Er ammepute nødvendig?

For å si det sånn, så ligger den å støver ned... kan vel telle på en hånd hvor mange ganger jeg brukte den. :-P

★☆★Duppedingsen★☆★

Jeg har vært helt avhengig av min! Syns den er kjempegod å bruke, og gullet ligger så godt og stødig på den at jeg kan bruke begge hendene til annet hvis jeg vil (i perioder hang ho på puppen døgnet rundt, og da må jeg innrømme at jeg satt på facebook en del... ;)). Nå ammer jeg uten også, men det er mye bedre for ryggen min å bruke ammepute.

Nødvendig er det ikke, men greit å ha syns jeg. Jeg arvet en da, ellers hadde jeg neppe brukt penger på det. Men jeg brukte den mye. Helt til jeg hadde vært på besøk hos pappa og de noen dager uten ammeputa, og da jeg kom hjem klarte jeg ikke å bruke den. :p

Takk for svar! Fåt tygge litt på det og se om jeg investerer i det. Får ikke lånt denne gangen, siden de det hadde vært aktuelt å låne av får barn på samme tid :-)

Jeg kjøpte det med min første, men brukte den ikke! Heller ikke til nr to!
Så får meg var den ikke nødvendig!

Eg hadde ikkje ammepute sist, fekk låne ei men den var for løs så brukte ikkje den før frøkna var nærmere 4-6mnd. Før den tid støtta eg bare opp med puter :) evt kant på stol/sofa :) hadde alltid gulpeklut mellom då :) trur ikkje eg kjem til å kjøpe pute no til 2.mann, men kanskje eg ombestemmer meg når tiden nærme seg. Det veit eg ikkje endo ;) :)

Jeg har kjøpt ammeputen Doomoo buddy Large. Jeg har ikke testet den på amming ennå. Men har mye vondt i ryggen og har brukt den i flere mnd allerede både mellom beina i senga og i sofaen som støtte. Den har en fin str og jeg kan forme den som jeg vil. Gir god støtte til ryggen min og bruker den også for å legge beina høyt når kroppen streiker. Kunne ikke vært foruten og ser for meg at den blir til god hjelp når ammingen starter eller når han skal slappe av på fanget. Da trenger jeg ikke å bygge opp med puter.
Har den jeg og. Elsker den! Brukte den til og med når vi gikk over til flaske.

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Det er vel ikke nødvendig, men jeg brukte den mye sist og synes den er god som avlastning. Jenta vår spiste ofte i perioder og da jeg har en arm jeg lett får betennelse i, så den var god å ha. I tillegg synes jeg de ligger godt i den og man kan ha armene fri :)

Nope. Hadde ikke sist og savnet det ikke. Kjøper ikke denne gangen heller. Dersom jeg får et barn med spesielle behov får jeg heller få tak i en dersom det viser seg at jeg trenger det :)

Her brukes ammeputen flittig:D men bruker kun puter eller vogn dynen når vi drar bort.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Absolutt ikke nødvendig, men noen liker å bruke det. Du kan jo vente til ungen er født og se om du føler du har behov for det :)

Jeg synes ammeputa var altfor vanskelig å forme. Så jeg kjøpte en stor dunpute som jeg bruker i stedet. Elsker den!

Hadde ikke bruk for det, så glad jeg ikke kjøpte en :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg håper veldig å kunne amme denne gangen og nå lurer jeg på om det er nødvendig å investere i en ammepute? De fleste av venninnene mine sverger til det, men den korte tiden jeg ammet forrige gang lå den jeg hadde fått låne omtrent ubrukt. Fant liksom ikke noen komfortabel stilling med den, verken for meg eller babyen.

Brukte/bruker dere egen ammepute eller er det bortkastede penger?

Jeg hadde aldri ammepute sist og savnet det ikke. Gidder ikke bruke penger på det denne gangen heller. For meg går det bra med en sofapute hvis jeg trenger litt støtte.

Det er jo veldig individuelt. Jeg måtte ha det i begynnelsen, men han lå bare på fanger og armen min når han ble større. Søstern min som har gedigne pupper trengte ikke pute for å "løfte baby opp til puppen".
Hahaha:D:D:D:D

fra mobil'n:)

Jeg brukte ammepute Masse! Trodde ikke jeg skulle det, men den ble superpraktisk da vi hadde en liten som sovnet på puppen og ikke kunne legges ned, veldig behagelig å ha i sofaen, tror jeg sparte skuldrene en del på det. Men det gjelder å finne riktig pute for deg, for venninna mi hadde en som hun ikke likte, så fikk hun min når jeg var ferdig å nå bruker hun den hele tiden:)

Er også helt avhengig av ammepute :-) komfortabelt for både meg og baby :)

Kjøpte en på kid før lillebror kom, og brukte den såvidt i starten. Han fikk mest flaske men prøvde å amme :) men syns det var like lettvint å legge armen på armlenet e.l :) Sikkert veldig individuelt for hører om mange venninner som er avhengig av ammepute mens noen andre ikke bruker det i det hele tatt :)
Vi bruker den nå i sprinkelsenga for å gjøre den trangere :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde ingen planer om å kjøpe en ammepute, men jeg fikk en tvillingpute fra ei som ikke trengte den lengre.
Noe mere nyttig "babyting" enn den puta tror jeg ikke jeg har hatt(selvfølgelig bortsett fra seng/stellebord ol.):)
Jeg har litt vond rygg i utgangspunktet, og i tillegg til lite melk, ofte amming, jenta sov omentrent ingen andre steder enn ved puppen de første mnd osv var den puta gull verdt!:D
Jeg fikk begge armene fri til å kunne lese bok, sende sms, spise osv mens hun lå å amma og sov!:p

Back
Topp