye jobben, for den starter i januar, og den kan jeg holde ut i frem til permisjonsstart.

Blir dette svangerskapet noenlunde likt som sist, noe som det virker som foreløpig, så har jeg få til ingen symptomer bortsett fra bekkenløsning og blodtrykksfall.
 
Tenker vi må tilrettelegge godt for oss selv inntil vi forteller sjefen om de lykkelige omstendighetene!
Jeg kjenner på at å bøye meg er allerede ubehagelig pga stikkingene i magen og lysken, så det kommer klart til å bli utfordrende etterhvert når magen blir stor! men arbeidsplassen er pliktig å tilrettelegge så regner med det kommer til å bli mer administrativt og mer tid på medisinrommet etterhvert!
 
Jeg er i 100% jobb ennå. Tror jeg kanskje kommer til å bli sykemeldt i en liten prosent neste uke. Dette fordi jeg jobber turnus, og har arbeidshelg neste helg. Da skal jeg jobbe sammenhengende fra fredag til mandag. Det kommer jeg ikke til å klare. Ellers har jeg en plan om å få tilrettelegging i de videre arbeidshelgene mine. Ellers er planen å jobbe frem til jeg skal i permisjon
 
Back
Topp