Er barna dine oppkalt etter noen?

Her er ingen oppkalt. Ville kalle opp etter mormor som het Kari, men fant ingen varianter jeg likte da jeg ikke er den største fan av det navnet alene...
 
Har oppkalt etter ei oldemor, men det var litt tilfeldig også. Ikke kun derfor vi valgte navnet :)
 
Eldste er oppkalt etter min morfar.
Mellomste er oppkalt etter min manns morfar.
Yngste er oppkalt etter sin farfar.
 
Vår sønn er oppkalt etter både sin bestefar/morfar og sin fadder. Jeg ville ikke bare ha det ene navnet alene. Derfor ble det dobbeltnavn på ham. Jens Anders.
Therese er delvis oppkalt etter meg.
 
De to eldste har mellomnavn etter mine oldemødre, yngstemann trodde vi var jente på 4 ultralyder, før det plutselig var en gutt sånn type 2 uker før han ble født. (Risikosvangerskap og ulumskheter, derfor så mange UL, an ble født prematurt) Han skulle egentlig bli oppkalt etter oldefaren til eksen, (kvinnelig variant av navnet), og ei dame som betydde mye for meg i oppveksten. I steden har han fått en variant av navnet etter sin avdøde farfar, men det navnet er i mi slekt på farssiden, så det er jo litt gøy.
 
Mini har fått navn etter farfaren sin
 
Her har mini har samme mellomnavn som faren og oldefaren sin
 
Oppkalt etter min morfar. Men hadde ikke tatt navnet om det ikke var fint uansett.
 
Både sønnen, mannen og svigerfar heter det samme.
 
Ja, men uten at vi visste det :p Min oldefar hadde samme mellomnavn som vi valgte til sønnen vår :)
 
Eldste er oppkalt etter sin oldemor på far sin side. Minste er oppkalt etter sin tippoldemor på min side :)
 
Frøkna er oppkalt etter oldemor på farssiden. Det er et navn jeg har hatt øverst på lista mi i 15 år, og tilfeldigvis også navnet til sambos mormor. Vi hadde termin kun et par dager unna min nylig avdøde mormors bursdag, og skulle oppkalle etter henne dersom lillesnupp hadde blitt født den datoen.
 
Mellomnavnet er fra oldemor på samboers side som døde noen år siden.
 
Ja. De fire eldste er oppkalt - ble en slags tradisjon at vi gikk til slektsbøkene for å finne navn.

Eldste er oppkalt etter mine oldemødre på morssiden.
Nummer to etter min eksmanns bestemor.
Nummer tre etter min fars grandonkel og min eksmanns bestefar (to navn).
Nummer fire etter min eksmanns onkel, og min fars onkel (to navn).

Når jeg fikk barn med ny mann ble det rart å fortsette på samme tradisjonen, så der valgte vi bare de navnene vi likte. Guttungen har fått sitt andre fornavn etter pappaen da, det er tradisjon i deres familie.
 
Back
Topp