Er alle kvalm?

Cyrus

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
Jeg er i mitt 8 svangerskap og har aldri opplevd kvalme.
Får et inntrykk nå at alle sliter med krafige symptomer og kvalme..

Stemmer dette?

Jeg er 5+2 og funker akkurat som føro_O Litt andpusten kansje:p

Jeg vet ikke helt om det er symptomer det jeg har.

Blir kvalm i ny og ne, men det gjør jeg til vanlig også.
Er ganske trøtt, men det er jeg til vanlig også.
Har god luktesans, men det har jeg til vanlig også.

Umulig å vite om det er pga graviditeten siden det ikke er veldig fremtredende :p
Har tidvis ømme bryser da og det pleier jeg ikke ha til vanlig ;)

Har vært noe kvalm/ uggen i starten av mine to tidligere svangerskap, men har såvidt kjent på det denne gangen. Er selvsagt litt kvalm akkurat nå, og tissetrengt, veldig praktisk siden jeg er på jobb en plass hvor jeg ikke har tilgang på toalett, og en bruker som blir raskt verbal utagerende om noe litt uventet skjer

Første gang ble jeg kvalm av stekelukt og litt kvalm i rundt 14.00 tiden. Andre gang var jeg konstant kvalm frem til uke 12. Denne gangen er jeg kvalm når jeg stå opp og det kommer og går i løpet av dagen.

Stemmer dette?

Jeg fins ikke kvalm! Var heller ikke det i forrige svangerskap. Har skjerpet luktesans og brekker meg lettere, men ingen kvalme. Jeg har skjønt at jeg er heldig :) Bank i bordet :p

Er kvalm, men ikke verre enn at jeg kommer meg gjennom dagen:) Unngår å ta buss, da:p Det må være det nærmeste jeg har vært å spy...

Er ikke kvalm. Har vondt i brystene hver morgen når jeg står opp, de er forferdelig ømme, det har de ikke vært de to andre svangerskapene mine.

Er kvalm. Kom i løpet av uke 5. Mitt andre svangerskap, kvalm i begge.

Jeg er ikke kvalm, bare tendenser til å bli litt uggen hvis det er varmt og dårlig luft. Hadde det også slik i mitt første svangerskap:) MEN jeg er ekstremt trøtt!:singing:

Stemmer dette?

Det «kjedelige», vitenskaplige svaret er at 80-90 % av gravide opplever en form for kvalme i løpet av første trimester. For ca halvparten er dette milde plager i form av lett uggenhet når det er lenge siden de har spist, mindre enn fire timer daglig. Rundt en femtedel har såpass uttalt kvalme at de kaster opp flere ganger daglig og er kvalme mesteparten av dagen. 1-2% har hyperemesis, dvs uttalte kvalme og brekninger med påfølgende dehydrering, stort vekttap (mange kg) og elektrolyttforstyrrelser. Dette kan trenge sykehusinnleggelse.
Men 10-20 % av gravide er altså overhodet ikke kvalme, og en god andel er det bare i lett grad, slik at man kan opprettholde normal aktivitet og livsførsel

5+1 idag og ingen kvalme her enda. Hadde hypermesis med første og måtte legges inn 2 ganger på sykehus. Med andremann var jeg bare litt uggen på morgenen fra ca uke 7-10 eller 11.

Er ikke kvalm enda:) Noe jeg sikkert burde vært glad for, men som bekymrer meg litt. Var en del kvalm når jeg var gravid med mini. Ved første graviditet var jeg ikke kvalm men da var det jo noe alvorlig galt også:/

Jeg er kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg. Kaster som regel opp flere ganger for dagen. Uke 8+2 i dag. Helt grusomt. Er sykemeldt. Klarer å levere og hente de to ungene vi har fra før og det er egentlig det eneste jeg får gjort i løpet av en dag. Skikkelig trasig.

Eg er foreløpig ikkje kvalm (7+5) og var det heller ikkje første gangen. Håpar det fortset slik:happy: Symptom elles er dottar i øyrene, litt oppblåst mage og litt ømme bryst, så skal ikkje klaga:happy:

Ikke kvalm, men er bare 4+6. Sist ble jeg kvalm 6+0, men krysser fingrene for at jeg slipper unna denne gangen

Last edited:
Ikke kvalm (bare 5+0) sist var jeg kvalm fra ca. Uke 6 og spydde siste gang to måneder før termin håper å slippe så mye oppkast denne gangen.

Jeg er kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg. Kaster som regel opp flere ganger for dagen. Uke 8+2 i dag. Helt grusomt. Er sykemeldt. Klarer å levere og hente de to ungene vi har fra før og det er egentlig det eneste jeg får gjort i løpet av en dag. Skikkelig trasig.
Samme her, oppkast dagen lang nå:hungover: Er i full jobb ennå, men lurer på hvor lenge jeg klarer det:(

Jeg hadde ingen symptomer med første mann. Men denne gangen går jeg rundt er "lett sjøsjuk" hele tiden. Men ikke være enn at jeg lever som normalt... Bortsett fra trøtthet da. Er jo helt utmattet :wtf:

Back
Topp