Er dere fortsatt i full jobb?

Ja jobber 100 %, har ingen fysisk tung jobb. Men er slitsomt med småbarn hjemme og travle dager.

Blitt 100% sykmeldt nå pga bekkenløsning [emoji107] Men har ikke noe på jobb å gjøre med krykker og enormt behov for å ligge [emoji23]

Har vært 100% sm i 2 uker. Sliter med hodepine, tretthet og en hjertetytmeforstyrrelse.
Sm 75% 2 uker fremover nå, skal prøve meg litt på jobb igjen.

Har vært 40% sykemeldt i to uker nå, har ikke noen fysisk krevende jobb og det er veldig greit å få tilrettelagt i forhold til arbeidsoppgaver, men er så utrolig sliten.. så med en to-åring hjemme som er den det mest går utover ble delvis sykemelding løsningen, og det hjelper masse!

Har jobbet 100% i hele svangerskapet, og har ikke noe problem med det nå. Det var hardt i 1. trimester med voldsom trøtthet og konsentrasjonsproblemer som gjorde det veldig vanskelig å få gjort jobben min, men nå går det mye bedre.

Jobber ikke i det hele tatt. Sliter voldsomt med hodepine:banghead:

jobber fortsatt 100 %, har kontorjobb så ikke en fysisk tung jobb.
Kommer nok til å jobbe så lenge som jeg kan. men ser nok for meg at jeg spør om å jobbe hjemmefra en dag i uken en gang over nyåret. Pendler hverdag 1-2 timer. Så reiser så må reise hjemmefra kl. 7 og er hjemme igjen litt over 5.

Jeg har vært 100% sykmeldt. Jobber i matbutikk og har fått ganske lite tilrettelegging. Selv kassererjobben ble noe jeg ikke kunne få. Fikk brev i postkassa nå og om at kiwi har søkt fritak fordi de ikke kan tilrettelegge og fått dette godkjent. Vet ikke om det betyr at de erkjenner at det ikke er no vits for meg å prøve å jobbe noen %.

Jeg har redusert til 50 %. Jobber i barnehage på småbarnsavdeling og har en liten kar på 18 måneder hjemme. Pappaen hans jobber som langtransportsjåfør så han er hjemme kun i helgene. Gjennom min første graviditet jobber jeg 100% fram til de 6 uker før permisjonsstart, da gikk jeg ned til 80 %. Denne gangen har jeg vært mer sliten og trøtt og det har fungert for meg å gå i 50 %.

Har jobbet 100% frem til nå, men skal til lege i morgen, og blir antagelig å bli sykmeldt mellom 20-40% (etter avtale med sjefen min i forhold til arbeidsoppgaver som blir for belastende)

Jeg har redusert til 50 %. Jobber i barnehage på småbarnsavdeling og har en liten kar på 18 måneder hjemme. Pappaen hans jobber som langtransportsjåfør så han er hjemme kun i helgene. Gjennom min første graviditet jobber jeg 100% fram til de 6 uker før permisjonsstart, da gikk jeg ned til 80 %. Denne gangen har jeg vært mer sliten og trøtt og det har fungert for meg å gå i 50 %.

Vi har noen likhetstrekk vi altså!
Jeg jobber også på småbarnsavdeling i barnehage, og har en guttunge som blir 1 år 6.januar. [emoji4]
Sist svangerskap jobbet jeg 100% frem til de 3 siste ukene før termin. (Jobbet vel og merke mesteparten i matbutikk, og litt som vikar i en barnehage).
Denne gangen har jeg 1 times reisevei hver vei til jobb, og nå er jeg ekstremt sliten.
Jeg har pratet med sjefen og kollegaer om at jeg vil gå ned til 50%.
Det blir for mye for meg med alt det som skjer på jobb; løfting, rydding av leker som ligger strødd utover hele gulvet, bæsjebleier som kan få meg til å brekke meg, mye opp og ned fra gulvet, og ja... Du kjenner vel til det![emoji23]
Skal til legen på tirsdag for å snakke med henne om situasjonen. På telefonen mente hun at jeg har krav på svangerskapspenger, i og med at arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge mer for at jeg skal kunne jobbe fullt. Så vi får se hva det blir til. Det er vanskelig å tilrettelegge mer enn det allerede er gjort, for barna trenger at man er der, trøster, koser, leker osv. Og det er rundt for kroppen.
Kjenner det blir ekstremt godt å ikke jobbe like mye, ha mer tid og energi til guttungen, og faktisk kunne ha energi til å tenke på andre ting enn jobb.

Ble sykmeldt 100% ut desember for en uke siden pga for høy stressbelastning. Har vært utslitt og hatt null energi etter jobb over tid, men forrige uke tror jeg ikke jeg var trafikksikker på vei hjem fra jobb fra jobb heller. Har vært godt å ha en uke med mulighet for å bruke litt energi på minstemann istedet for at alt går til jobb.

Jeg jobber fortsatt 100%. Lærer i 1.klasse, så det er hektiske dager. Slett litt med turdag en periode, men jobber nå som Leselærer i en annen klasse, mens læreren deres er med min på tur. De er kjempeflinke til å tilrettelegge for meg [emoji4]

Studerer 75% og har de siste par ukene vært sykmeldt de siste 25%.

På forrige mandag ble jeg sykemeldt 30%, så jeg jobber 70% nå! Sykt deilig.

Pga huset vårt ikke er ferdig står vi opp kl 5 og pendler til bhg. Så når vi kjører hjemmefra kl 6, er vi ikke på jobb før 8[emoji31] og vi er ikke hjemme før kl 1715/30 og da drar vi fra jobb kl 15!

Nå gleder vi oss til huset snart er ferdig. Regner med jeg har litt mer energi da:)

På forrige mandag ble jeg sykemeldt 30%, så jeg jobber 70% nå! Sykt deilig.

Pga huset vårt ikke er ferdig står vi opp kl 5 og pendler til bhg. Så når vi kjører hjemmefra kl 6, er vi ikke på jobb før 8[emoji31] og vi er ikke hjemme før kl 1715/30 og da drar vi fra jobb kl 15!

Nå gleder vi oss til huset snart er ferdig. Regner med jeg har litt mer energi da:)

Det der høres forferdelig slitsomt ut! Godt du kan redusere litt [emoji4][emoji173]️

Jeg skal til legen på fredag og tenker å øke sykemelding fra 20% til 40. Slik det er nå med 20% så har jeg fordelt det litt utover, slik at jeg er 100% på jobb men med litt mer pause fra undervisning. Vil ha 40% sykemelding slik at jeg får en hel dag fri til å hente meg inn hjemme. [emoji4]

Vært 100% sykmeldt fra tidlig i svangerskapet. Men for to uker siden gikk jeg ned til 60% sykmelding og det fungerer greit hittil. Godt å komme seg tilbake i jobb!

Back
Topp