Er ammepute nødvendig?

Pin-up

Forumet er livet
Jeg håper veldig å kunne amme denne gangen og nå lurer jeg på om det er nødvendig å investere i en ammepute? De fleste av venninnene mine sverger til det, men den korte tiden jeg ammet forrige gang lå den jeg hadde fått låne omtrent ubrukt. Fant liksom ikke noen komfortabel stilling med den, verken for meg eller babyen.

Brukte/bruker dere egen ammepute eller er det bortkastede penger?

Jeg har brukt ammepute begge gangene. Hadde ikke klart meg uten ;)

Bruker ikke lenger nå da, men ammer bare i senga morgen og tidlig morgen nå.

Her ble anmeputa kun brukt til å gjøre det lunere i senga :p syns det var mye lettere å støtte opp armen med noen puter, og etterhvert som amminga gikk av seg selv, trengte jeg ingenting :)

Jeg har, men den blir ikke brukt.. Når amminga går seg til, så kobler bebisen seg på og jeg har hvertfall ikke trengt å bruke den :)

Det er jo veldig individuelt. Jeg måtte ha det i begynnelsen, men han lå bare på fanger og armen min når han ble større. Søstern min som har gedigne pupper trengte ikke pute for å "løfte baby opp til puppen".

Uff, nei lite brukt :P

De jeg kjenner som har brukt de mener de er uvurdelige, jeg har aldri prøvd, men kjøper nok om det blir noe "neste gang" :)

Jeg brukte min veldig mye. Hadde svært god nytte av den og hadde ikke klart meg uten. Nå skal det sies at jeg har handikap som gjør at jeg trenger ekstra støtte for å gjennomføre slike ting, men jeg ville nok uansett hatt ammepute, handikap eller ei ;). Synes det var godt å få avlastning ved å bruke min First freebag.

Jeg har, men bruker den ikke.. Bruker heller en pynte pute fra sofan hvisbjeg føler jeg trenger det:)

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Jeg har kjøpt ammeputen Doomoo buddy Large. Jeg har ikke testet den på amming ennå. Men har mye vondt i ryggen og har brukt den i flere mnd allerede både mellom beina i senga og i sofaen som støtte. Den har en fin str og jeg kan forme den som jeg vil. Gir god støtte til ryggen min og bruker den også for å legge beina høyt når kroppen streiker. Kunne ikke vært foruten og ser for meg at den blir til god hjelp når ammingen starter eller når han skal slappe av på fanget. Da trenger jeg ikke å bygge opp med puter.

Jeg hadde ikke klart meg uten! Brukte den mye de første 5 mnd.. Det gikk jo greit å amme når jeg ikke hadde den tilgjengelig, men synes den var gull verdt altså!

Jeg var veldig glad i puta mi, syns den var til god hjelp ved amming. Og når jeg etterhvert måtte gå over til flaske syns jeg den var super å legge han på. Han lå helt stødig og jeg hadde en arm fri;)

Brukte ikke penger på sånt. Brukte heller ei vanlig hodepute som var myk.

Min sin iPhone ;-)

Jeg kjøpte men brukte aldri:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg fikk i gave. Hadde ikke tenkt til å kjøpe. Men jeg elsket den, og var helt avhengig av den de første mnd. Etterhvert satt teknikken så godt at jeg ikke trengte den lenger. :)

Har. Brukte den flittig gjennom amminga. Syns det hele var mer komfortabelt. :) Brukte kun med nr to da :) Så har klart meg fint uten også.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Jeg likte amme puta sist. Tror det er individuelt. Men du kan kjøpe brukt på finn der får du mye fint og ubrukt.

Jeg ble anbefalt å kjøpe for "det var umulig å klare seg uten". Jeg brukte den litt, fordi jeg hadde den jo, men jeg hadde fint klart meg uten også:)
De som spør meg om råd, får til svar at de bør låne en for å se hva de syns, og så heller kjøpe etterpå:)
<3 appen < 3

Back
Topp