Er alle kvalm her inne?

• Trådstarter Trådstarter Ønskebarn2015
  • Opprettet Opprettet
Dere som er så kvalme at dere kaster opp et par ganger daglig, og ikke klarer å spise: er dere på jobb om dagen eller 100%sykemeldt?

Bare nysjerrig egentlig, for jeg har såvidt opplevd at kvalmen kom snikende nå, så tenkte på hva jeg gjør hvis jeg blir mye verre?!?

Er så å si kvalm hele tiden, hender at det hjelper litt på kvelden, men da er jeg så sliten at jeg går å legger meg. Våkner igjen i 4 tida og er kvalm. Kaster opp 3-4 ganger om dagen. Andre symtomer jeg har er ømme pupper, og mensmurringer(dette har begynt å avta) og er konstant trøtt og ofte svimmel.

Siden jeg har en del kundekontakt i jobben, fikk jeg 100% sykemelding, det er nok like greit. Føler meg ikke akurat veldig kundevennlig der jeg sitter...

Jeg studerer ved siden av jobben og i morgen skal jeg ha 5 timers eksamen, kan ikke akkurat si at jeg ser frem til det.

Hei jeg har ingen symptomer på at jeg er gravid. Helt annerledes enn sist, da var jeg kvalm omtrent med en gang.
Det varte til jeg var ca 7mnd. Kanskje vi får en jente denne gang, siden det er så forskjellig fra sist.

Jeg er i strålende form! :D Jeg er riktignok bare 4+3 så det er jo ALT for tidlig å kjenne noesomhelst bortsett fra strekkinger i livmora. Jeg håper virkelig det fortsetter sånn!

Er vel kanskje ikke direkte kvalm, men veldig uggen og det hjelper å spise :P så jeg blir nok som ei kule :P Men jeg er glad kvalmen er der! Sist hadde jeg MA. Da mistet jeg kvalmen før jeg visste at jeg hadde mistet. Så jeg er takknemlig for kvalmen/uggenheten...

Er vel kanskje ikke direkte kvalm, men veldig uggen og det hjelper å spise :p så jeg blir nok som ei kule :p Men jeg er glad kvalmen er der! Sist hadde jeg MA. Da mistet jeg kvalmen før jeg visste at jeg hadde mistet. Så jeg er takknemlig for kvalmen/uggenheten...

Jo, ser poenget. Man har liksom et tegn på at det fortsatt er noe der inne. Blir fort usikker dersom man ikke merker noenting!

Dere som er så kvalme at dere kaster opp et par ganger daglig, og ikke klarer å spise: er dere på jobb om dagen eller 100%sykemeldt?

Bare nysjerrig egentlig, for jeg har såvidt opplevd at kvalmen kom snikende nå, så tenkte på hva jeg gjør hvis jeg blir mye verre?!?
Jeg er fra i dag av 100% sykemeldt pga kvalmen. Brekker meg konstant i stell på jobb, brekker meg når jeg ordner mat til pasientene, brekker meg når jeg er på skyllerommet, kaster ikke opp men brekker meg mye og er kvalm stort sett hele døgnet men det går i sånne bergodalbaner. Kvalm den ene timen, så en time der jeg er sulten og har lyst på bestemte ting for så å være kvalm igjen timen etter der. Håper det går over :) men de sier at sannsynligheten for abort er halvert om man opplever kvalme så det er jo bra da :p

men de sier at sannsynligheten for abort er halvert om man opplever kvalme så det er jo bra da :p

Det tror jeg ikke noe på. ;) Det er veldig mange som ikke opplever kvalme og det går ofte like bra allikevel! Må ikke skremme oss som ikke er kvalme nå da! :eek:

Det tror jeg ikke noe på. ;) Det er veldig mange som ikke opplever kvalme og det går ofte like bra allikevel! Må ikke skremme oss som ikke er kvalme nå da! :eek:
Det var nå det legen sa for å trøste meg :) jeg liker ikke å være sykemeldt, og de mangler masse folk på jobb nå om dagen så er ikke noe gøy å bli sykemeldt da. Især ikke når sjefen gir deg "det" blikket når du kommer med sykemeldinga. Og spør "ja er det 100% sykemeldig" og svarer "jaha" når du svarer ja på det. Så for meg så er det iallefall en liten trøst, var ikke noe særlig kvalm de to andre svangerskapene men det gikk jo bra fordet. Sa jo ikke at det ikke går bra om man ikke opplever kvalme, men bare at om man opplever det så er det mindre sannsynlighet for at noe skulle gå galt de første ukene.

Jeg er på jobb, men mest fordi jeg ikke tør å spørre om sykemelding. Er lærer, og i siste uka før jul har vi en del aktiviteter utenom det vanlige. Det gjør det lettere for meg å ta en pause når jeg blir for kvalm. (Er er mye samlet på trinnet og er da 2 lærere, 1 assistent og ca 30 elever) men burde nok ikke vært der, nei.. 2 dager igjen, før det er 16 dager juleferie!

Urk! Skulle aldri skrevet at jeg ikke var kvalm! I går og i dag har jeg vært sånn småkvalm nesten hele dagen, og det eneste som hjelper er å spise! Tror jeg må prøve ingefærkapsler før jeg legger på meg alt for mange kilo...

Utrolig trøtt og kvalm, men har ikke kastet opp foreløpig. Er fortsatt i 100% jobb. Er lærer, så kan ikke være syk uka før jul :)

Back
Topp