Epidural!

Da jeg fikk epidural, måtte jeg ha det. Riene kom som kastet på meg, jeg fikk ikke pause og jeg spøy og spøy. Stod i fare for å slite meg sånn ut at jeg ikke kunne klare siste fase. Epiduralen hjalp meg tilbake til kontroll, men jeg kjente fortsatt riene og fikk til å presse likevel. (Men måtte nok ha litt mer hjelp og veiledning enn andre, da...)

Jeg MÅTTE ikke ha epidural!
Jeg ville ha det! Jeg føler ikke jeg må unnskylde meg, og jeg føler heller ikke at jeg er mer pingle enn de som føder uten!

Men jeg hadde vondt, og man får ikke noe premie for å være tøff å holde ut uten smertelingdring.
Når man VET det kommer til å gjøre vondt, hvorfor vil man da ikke ha noe for smertene?

Bruker du ikke bedøvelse hos tannlegen?

(Og jeg kjente pressriene like godt som alle andre...)

eg fikk epidural sjøl om eg egentlig ikkje ville (var deilg da) men neste gang vist det er mulig vil eg føde uten...:)

Jeg presset ikke på kommando tross epidural[;)] Måtte ha det pga laaang fødsel.
Pressriene og trykketrangen ble mindre ja,men jeg kjente jo selv riene mine og trykket når jeg hadde ri[:)]

ORIGINAL: Karla

rart å presse på kommando? neida, men når man er sliten etter en lang fødsel så vil man gjerne ha litt pause, og da blir man litt lei av all mas om å få presse. Jeg ba selv om vi kunne ta en pause slik at jeg omså bare fikk sove en halvtime før jeg forsatte(det var selvfølgelig ikke lov) jeg fikk videre ikke noe valg, hadde bestemt meg som deg om at jeg ikke skulle ha, jeg fikk panikk da det ble bestemt at jeg måtte ha epidural, men er ikke alt man får bestemme, men etter 72 timer, der 3 timer var pressrier så er man litt sliten.

Med nr 2 hadde jeg ikke epidural, eller på 9 cm så ba meg om å få, men da var løpet kjørt[8D] men jeg hadde sagt på forhånd at jeg ikke ville ha, og fordi førrste fødsel endte i ks så ville de ikke sette epidural for da kjenner man ikke om arret begynner å revne...[X(]

Det sa de ikke til meg[8|] Hadde katastrofesnitt med nr 1 og fødte nr 2 21 mnd etter,og var aldri noe snakk om å ikke få epidural pga ks med nr 1[8|] Enda jeg tok opp dette med frykten for at livmora skulle revne,på samtale på sykehuset før fødsel.

Back
Topp