Er dere i full jobb eller er dere sykemeldt?

jentami*

Elsker forumet
Jeg blir 40% sykemeldt fra i morgen av, fra min opprinnelige 100%.
Bekkenet/ryggen klarer ikke 5 dager i uken på småbarn.

Er forresten 17 uker og har ikke vært sykemeldt tidligere i dette sv.skapet.
 
Har hatt to sykedager til nå, er ellers 100 % :) Tror det skal gå fint frem til fødsel, krysser fingrene iallefall! Har inntrykk av at mange nesten tar for gitt at man "skal" bli sykemeldt når det nærmer seg permisjon, synes det er litt rart... Håper jeg holder meg i så god form at jeg kan jobbe frem til permisjon!
 
har egentlig en 80% stilling, men er 50% i permisjon enda så jobber bare 40%
så klarer å jobbe enda..
sist sv.skap var eg mye sykemeldt pga bekkenet, og i dag har eg sååå vondt, men siden eg jobber så lite så har eg som mål å klare jobbe minst til uke 30:) helst til permisjon
 
Jeg jobber 50% nå pga bekkenet. Det er snakk om å bli sykemeldt 100% ettersom jobben takler svangerskap dårlig emoticon  Skulle ønske jeg kunne jobbe mer siden man blir hjemme 1 år fra jul! Men sånn er det bare :) Prøver å holde meg aktiv hjemme i hvertfall.
 


LilleSpire skrev:
Har hatt to sykedager til nå, er ellers 100 % :) Tror det skal gå fint frem til fødsel, krysser fingrene iallefall! Har inntrykk av at mange nesten tar for gitt at man "skal" bli sykemeldt når det nærmer seg permisjon, synes det er litt rart... Håper jeg holder meg i så god form at jeg kan jobbe frem til permisjon!



Kommer jo helt ann på hvordan jobb man i utgangspunktet har. Jeg vet at jeg ikke klarer å jobbe 100 prosent helt fram til permisjonen. De fleste ønsker jo å være i jobb lengst mulig men ikke bestandig det går ;)
 
fullt sykemeldt og har vært det siden jeg ble gravid. Håper å junne prøve meg på litt jobb igjen i slutten av mnd. Har en job hvor det ikke er bare bare å være gravid, så har rettog slett ikke vært i stand til å jobbe i det hele tatt... 
 
Har vært sykemeldt i 7 uker nå fra min nattstilling som sykepleier på sykehjem. Men sykemeldingen går ut på søndag, så da skal jeg forsøke å ta 2 nattevakter neste uke. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, for formen er enda ikke bra. Har kastet opp x 2 i dag og er konstant kvalm og får hodepine ved minste anstrengning.

Og det som er dumt med natt er at jeg er alene sykepleier, så hvis jeg blir dårlig eller det blir for tungt så har jeg ingen som kan ta over. Har ansvar for 1 avd der jeg går alene i stell o.l + resten av huset, på tilsammen 90 pasienter, så det er travle netter. Sitter ikke utenom når jeg skriver raport , eller hvis det er noen minutter uten at et rom ringer på.


Så jeg er spent på hvordan det kommer til å gå, men jeg skal hvertfall forsøke. Hadde bekkenløsning sist svangerskap, og begynner å kjenne det igjen nå. Så jeg er ganske sikker på at jeg ikke klarer å jobbe helt frem til permisjonen, jobber 10 timersvakter, og det er store avstander fra hver avd med masse trapper, og heis har jeg ikke lov å bruke på natt, tilfelle heisen skulle stoppet og det oppstår akutte situasjoner, så er jeg jo eneste sykepleier på huset.
 
Jobber fortsatt 100%, jobber i hjemmesykepleien..
Går greit så lenge jeg slipper de høyeste blokkene uten heis. ;) Men de er utrolig snille på jobb, så jeg legger opp dagen min som jeg klarer den.
 
Jeg jobber 100%, har gjort det hele veien.Var sykmeldt en uke pga veldig kvalme. 

Jeg sliter med bekkenet, lavt blodtrykk, lav blodprosent og lavt jernlager. Så etter en arbeidsdag, så hjem til sønnen min og husarbeid, UTSLITT sier jeg bare. Men håper jeg får jobbet lengst mulig, så lenge kroppen orker det, 
 
Jobber fullt som ekspeditør.
 
Har hatt ferie i snart 8 uker nå, så får vente å se hvordan det går... ;)
Begynner igjen neste uke. Jobber 100%, og håper at jeg får jobbe ut svangerskapet. Jobber som lærer i ungdomsskolen, og pga mye arbeid uansett er det rett og slett lite gunstig å jobbe redusert. Men blir blodtrykket for høyt må jeg vel krype til korset og roe ned.
Tenker jeg må legge meg kl 9 hver kveld for å klare dagene i høst. Ellers ligger jeg vel som et slakt på sofaen når jeg kommer hjem. :p
 
Begynner å jobbe til uka. Har vært sykemeldt, hatt ferie, hatt sykemelding, jobbet en uke og nå har jeg ferie igjen. Den uka jeg jobbet gjorde ryggen min ganske dårlig, så blir spennende å se.. :-/
 
Var sykemeldt 2.5 uker før sommerferien.
Har jobba en uke etter ferien, men tror kanskje jeg må gi meg igjen nå. Kvalmen er ille!
 
er forsatt i full jobb, jobber på småbarns avd så merker det er hardere enn normalt men d går enda:)  håpe å jobbe lengst mulig, d e kjedelig å gå hima å venta ....
 
Jeg er hundre prosent sykemeldt og har vært det etter jeg hadde ferie så fra 19 Juli. fikk ny sykemelding i dag i en måned til :S men legen skrev på at hun anbefalte å få jobbe et par timer noen dager i en fast ordning slik at jeg ikke faller ut av miljøet så krysser fingrene for at Sjefene vil godta det :) Har virkelig ikke lyst å sykemeldes frem til permisjon. Har verdens beste kolleger og vil veldig gjerne tilbringe mer tid med dem :)
 
Jobber 100% enda og håper å gjøre det hele svangerskapet. Jobbet 100% og mer til siste dag sist. Var sykt tungt, og gikk litt utover privatlivet i den forstand at jobb tok mesteparten av energien min, men sånn er det vel:) Tror ikke vi var mange på sist forum som faktisk jobba 100% til siste ende og folk drev å skrev tråder om at de ikke fattet at folk GADD å jobbe å slite seg ut hele svangerskapet istedenfor å sykmelde seg. Der blir jeg litt provosert. Man blir sykmeldt fordi man ikke KLARER eller kan jobbe 100%, ikke fordi man ikke gidder å slite seg ut. Det er jo naturlig at det er litt tyngre mot slutten.
 
jeg jobber 60 % og har jobba full det jeg skal i tillegg til litt ekstra nå i ferien. Håper jeg kan fortsette med det framover, men merker jeg begynner å bli sliten. får se hva bekkenet klarer og ikke framover. Skal snart ha 2 uker ferie (delt opp) så det hjelper nok på litt også. 
 


LilleSpire skrev:
Har hatt to sykedager til nå, er ellers 100 % :) Tror det skal gå fint frem til fødsel, krysser fingrene iallefall! Har inntrykk av at mange nesten tar for gitt at man "skal" bli sykemeldt når det nærmer seg permisjon, synes det er litt rart... Håper jeg holder meg i så god form at jeg kan jobbe frem til permisjon!


Har også vært sykmeldt kun to dager så langt (var så kvalm og kastet opp at jeg ikke klarte ta meg til jobb). Hadde ingen plager sist gang og arbeidet helt frem til jeg måtte ut i permisjon. Tenker at det vil gå like fint denne gang :-) Har ikke antydning til noen som helst plager enda, men det er jo fortsatt lenge igjen så sikker kan en jo ikke være...

Deremot har jeg respekt for de som faktiskt blir sykmeldt og må være hjemme helt eller delvis fra jobb. Jeg vil jo gjerne tro at de fleste ikke velger å bli sykmeldt, men blir det fordi de faktisk har plager som gjør at de ikke kan arbeide helt eller delvis.
 
Hadde første dag på jobb i går etter nesten 5 1/2 uke, hvorav to var sykmelding.. Jeg svimte av på jobb og på legekontoret, og fikk beskjed om å holde meg hjemme.
Lavt blodtrykk, lav blodprosent, og kvalme som gjør at jeg ikke klarer å få i meg skikkelig med mat og drikke er nok grunnen til at det svimler såpass for meg.
Er fremdeles ikke helt bra, men prøver å ta det med ro når jeg kjenner det blir for voldsomt.

Derimot er bekkenet en helt annen historie. Om det ikke blir verre klarer jeg nok å fortsette, men fra tidligere erfaringer tror jeg det blir uutholdelig til slutt.
Satser på jeg får jobbe så lenge som overhodet mulig, det blir jo en smule kjedelig å traske hjemme helt alene også, tross alt..
 
Back
Topp