Er dere fortsatt i full jobb?

Lisaa1234

Elsker forumet
Jeg jobber i ett omsorgsyrke med mye tunge løft og sliter mye med smerter i ryggen/bekken samt nattesøvnen. Er fortsatt i 100% jobb, men lurer på å trappe ned litt. Er i uke 25.
Er dere fortsatt i full jobb?
Når ble dere evt sykemeldt og hvor mye?

Jeg jobber 60% nå, reduserte ned fra 100% for to uker siden, ca uke 20-21. Jeg er deltidsstudent i tillegg, så tror arbeidsbelastningen min nå er tilnærmet 80% sammenlagt.

Jeg fikk svangerskapspenger på grunn av kvalme og stresskynnere. Ifølge jordmor kom det nok som følge av den høye arbeidsbelastningen på jobb (stressende arbeid, masse deadlines, skolegangen på toppen. pluss at jeg har 2 timer pendling totalt hver dag).

Ville absolutt tatt dette opp med lege eller jordmor. Viktig å ta vare på helsa :)

Takk for svar. Dette er mitt første svangerskap så alt er litt nytt for meg. Det er ikke mulig å tilrettelegge for meg slik jeg trenger påmin arbeidsplass. Dvs jeg har fått tilbud om en ekstra pause på 15 min i løpet av dagen, det hjelper jo litt i forhold til trøttheten men årsaken til trøttheten er jo at jeg ikke sover på nettene på grunn av ryggen. Jeg har som sakt mange tunge løft hver dag.
Men hva gjør jeg? spør jeg legen direkte om å få redusere arbeidstiden litt?
Har aldri vert sykemeldt før.

Det teller nok ikke, men er 100% mamma til en på 3 år som er i bhg og en på 10,5 mnd. som ikke begynner i bhg før tidligst januar. Så ingen mulighet for redusert stilling [emoji14]

Sykemeldt i 50 % ut svangerskapet, og det vil vedvare med mindre eg trenger meir sykemelding som eg håper eg slipper såklart. Men godt å vite at eg aldri må ha meir - er slitsomt å jobbe fullt som gravid syns eg og eg har ingen "betydelige" plager. Alle var enige om at halv stilling var bedre enn at eg risikerte å bli så dårlig/sliten at det både gikk hardt ut over helsa og kunne ende i 100 % sykemelding. Kanskje du er litt i min båt? Ville pratt med legen din.

Jobber 100%, har gjort det helt ut med de forrige også. Har så langt hatt fysisk enkle svangerskap kombinert med kontorjobb.
Men vi får se hvordan det går denne gangen med en på 1,5 hjemme, tredje svangerskap på kort tid og en mer stressende situasjon på jobb.

Jeg jobber fult, men har bare kontrakt på 50%. Så jeg kan ikke være delvis sykemeldt, da ryker halve inntekten og permisjonsgrunnlaget :( Jobber også innenfor omsorg, er supersliten, og mye plaget med kynnere og bekkensmerter. Studerer også ved siden av, og har en del praksis på toppen av full jobb.

Jeg jobber 100% i helsevesen. Har hatt en egenmeldingdag så langt :). Jeg har tilrettelegging med ingen nattevakter (påbudt, alle gravide på mitt arbeidsted blir fjerner fra natt) og gjør ikke de aller tyngste arbeidsoppgavene og handterer ikke farlige pasientgrupper. Mange tungte løft og ellers høyt tempo

går fint de fleste dager :) noen dager har man mer fysiske probleme enn andre dager

Jobber fullt enda på en ganske stressende kontorjobb med mye deadlines. Har litt problemer med å sitte så lenge foroverbøyd for magen er blitt ganske stor og presser på. Skulle så gjerne hatt muligheten til å legge meg litt å strekke ut midt på dagen, men er ingen plass å gjøre det... håper på å gå over til litt hjemmekontor på halve dagen om ikke så veldig lenge... [emoji5]

Jobber veldig prestasjons og deadline-basert. Vil si at jeg har trappet ned fra 150 % til 120 %, det er kun for å redusere stressnivået litt.... Men er i fin form, så ikke akkurat noe jeg hadde trengt, men gjør det mest som en forhåndsregel..

Jobber 100% på kontor. Må opp hver dag kl 05 og kommer ikke hjem før kl 1730 pga pendling og henting/levering av våre 3 barn. Jeg kjenner at jeg er veldig sliten.. håper holde ut litt til. Vi er snart i eget hus og da vil vi ikke måtte pendle så mye[emoji1319][emoji1319][emoji1319]

Takk for svar. Dette er mitt første svangerskap så alt er litt nytt for meg. Det er ikke mulig å tilrettelegge for meg slik jeg trenger påmin arbeidsplass. Dvs jeg har fått tilbud om en ekstra pause på 15 min i løpet av dagen, det hjelper jo litt i forhold til trøttheten men årsaken til trøttheten er jo at jeg ikke sover på nettene på grunn av ryggen. Jeg har som sakt mange tunge løft hver dag.
Men hva gjør jeg? spør jeg legen direkte om å få redusere arbeidstiden litt?
Har aldri vert sykemeldt før.

Hvis det er sånn at arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for deg skal du i utgangspunktet ha svangerskapspenger, ikke sykemelding. Både lege og jordmor kan hjelpe deg med det, men ville kanskje valgt jordmor hvis det var meg (men så har jeg også hatt utrolig god tone med jordmor hele veien da).

Uansett hvem du tar det med: forklar hva problemet er på arbeidsplassen og hva slags konsekvenser det får for deg. De har et eget skjema for søknad om svangerskapspenger :)

Lykke til

Her gikk jeg ut i 100% svangerskapsperm i rundt uke 16 pga at arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge slik det er trygt å jobbe- jobber i privat barnevernsinstitusjon med mye rus og uttagering. Tenker at om ikke arbeidsplassen kan tilrettelegge, er jo svangerskapspenger aktuelt for deg.

Jobber fremdeles 100% og har gjort det til nå. Målet er å fortsette slik til jeg går ut i permisjon, kjenner meg veldig takknemlig for at jeg ikke har noen plager.

Jeg er sykemeldt 20%, men jobber 100%. Merker ikke noe til sykemeldingen enda i form av at jeg kan gå hjem og slappe av, men jeg har fått mindre undervisningstid slik at jeg får tid til å jobbe med alt det andre. I går var jeg ferdig på jobb 10.15- gikk hjem 15.00 og da hadde jeg med meg jobb hjem til helgen og. Skal prøve å bare være 20% fremover, men må kanskje ha mer etterhvert slik at jeg faktisk rekker å gå hjem.. [emoji85]

Jeg er sykemeldt 20%, men jobber 100%. Merker ikke noe til sykemeldingen enda i form av at jeg kan gå hjem og slappe av, men jeg har fått mindre undervisningstid slik at jeg får tid til å jobbe med alt det andre. I går var jeg ferdig på jobb 10.15- gikk hjem 15.00 og da hadde jeg med meg jobb hjem til helgen og. Skal prøve å bare være 20% fremover, men må kanskje ha mer etterhvert slik at jeg faktisk rekker å gå hjem.. [emoji85]

Kan jeg spørre hvor mye mindre undervisning du har med 20% sykemelding? Her skrev legen på sykemeldinga at jeg burde få hvile hjemme de prosentene jeg er sykemeldt, nettopp fordi det ikke har så mye hensikt å være sykemeldt om jeg likevel er på jobb 100% (noe jeg var de ukene jeg var 50% sykemeldt. Nå jobber jeg 75%).

Jeg jobber 100%, og da blir 20% 5,2 timer. Så jeg har nedsatt 5 t undervisning + to vakter. Jeg håper jeg får tid til å gå hjem litt for å hvile etterhvert, bare alt for mye å gjøre nå..

Jeg har vært 100% sykemeldt i litt over 1 måned nå. Er det ut neste uke. Tenker å begynne å jobbe litt uken etter, men ikke så mye.

Back
Topp