Lillan
Forelsket i forumet
Vel, akkurat som alle fødsler er ulike, er vel også alle kvinner ulike?Hvorfor bestemme seg for slikt på forhånd?
Vi er skapt for å føde barn, og jeg fatter ikke hvorfor man skal planlegge slikt på forhånd! Ihvertfall så fatter jeg ikke hvorfor førstegangs går inn med den innstillingen. Og fleregangs, burde vel være opplyst om at ingen fødsel er lik?
Jeg har født 3 barn uten noe som helst, så håper å slippe det denne gangen også. Forstår meg på de hvor jordmor faktisk anbefaler det, eller hvor fødselen drar på i tid...
Opp til hver og en i mine øyne, men spør deg selv: hvorfor innstille seg på noe sånt?
Jeg har full forståelse for at noen gruer seg sånn til å føde at de bruker tanken på epidural som en slags "trøst". Så kan man jo heller bli positivt overrasket om man ikke trenger det? For min del skjedde det motsatte - jeg var innstilt på en så "naturlig" fødsel som mulig (selv om den var definert som risikofødsel fra starten), men hadde ikke sjans.
Og klart det er risikoer, men personalet på norske fødeavdelinger er jevnt over veldig kompetente på det driver med..