Epler i eplekake

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Epler i eplekake, må de være røde, eller kan de være gule?

Etter et slag i hodet har jeg fått beskjed fra legen om minimalt skjermtid i 2 døgn, så tenkte å bake en eplekake i morgen formiddag.
Har ikke gjort det før, men min mor brukte bestandig røde epler, alle jeg kjenner gjøre det også.
Vi har bare gule i hus

Helst dropper du eplene, da er det best.

Bill mrk, ikke glad i varme epler.

Men sånn ellers, jeg tenker gule går helt fint

Grønne gir en friskere smak, de røde litt søtere. De gule blir litt tamme på en måte.
Men de kan absolutt brukes.
Ellers er jeg enig at å droppe dem helt er best :p

Jeg bruker helst grønne epler, de har mer syrlighet og smak, men altså, de fleste epler funker :)

Epler i eplekake, må de være røde, eller kan de være gule?

Etter et slag i hodet har jeg fått beskjed fra legen om minimalt skjermtid i 2 døgn, så tenkte å bake en eplekake i morgen formiddag.
Har ikke gjort det før, men min mor brukte bestandig røde epler, alle jeg kjenner gjøre det også.
Vi har bare gule i hus
Jeg bruker norske epler om jeg kan, de er surest. Sure epler = god eplekake. Søte epler gir ikke like god eplesmak og blir «borte» i kaka. Alle typer epler kan brukes, gule, røde, grønne. Min bestemor brukte alltid grønne epler da de var de sureste hun fikk tak i, men nå for tiden selger de jo nesten kun søte epler uansett farge.

Mitt stalltips på eplekake: vask de, la skallet være på, kutt de i småbiter (rens ut kjernen så klart) og rør de inn i deigen. Stapp nedi så mange epler at det bare er epler med litt deig rundt, liksom. Da blir det bra eplekake.

Alle epler kan brukes, men syrlige faste epler gir best resultat for de blir ikke bare mos i kaka. Jeg er veldig glad i mye epler i eplekake så tar gjerne et par ekstra epler enn oppskriften sier.

Gule blir kanskje litt mos? De er gjerne veldig myke fra før av. Jeg liker best eplekake uten eple, men foretrekker grønne epler om det skal være epler i :)

Haha, og samboer som var overbevist om at jeg var den eneste sære som ikke liker epler i eplekake, men liker godt kaka utenom:hilarious:

Haha, og samboer som var overbevist om at jeg var den eneste sære som ikke liker epler i eplekake, men liker godt kaka utenom:hilarious:

Det sier min mann også!!
Endelig føler jeg meg «normal» :p Men varme epler er skikkelig ekkelt :wtf:

Grønne faste epler synes jeg er best.

Hvis du vil bruke de du har og de er av mykere sort, så kan du kutte båtene større.

Eplekake uten epler, er det eplekake da? :hilarious:
Nei. Men der er en god kake med sukker og kanel
. Jeg liker det godt. Og kaller det eplekake uten eple for da er det lett å forstå. Mamma synes der er rart, men pleier å ikke putte epler langs ene kanten. Så får jeg eplekake uten eple,

Back
Topp