er bf stokk dum eller?

PersilleLille

Glad i forumet
Han vil ha lillejenta på snart en måned, hele helga han...kunne gi henne erstatning...tanken er nok god, men hallo!!!!
er det ikke slik at annenhver helg samværet starter når ungen er over året?

Hehe. De gutta tenker ikke alltid ;)
Aner ikke når det er vanlig at samvær begynner, men det er ihvertfall ikke så tidlig! :D
Nå måtte jeg le litt her. Hehe. Hvis han vil se henne så får han jo bare komme hjem til dere. Er jo ikke verre enn det.

Det er alt for tidlig!!!! Samvær skal være på barnets betingelser, og til barnets beste.

DeFørsteÅrene skrev:
Han vil ha lillejenta på snart en måned, hele helga han...kunne gi henne erstatning...tanken er nok god, men hallo!!!!
er det ikke slik at annenhver helg samværet starter når ungen er over året?

Møt ham på halvveien i stedet for å kalle ham dum. Vær glad han viser såpass engasjement.. Det er ikke alle forunt.

Forklar at det blir vanskelig en hel helg, men hvis du pumper og fryser en del, kan han få prøve å ha henne ei natt.

Det er jo kjempebra at han vil være pappa!

Tydeligvis like stokkdum jeg, når jeg ser de andre svarene her.. 
Men jeg skjønner bare ikke hvorfor.

Gollemor skrev:

Fordi det er ikke bra for et så lite barn å være vekke så lenge fra hovedforsørgeren?
Det er anbefalt at samvær med barn under 1 år, er fastsatte  timer, per uke. Om det er 2 dager i uken, eller flere får foreldrene bli enige om. Men en hel natt, eller hel helg er for masse.

Stokk dum kan du værra sjæl.
Nå som hun er så liten, så er jo muligheten god for at hun skal kunne bli nært knyttet til dere begge, helt naturlig.
Mener ikke med det at du skal sende henne på helgesamvær denne helga akkurat, men kommentaren din gjør deg dummere enn han.

Gollemor skrev:

For samværet skal være på barnets, og også mors (når barnet er så lite) betingelser og ikke på far sine betingelser...   Far kan komme å besøke babyen eller baby og mor kan komme dit. Overnattinger er ikke anbefalt og jeg skjønner heller ikke vitsen med å dra en baby bort fra hovedomsorgspersonen sin i en alder av 1 mnd, og iallefall ikke over natta.

Nå bor jeg og bf sammen, men om vi ikke gjorde det så hadde jeg aldri i verden sendt avgårde min 1mnd gamle baby til han. Ikke fordi jeg ikke tror han ville tatt godt  vare på henne, men fordi jeg og babyen ikke hadde vært klare for det. Og dessuten ville jo helga mi gått med til konstant pumping siden babyen spiser annahver time..

©Smartass skrev:
Nå som hun er så liten, så er jo muligheten god for at hun skal kunne bli nært knyttet til dere begge, helt naturlig.
Mener ikke med det at du skal sende henne på helgesamvær denne helga akkurat, men kommentaren din gjør deg dummere enn han.

Jeg elsker deg for at du sier det jeg tenker.
Men vi har visst ikke peil.

Hovedforsørger.. mammas prinsipper.. barnets prinsipper.. Jau.

Jeg mener at barnet deres er alt for lite til å kunne overnatte en hel helg hos bf helt alene. Her var ikke mini en helg helg hos pappaen sin før han var ett år, og før den tid overnattet både jeg og mini hos han ett par helger for at mini skulle bli vant til å være der. Da sov jeg på et annet rom og bf tok seg av mini hele natten. Dere kan jo prøve på noe sånt? Skjønner veldig godt at du synes det er ALTFOR tidlig at han skal ha barnet en hel helg, samtidig som det er bra at han faktisk VIL :)

Gollemor skrev:

©Smartass skrev:

sorry meg... men skjønner du ikke at det er dette som er viktig?

jo han er litt dum når han mener hun ikke trenger meg... eller amminga..
som jg skrev, tanken er nok god, og han er god med henne, men det er for tidlig med en hel helg...som det er snakk om her

ab88 skrev:
Jeg mener at barnet deres er alt for lite til å kunne overnatte en hel helg hos bf helt alene. Her var ikke mini en helg helg hos pappaen sin før han var ett år, og før den tid overnattet både jeg og mini hos han ett par helger for at mini skulle bli vant til å være der. Da sov jeg på et annet rom og bf tok seg av mini hele natten. Dere kan jo prøve på noe sånt? Skjønner veldig godt at du synes det er ALTFOR tidlig at han skal ha barnet en hel helg, samtidig som det er bra at han faktisk VIL :)

Dette svaret synes jeg er så bra, at trådstarter kan overse alle de andre :)
Godt å se foreldre som fungerer for barnets beste tross brudd!

Gollemor skrev:

ab88 skrev:

jo det var lurt. får prate med han å høre :)

DeFørsteÅrene skrev:

Gollemor skrev:

ab88 skrev:

jo det var lurt. får prate med han å høre :)

Vi gjorde det også sånn. Gikk veldig bra! :)

Håper det ordner seg. Lykke til!

©Smartass skrev:

sign!

Lillesnille skrev:

Gollemor skrev:

©Smartass skrev:

sorry meg... men skjønner du ikke at det er dette som er viktig?

Hvis det er DETTE som er så avgjørende viktig..hvorfor sendes da møde med nyfødte på sykehuset over tid, hjem på perm hver 2 helg mens barnet blir igjen? Og det fungerer da utmerket med pumping i denne situasjonen. ....så hvorfor ikke under fars samvær?

veldig mange gutter som tror det er så lett. amming er ikke bare å slenge ut en pupp i ny og ned, ikke alle får til å pumpe og samvær med babyen er avgjørende for produksjonen siden amming ikke bare er fysisk men henger sammen med instinkt og morsfølelse osv. Fra naturens side er barnet avhengig av moren og nybakte mødre er laget slik at vi ikke vil skilles fra babyen. Logikk og rasjonell tankegang fjerner ikke dette. Babyen er også tett knyttet til moren viser mange studier.

synes det er flott at han tar initiativ til å ha babyen, men la han bli kjent med henne og se hva livet til babyen innebærer og hva som er til babyens beste. han trenger ikke ha henne på overnatting eller lenge av gangen for å være pappa. Ingen andre pappaer som bor sammen med moren er alene med ungen så lenge engang. Kanskje det får han til å se ting i et litt annet perspektiv? Han kan få masse samvær sammen med datteren - men kan ikke kreve at du ikke er tilstedet. Når man får barn må man kunne samarbeide til barnets beste.

på familievernkontoret så jeg et skjema de pleide å fylle ut for babysamvær og fikk da et inntrykk av hva som var vanlig... da var de avkrysning for hvor ofte og alternativene var 1 eller 2 ganger i uka. alternativene for hvor lenge var 1 eller 2 timer. og så var det alternativ for om mor var med eller i nærheten.

vi gikk fra hverandre når mini var 8mnd og jeg fullammet enda. bf hadde han 3 ganger i uken, 3 timer hver gang. det var det lengste han kunne være borte fra puppen i strekk og vi timet det slik at jeg ammet rett før han dro avgårde med ham.
når han var 1 år var han 3-4 timer hos bf en ettermiddag i uken og overnattet fra lør-søndag (24 timer) annenhver helg.
Da han var 1,5 gikk vi til fre-søndag annenhver helg og torsdag-fredag annenhver uke (de ukene han ikke hadde han i helgen). samme samvær nå (han er 3,5) bare at han har han tom mandag morgen (leverer i bhg).

Jeg vil ikke kalle han stokk dum, men han er nok litt uvitende om enkelte ting enda.  Jeg vil si han viser vilje og engasjement overfor sin datter. Syns ikke det skal forventes at en nybakt far som ikke bor sammen med barnet skal ha full oversikt over hvordan amming osv. fungerer.  Jeg ville tatt forslaget hans som en utstrakt hånd og som et tegn på at han virkelig er en stolt pappa som vil stille opp.  Si til han at det er for tidlig at han kan ha henne alene på grunn av ammingen, men at dere gjerne kommer begge to en helg.  Hvor han får ansvar for stell osv, mens du tar deg av ammingen.  Kanskje også la han prøve å gi en flaske hvis du har mulighet til å pumpe deg til et måltid eller to.  

Jeg tror at jo tidligere fedrene får mulighet til å ta del i stell og omsorg til sine barn, jo bedre tilknytning vil barnet få til faren sin.

Back
Topp