Er blinklys ekstrautstyr på biler...?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
En ting som irriterer meg i trafikken er mangelen på bruk av blinklys.
Er det virkelig så vanskelig å bruke blinklysa??
Er dere flinke til det?

Jeg er veldig bevisst på det.:-)

Bruker det flittig!

Enig med deg, ER det så vanskelig?

Er ikke som om man er tankelesere og vet hva de andre tenker å gjøre, og trafikkflyten vile vært bedre om folk gadd å bruke et millisekund på blinklyet

Blinklys er tydligvis bare til pynt i følge enkelte.. utrolig irriterendes at de ikke klarer å bruke blinklyset.. akkurat som at alle andre vet hvor de skal..

Selv dattera på 5 år vet at; "vi bruker blinklyset for ellers vet de andre ikke hvor vi skal".
Såååå vanskelig er det faktisk ikke.

Bruker det ikke om ikke det er andre biler bak meg eller møtende. Er kanskje heller så flink å bruke det om jeg ligger i et avkjøringsfelt som kun går en vei. Men bruker det alltid om det er andre biler i nærheten - også i rundkjøringer.

Husker dere på å blinke dere inn i rundkjøringer også? ;)

For meg, som har oppkjøring om få dager og dermed er langt fra opplært i trafikken, så er forskjellen som natt og dag ved at andre bilister bruker blinklys.

Kanskje de har glemt å etterfylle blinklysvæske?
laughing7.gif

Jeg er veldig flink å bruke blinklysa og blir ofte rasende når bilene foran meg bare stopper opp midt på veien uten å blinke.. Heldigvis har jeg en fin tutelyd på bilen min også ;-) og merkelig nok, da funker plutselig blinklysa på bilen foran :-D

Jeg bruker blinklys ja, i de tilfellene det var obligatorisk da jeg tok lappen i 2005.

Nå blir man opplært til at man skal blinke INN i rundkjøringen, men det gjør ikke jeg :P

Bruke blinklys når det kreves, også når jeg er alene på veien. Men blinker aldri inn i en rundkjøring med mindre jeg skal helt. rundt. Men blinker alltid ut av rundkjøring.

En ting som irriterer meg i trafikken er mangelen på bruk av blinklys.
Er det virkelig så vanskelig å bruke blinklysa??
Er dere flinke til det?

Jeg er veldig bevisst på det.:)

hahaha... måtte le, når jeg leste tittelen så begynte jeg virkelig å lure på om du var så dum at du lurte på om det var noe en måtte kjøpe ekstra...

Husker dere på å blinke dere inn i rundkjøringer også? ;)

For meg, som har oppkjøring om få dager og dermed er langt fra opplært i trafikken, så er forskjellen som natt og dag ved at andre bilister bruker blinklys.

Da.jeg kjørte opp for noen år.siden så sa kjørelæreren at jeg ikke måtte blinke meg inn i rundkjøringa.
Det viser jeg tydelig med plassering;-)
Det er ikke påkrevd å blinke seg inn i rundkjøringa;-)

Jeg er veldig flink å bruke blinklysa og blir ofte rasende når bilene foran meg bare stopper opp midt på veien uten å blinke.. Heldigvis har jeg en fin tutelyd på bilen min også ;-) og merkelig nok, da funker plutselig blinklysa på bilen foran :-D

I utlandet,særlig syden, er de flinke med tuta! Haha. Men der er meg-først-prinsippet som gjelder:P

Bruker blinklys, også selv om jeg tror jeg er alene på veien - man vet jo aldri og ikke har jeg nok øyne til å se til alle kanter samtidig heller. Skulle ønske det var et eget blinklyspoliti! Kraftig irriterende at folk ikke gidder.

(En annen ting som provoserer meg voldsomt er at alt for få bruker refleks!!)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bruker blinklys, også selv om jeg tror jeg er alene på veien - man vet jo aldri og ikke har jeg nok øyne til å se til alle kanter samtidig heller. Skulle ønske det var et eget blinklyspoliti! Kraftig irriterende at folk ikke gidder.

(En annen ting som provoserer meg voldsomt er at alt for få bruker refleks!!)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er direkte farlig. Man kan risikere å bli ufrivillig drapsmann:-\

Jeg bruker blinklys ja, i de tilfellene det var obligatorisk da jeg tok lappen i 2005.

Nå blir man opplært til at man skal blinke INN i rundkjøringen, men det gjør ikke jeg :p
SIgn, fikk beskjed av sensor om å ikke blinke inn i rundkjøring da.
Men,er jo egentlig mye lettere :) Selvom jeg ikke gjør det hehe.

Bruker blinklys ja :) Selvom jeg er helt alene på veien! Pøver også å lære min mann til å gjøre det da han ikke er like flink, men så er han også vant til at nødblink er for å vise at man skal parkere!!! og det å tutte er for å vise at man er der! Han er forresten ifra Egypt

Back
Topp