Er dere fortsatt i full jobb?

Lisaa1234

Elsker forumet
Jeg jobber i ett omsorgsyrke med mye tunge løft og sliter mye med smerter i ryggen/bekken samt nattesøvnen. Er fortsatt i 100% jobb, men lurer på å trappe ned litt. Er i uke 25.
Er dere fortsatt i full jobb?
Når ble dere evt sykemeldt og hvor mye?

Jeg jobber 60% nå, reduserte ned fra 100% for to uker siden, ca uke 20-21. Jeg er deltidsstudent i tillegg, så tror arbeidsbelastningen min nå er tilnærmet 80% sammenlagt.

Jeg fikk svangerskapspenger på grunn av kvalme og stresskynnere. Ifølge jordmor kom det nok som følge av den høye arbeidsbelastningen på jobb (stressende arbeid, masse deadlines, skolegangen på toppen. pluss at jeg har 2 timer pendling totalt hver dag).

Ville absolutt tatt dette opp med lege eller jordmor. Viktig å ta vare på helsa :)

Takk for svar. Dette er mitt første svangerskap så alt er litt nytt for meg. Det er ikke mulig å tilrettelegge for meg slik jeg trenger påmin arbeidsplass. Dvs jeg har fått tilbud om en ekstra pause på 15 min i løpet av dagen, det hjelper jo litt i forhold til trøttheten men årsaken til trøttheten er jo at jeg ikke sover på nettene på grunn av ryggen. Jeg har som sakt mange tunge løft hver dag.
Men hva gjør jeg? spør jeg legen direkte om å få redusere arbeidstiden litt?
Har aldri vert sykemeldt før.

Det teller nok ikke, men er 100% mamma til en på 3 år som er i bhg og en på 10,5 mnd. som ikke begynner i bhg før tidligst januar. Så ingen mulighet for redusert stilling [emoji14]

Sykemeldt i 50 % ut svangerskapet, og det vil vedvare med mindre eg trenger meir sykemelding som eg håper eg slipper såklart. Men godt å vite at eg aldri må ha meir - er slitsomt å jobbe fullt som gravid syns eg og eg har ingen "betydelige" plager. Alle var enige om at halv stilling var bedre enn at eg risikerte å bli så dårlig/sliten at det både gikk hardt ut over helsa og kunne ende i 100 % sykemelding. Kanskje du er litt i min båt? Ville pratt med legen din.