Er dere i full jobb eller er dere sykemeldt?

Jeg er student så har hatt fri i sommer, men kommer til å bli sykemeldt fra skolestart. Var sykemeldt hele forrige svangerskap også og det er ikke noe gøy. Jeg er så utrolig misunnelig på dere som klarer å jobbe.
 
100% sykemeldt og har vært det siden begynnelsen av juni. Fått beskjed av legen at jeg høyst sannsynlig blir det frem til permisjonen
 
Jeg er 100%  sykemeldt fra jobben ut aug. Håper kvalmen og spyingen har gitt seg innen da. så jeg kan begynne å jobbe igjen. Nå fungerer jeg ikke i det helle tatt. Helt utslitt etter å hentet posten i dag
 


lykkebo skrev:
100% sykemeldt og har vært det siden begynnelsen av juni. Fått beskjed av legen at jeg høyst sannsynlig blir det frem til permisjonen


 
Har vært 50 % sykemeldt i 2 uker, friskmeldt i 2 uker så 30% sykemeldt i 4 uker pluss 3 dager 50 % sykemeldt pga uvi. er fortsatt sliten så hele arbeidsdager ikke er noe jeg klarer, men jeg tar av avspaseringstimer enn så lenge enda så surt det er :(
 
Jobber 100% som sykepleier. Jobbet helt til jeg gikk ut i perm med nr 1, til uke 30 med nr to og håper at jeg kan jobbe lenge denne gangen også.
 
Er 100% i jobb, men kjenner jeg skulle vært hjemme, ihvertfall litt. Er så sykt plaget med bekkenet. Legen mente det var tidlig. Forrgie svangerskap kom jeg meg ikke opp etter jeg hadde sittet meg ned etter jobb. Da krøp jeg på do. Synes det forbanna irriterende at legen ikke tar meg seriøst denne gangen heller. For har jo slete med det siden forrige svangerskap i mye mindre grad da, men kom fort igjen nå når jeg var gravid. Og nå er jeg så plaget som jeg var når jeg var 8-9 mnd på vei sist. Så går bare en vei.

Men jeg blir vel gående helt til de ser meg krype på legekontoret. Det er jo lov å håpe det ordner seg så jeg kan jobbe til permisjonen.
 


Hønepøne+2 skrev:
Jobber 100% enda og håper å gjøre det hele svangerskapet. Jobbet 100% og mer til siste dag sist. Var sykt tungt, og gikk litt utover privatlivet i den forstand at jobb tok mesteparten av energien min, men sånn er det vel:) Tror ikke vi var mange på sist forum som faktisk jobba 100% til siste ende og folk drev å skrev tråder om at de ikke fattet at folk GADD å jobbe å slite seg ut hele svangerskapet istedenfor å sykmelde seg. Der blir jeg litt provosert. Man blir sykmeldt fordi man ikke KLARER eller kan jobbe 100%, ikke fordi man ikke gidder å slite seg ut. Det er jo naturlig at det er litt tyngre mot slutten.


Skjønner hva du mener. MEN man skal ikek slite seg HELT ut, man skal kunne fungere litt utenom jobben også, spesielt når man har barn fra før å ta seg av. Da kan ikek jobben bli første pri om du bare klarer det ene eller det andre. Så man skal ikek la jobben tømme seg helt for krefter, man må faktisk ha litt å gå på også....
 


Evens*mamma skrev:
Er 100% i jobb, men kjenner jeg skulle vært hjemme, ihvertfall litt. Er så sykt plaget med bekkenet. Legen mente det var tidlig. Forrgie svangerskap kom jeg meg ikke opp etter jeg hadde sittet meg ned etter jobb. Da krøp jeg på do. Synes det forbanna irriterende at legen ikke tar meg seriøst denne gangen heller. For har jo slete med det siden forrige svangerskap i mye mindre grad da, men kom fort igjen nå når jeg var gravid. Og nå er jeg så plaget som jeg var når jeg var 8-9 mnd på vei sist. Så går bare en vei.

Men jeg blir vel gående helt til de ser meg krype på legekontoret. Det er jo lov å håpe det ordner seg så jeg kan jobbe til permisjonen.

Høres veldig rart ut. Ville gått til en annen lege og fått gradert sykemelding. Du skal ikek ødelegge deg på jobben. Du har en stor jobb å gjøe i januar: FØDE!!! 
 


Fru+2 skrev:
Jeg er 100%  sykemeldt fra jobben ut aug. Håper kvalmen og spyingen har gitt seg innen da. så jeg kan begynne å jobbe igjen. Nå fungerer jeg ikke i det helle tatt. Helt utslitt etter å hentet posten i dag


kjenner meg igjen! Alle svangerskap er forskjellige. Heldig for dem som synes det går greit å jobbe tenker jeg. Noen har det bra gjennom hele svangerskapet og merker det nesten ikke og synes det er en drøm. Andre sliter seg gjennom ni mnd med oppkast, hodepine, svimmelhet og generelt nedsatt allmenntilstand. I mitt forrige svangerskap var jeg veldig dårlig og klarte nesten ikke gå på jobb i det hele tatt. Hadde problemer med å stå på beina for å si det sånn, og har en veldig hard krevende jobb hvor man må være fit for fight. En annen som var gravid da hadde ingen plager og merket det ikke mer enn at magen vokste. hun jobbet nesten fullt hele veien og fikk skryt av noen andre for at hun var så flink. Da tenker jeg HELDIG og ikek først og fremst flink. Men folk som sier sånn har ikek vært der selv og vet hvordan det kan være. God bedring til deg 
 
Er i 100 % ja, har vært borte 3 enkeldager på grunn av kvalme og en uke rett før ferien. jobber i butikk :) går veldig bra enda. Sist jobbet jeg nesten ikke noe, var kvalm og fikk ikke i meg mye annet enn en appelsin om dagen og litt veske.
Er mye bedre denne gangen og håper og få jobbe lengt mulig :)
 
Jeg ble sykemeldt i dag pga bekkenet. Men bare ut denne uken her da. Jeg jobber bare hver tredje helg. Så får vi se ann om bekkenet blir no bedre. Skal til fastlegen til uken. Var hos en annen i dag siden hun har ferie.
 
Jeg jobber 100% som ped.leder i en barnehage (3-5 års avd) og har gjort det hele tiden. Jeg har lav blodprosent og lavt nivå av jern, så jeg er litt svimmel innimellom + hodeverk, men ellers er jeg i fin form. Tror jeg kommer til å være i jobb ganske lenge ennå *bank i bordet*.

Forrige gang ble jeg sykemeldt bare på slutten pga lavt blodtrykk og at bekkenet skapte seg litt. Ikke så lett å alltid måtte være tilgjengelig når man egentlig hele tiden føler man holder på å besvime. Hadde en del kynnere også, så blir det slik denne gangen også, så blir jeg nok sykemeldt på slutten. Men får se hvordan det går... Hadde jeg bare vært på et kontor hadde jeg nok holdt ut helt til slutten...
 
Jobber 50% natt på sykehuset, men tar en del ekstra i tillegg så jobber ca 75-100%.. :) og vaktene er på 10 timer, så trenger de dagene fri innimellom for å si det sånn :)
 


LilleSpire skrev:
Har hatt to sykedager til nå, er ellers 100 % :) Tror det skal gå fint frem til fødsel, krysser fingrene iallefall! Har inntrykk av at mange nesten tar for gitt at man "skal" bli sykemeldt når det nærmer seg permisjon, synes det er litt rart... Håper jeg holder meg i så god form at jeg kan jobbe frem til permisjon!


sign :) satser på å få jobbe frem til perm... :) vertfall tror jeg det nå!
 


Mae skrev:


LilleSpire skrev:
Har hatt to sykedager til nå, er ellers 100 % :) Tror det skal gå fint frem til fødsel, krysser fingrene iallefall! Har inntrykk av at mange nesten tar for gitt at man "skal" bli sykemeldt når det nærmer seg permisjon, synes det er litt rart... Håper jeg holder meg i så god form at jeg kan jobbe frem til permisjon!


Har også vært sykmeldt kun to dager så langt (var så kvalm og kastet opp at jeg ikke klarte ta meg til jobb). Hadde ingen plager sist gang og arbeidet helt frem til jeg måtte ut i permisjon. Tenker at det vil gå like fint denne gang :-) Har ikke antydning til noen som helst plager enda, men det er jo fortsatt lenge igjen så sikker kan en jo ikke være...

Deremot har jeg respekt for de som faktiskt blir sykmeldt og må være hjemme helt eller delvis fra jobb. Jeg vil jo gjerne tro at de fleste ikke velger å bli sykmeldt, men blir det fordi de faktisk har plager som gjør at de ikke kan arbeide helt eller delvis.

Ja ser den, men samtidig kjenner jeg mange som ikke har plager i svangerskapet men har lyst å være hjemme og kose seg.. så de faker for legen og blir sykemeldt, så jeg vet for fakta at mange bruker graviditet som en sykdom.. og det er trist og ødelegger litt for de som faktisk er syke og sliter gjennom svangerskapet! Det er pga sånne folk at andre kanskje tenker "ah hun er gravid nå, og da blir en seff sykemeldt med en gang!"... Jeg kjenner også en som kom til sin første jordmor time, hun er sprek som bare juling og hadde INGEN plager gjennom hele svangeskapet, og det første jordmor sier til hun (nesten før hun har hilst på henne) "Ja, fortell hvilke plager har du? Hva feiler det deg?".... Virket tydelivis som om jordmoren bare var vant til å høre klaging!

Graviditet er jo ingen sykdom, det er jo en fantastisk tid!!! Og jeg syns synd på dem som har tøffe symptomer pga graviditet, de skal selvsagt få tilrettelagt og støtte :) Det er bare så synd med de som "faker" fordi de er late og giddalause, det ødelegger faktisk mye for de som er skikkelig syke... I min jobb er det mange som har "faket" og det har gått utover de som faktisk er syk, pga at sjefen har oppdaget det og da ikke tror skikkelig på de som faktisk er dårlig...

Og jeg kan jo bare si for meg selv at når jeg faktisk er skikkelig dårlig noen dager, så våger jeg nesten ikke si det til folk rundt meg for jeg føler at de tenker "åh ja du er gravid, så du må jo finne noe å klage på sånn at folk skal synes synd på deg"... Og sånn burde det ikke være!!
 
Jeg jobber fullt og satser på å gjøre det helt til jul :) 
 
Har ingen jobb eg emoticon  Den jobben eg hadde la kommunene ned 21 juni,så eg er på full jobb søking.. Klarer ikkje å gå hjemme til januar uten å gjer noen ting som helst.. Er jo jobbsøker hos nav og får dag penger,men ingenting og rope hurra for..
Har og vert innom et vikarbyrå og sagt eg er intressert og jobbe 100% frem til slutten av desember,og forhåpentligvis fortsette etter permisjonen er over. Skal og innom rimibutikken rett ved siden av oss og høre om eg kan få noe der...
 
Har ikek fast jobb, noe som er noe dritt. jeg må dermed jobbe masse for å få inn permn pengene
 
Back
Topp