er bf stokk dum eller?

tindra skrev:

Hvis det er DETTE som er så avgjørende viktig..hvorfor sendes da møde med nyfødte på sykehuset over tid, hjem på perm hver 2 helg mens barnet blir igjen? Og det fungerer da utmerket med pumping i denne situasjonen. ....så hvorfor ikke under fars samvær?

Men dette blir jo da en litt annerledes situasjon hvor man må/bør ha litt fritid utenfor sykehuset.
Ingen pappa MÅ ha ungen en hel helg når de er så små.

meredith skrev:
Jeg vil ikke kalle han stokk dum, men han er nok litt uvitende om enkelte ting enda.  Jeg vil si han viser vilje og engasjement overfor sin datter. Syns ikke det skal forventes at en nybakt far som ikke bor sammen med barnet skal ha full oversikt over hvordan amming osv. fungerer.  Jeg ville tatt forslaget hans som en utstrakt hånd og som et tegn på at han virkelig er en stolt pappa som vil stille opp.  Si til han at det er for tidlig at han kan ha henne alene på grunn av ammingen, men at dere gjerne kommer begge to en helg.  Hvor han får ansvar for stell osv, mens du tar deg av ammingen.  Kanskje også la han prøve å gi en flaske hvis du har mulighet til å pumpe deg til et måltid eller to.  

Jeg tror at jo tidligere fedrene får mulighet til å ta del i stell og omsorg til sine barn, jo bedre tilknytning vil barnet få til faren sin.

amen:)

Dramadama skrev:

tindra skrev:

Hvis det er DETTE som er så avgjørende viktig..hvorfor sendes da møde med nyfødte på sykehuset over tid, hjem på perm hver 2 helg mens barnet blir igjen? Og det fungerer da utmerket med pumping i denne situasjonen. ....så hvorfor ikke under fars samvær?

Men dette blir jo da en litt annerledes situasjon hvor man må/bør ha litt fritid utenfor sykehuset.
Ingen pappa MÅ ha ungen en hel helg når de er så små.

poenget er vel heller at hverken mor eller barn tar skade av det.. ingen mamma MÅ ha ungen 7 dager i uka heller

Skjønne at det er viktig for babyen å knytte seg til mamma, men er det ikke like viktig å knytte seg til far?

Er visst den eneste som ikke ser noe galt i dette.

synes det er flott at han vil ta del i livet til barnet. kanskje du skal prøve å møte han litt på halvveien og bli enig om ting og ikke være så fastlåst i DINE ønsker.
far og barn har godt av tilknytting de og i starten.

og til noe annet så synes jeg du har hengt ut BF utrolig mye her på forumet. å kalle han stokk dum gjør ikke at man ser deg i særlig positivt lys.

meredith skrev:
Jeg vil ikke kalle han stokk dum, men han er nok litt uvitende om enkelte ting enda.  Jeg vil si han viser vilje og engasjement overfor sin datter. Syns ikke det skal forventes at en nybakt far som ikke bor sammen med barnet skal ha full oversikt over hvordan amming osv. fungerer.  Jeg ville tatt forslaget hans som en utstrakt hånd og som et tegn på at han virkelig er en stolt pappa som vil stille opp.  Si til han at det er for tidlig at han kan ha henne alene på grunn av ammingen, men at dere gjerne kommer begge to en helg.  Hvor han får ansvar for stell osv, mens du tar deg av ammingen.  Kanskje også la han prøve å gi en flaske hvis du har mulighet til å pumpe deg til et måltid eller to.  

Jeg tror at jo tidligere fedrene får mulighet til å ta del i stell og omsorg til sine barn, jo bedre tilknytning vil barnet få til faren sin.

synes du legger det frem litt dårlig. ja barnet er for lite til en hel helg, men gi han ros. men her på bv så kan man gjerne sende ungen til sin mor en helg fordi man er sliten eller trenger en tur på byen, men hvis man vurderer å få et godt forhold til pappaen, da er man teit.

Hehe,kanskje litt tidli ja...Jenta mi er strax et år å jeg hadde ikke sendt henne bort en helg nå heller jeg 
Men han er vertfall engasjert da,det skal han ha! 

Hehe,kanskje litt tidli ja...Jenta mi er strax et år å jeg hadde ikke sendt henne bort en helg nå heller jeg 
Men han er vertfall engasjert da,det skal han ha! 

wow.....stakkars mann..

Gollemor skrev:

©Smartass skrev:
Stokk dum kan du værra sjæl.
Nå som hun er så liten, så er jo muligheten god for at hun skal kunne bli nært knyttet til dere begge, helt naturlig.
Mener ikke med det at du skal sende henne på helgesamvær denne helga akkurat, men kommentaren din gjør deg dummere enn han.

Jeg elsker deg for at du sier det jeg tenker.
Men vi har visst ikke peil.

Hovedforsørger.. mammas prinsipper.. barnets prinsipper.. Jau.

Regn meg med i "dumming-klubben"! Kan ikke gjøre noe annet enn å være enig det det som blir sagt over her!

Jeg synes synd på far her jeg. 
Og jeg må si meg enig med de som mener du gjør deg dummere enn han ved å kalle han teit, fordi han spør om å ha barnet hos seg et par dager. Istedet for å løpe rett til tastaturet og skrive ned alt det "dumme" han gjør og sier, så prøv heller å lær han hvordan ting skal være. Fortell han. Kanskje han ikke vet!

Urettferdig av deg å kalle han dum ut av en sånn sak. Han får ikke forklart seg, så han eksen din ser nok ganske forferdelig ut for mange av oss her på bv, som har lest de utallige klage- trådene du har laget om han.

Frk.VilliTrusa skrev:
wow.....stakkars mann..

tenkte det samme faktisk... Ikke det at ikke jeg var nazi på ting når mini var baby, men jeg satt pris på at han prøvde i det minste. Mini var vel 2mnd første gangen han hadde han en natt, jeg var ute med bv jenter og dro dit etterpå og sov... Ser ikke problemet...

Kan han ikke komme hjem til deg da?? La han ta vare på henne og at du holder deg i bakgrunnen???

Jeg tok ks når mini kom og sambo måtte trå til med en gang med bleieskift! Og det er både jeg og han så glad for idag, for da fikk han et spark i ræva til å ta være på ungen!

Du er så heldig som har en bf som gjerne vil stille opp for ungen sin. Tenk hvor mange som ikke har det!! Det sier seg vel kanskje selv at en helg er mye, med tanke på amming (jeg klarte aldri å pumpe meg før puppen var helt sprengt)

Møt han på halvveien og vær glad for at han viser ansvar!!!!

Beklager å være gammeldags... men en far kan ikke erstatte en ammende mor eller mammen generellt det første året. Pappan kan jo være sammen med barnet sitt mange mange timer hver eneste dag om han vil, men ikke vekk fra mor over natt eller helg. 
Vet man har lov til det om man vil... men far kan ikke kreve det overhode. Jeg hadde aldri tillatt det.... og pappan her i huset hadde aldri funnet på noe sånt han heller... for han vet nå hvordan det fungerer... og at hovedforsørger rett og slett oftest er mor.... og da har ikke barnet godt av å være vekk så lenge fra mor. Ettersom de husker så kort tid av gangen også... forsåvidt.Da blir en helg vanvittig lenge.

~peanut~ skrev:
Skjønne at det er viktig for babyen å knytte seg til mamma, men er det ikke like viktig å knytte seg til far?

Hvorfor må denne tilknyttingen skje på fars og kun hans premisser? Altså at han må ha barnet alene? .. hvorfor kan ikke han komme hjem til barnet. En 1mnd gammel baby behøver ikke å svirre mellom to hjem enda......

meredith skrev:

Sign

TonjeJenta skrev:

~peanut~ skrev:

Hvorfor må denne tilknyttingen skje på fars og kun hans premisser? Altså at han må ha barnet alene? .. hvorfor kan ikke han komme hjem til barnet. En 1mnd gammel baby behøver ikke å svirre mellom to hjem enda......

Ingen som sier at han MÅ det. Men jeg syns ikke han var stokk dum som foreslo det.

Synnes det er dårlig av deg å si han er stokk dum fordi at han vil ta ansvar sitt barn
Jeg kan ikke se problemme med at han kommer tidlig inn for å bli kjente med barne, det må da gå ann å prøve å møttes midtveis en å lage kvalme av det ?
Hva med at han har barne i noen timer noen dager i uka, evt prøve en overnatting når du evt har pumpet deg. Vet om mødre som har satt bort barn til besteforeldre når ungen er 4-6uker, må vel da være bedre at barne er hos bf, eller er jeg helt på jrode med denne tanken?

For meg så viser han interesse i barne og det at han vil bli kjent med barne, all ære til ham sier nå jeg.
Ny forskning har alt hvist at jo tidligere far kommer inn å får ta del i det daglige større sjanse er det for at bf fortsetter med dette opp mellom oppvektsten på barne.

En løsning er evt at du sover hos ham de helgene som barne ska være hos bf,det gjorde x til bror min, fra jenta var 6mnd til ca 1år gjorde bm dette, fra ungen var 1.5år så flyttet barne fast til faren.Jenta er kun hos mor annen hver helg

Back
Topp