Epidural!

LilleLisska

Forumet er livet
Hvordan er det å føde med det?

Er ikke det litt rart å måtte presse på kommando ? [8D]

Jeg kommer aldri til å be om epidural, da må jeg ha en GOD grunn!

Fikk epidural med Magnus, men den stoppet opp fødselen så den ble slått av[>:] endte opp med å presse han ut UTEN pressrier[:'(] hadde en barnepleier som kjente på magen min etter minste lille sammentrekning og ba meg presse...var mye lettere med snuppa for da presset liksom kroppen av seg selv[:D] Hadde kun lystgass med ho[:)]

jeg pressa ikke på kommando, pressriene kom av seg selv, er ikke alle som kan bestemme selv om de skal ta den eller ikke, noen bare må, det måtte jeg begge gangene, ser ikke noe problem med å bruke hjelpemidler når man har dem.

ORIGINAL: Taranitas øyenstener

jeg pressa ikke på kommando, pressriene kom av seg selv, er ikke alle som kan bestemme selv om de skal ta den eller ikke, noen bare må, det måtte jeg begge gangene, ser ikke noe problem med å bruke hjelpemidler når man har dem.

Kommer ikke til å be om det uansett.. [8D]

ORIGINAL: BollaOgRampen

får håpe de ikke MÅ sette deg på det da

Det var den store gaven til meg hvertfall! Smertene ble nesten HELT borte![:D] Merket kun presset, så måtte ikke presse på kommando nei. Hadde rett og slett ikkke noe valg![:D]

ORIGINAL: Mrs.B

presse på kommando?[:-]

"presse på kommando" ja.

Noen må jo det [8D]

får håpe de ikke MÅ sette deg på det da

Håpe ikke det.. [:)] Har ikke no imot det, men vil ikke.. å æ e sta..
Men hvis dæm MÅ så...

måte ikke presse på kommando når pressrien starta va det akksom epiduralen slutta å funke. fikk helt sinsykt ondt igjenn å måte presse. kjennte alt som skjedde med kroppen min.

Du må ha god grunn sier du...... Regner med du er førstegangsfødende når du snakker sånn... Man vet aldri hvordan fødselen blir og epidural er helt fantastisk når det står på som verst! Jeg har født 3 barn og ingen av mine fødseler har vært like... Førstemann hadde jeg ikke noe valg, etter 30 timer med vonde veer sa jordmor bare at jeg måtte ha det... Det hadde hun rett i, for en time etter jeg fikk epidural hadde jeg full åpning..... Nr. 2 ønsket jeg det selv pga. tøff fødsel med førstemann, men da ble den satt for sent slik at den rakk ikke virke før pressriene kom.... Nr. 3 ble tatt med hastesnitt pga. de mistet fosterlyden på barnet mitt... Som du ser var mine 3 fødsler helt ulike og man kan altså ikke bestemme seg for noe på forhånd.... Håper du er heldig og får en helt grei fødsel slik at du ikke trenger epidural, men det kan man altså ikke vite. Lykke til[:D]

ORIGINAL: datono..

Du må ha god grunn sier du...... Regner med du er førstegangsfødende når du snakker sånn... Man vet aldri hvordan fødselen blir og epidural er helt fantastisk når det står på som verst! Jeg har født 3 barn og ingen av mine fødseler har vært like... Førstemann hadde jeg ikke noe valg, etter 30 timer med vonde veer sa jordmor bare at jeg måtte ha det... Det hadde hun rett i, for en time etter jeg fikk epidural hadde jeg full åpning..... Nr. 2 ønsket jeg det selv pga. tøff fødsel med førstemann, men da ble den satt for sent slik at den rakk ikke virke før pressriene kom.... Nr. 3 ble tatt med hastesnitt pga. de mistet fosterlyden på barnet mitt... Som du ser var mine 3 fødsler helt ulike og man kan altså ikke bestemme seg for noe på forhånd.... Håper du er heldig og får en helt grei fødsel slik at du ikke trenger epidural, men det kan man altså ikke vite. Lykke til[:D]

ja, signaturen hennes gjør det tydelig at hun ikke har barn fra før.. [8|]

Jeg hadde avtale om tidlig epidural grunnet fødselsangst.
Fikk satt epiduralen når vi kom på føden med relativt jevne rier og 4 cm. åpning.
Tok all smerte på ene siden og 50 % på den andre. Kjente at riene tok seg opp ved at jeg gradvis fikk mer vondt i den siden.
Epiduralen SKAL skrus ned/av i utdrivningsfasen for å få maks futt i riene - vet ikke om de gjorde det med meg, men jeg kjente utmerket godt når pressetrangen kom og trengte ingen tips om når jeg skulle trykke. [:D]
Var vondt, men varte bare en halvtime og bare siste kvarteret som var skikkelig kjipt.

Selv merket jeg ikke noe negativt med epiduralen, men mannen som fulgte med på riemåleren sa at intensiteten gikk noe ned, og avstanden så vidt økte. Forlenget kanskje fødselen med en time eller to, med andre ord - men Jr. var ute omtrent fire-fem timer etter at epiduralen ble satt, synes det var helt passe jeg.

Vil absolutt ha epidural neste gang også, og håper på en liknende fødselsopplevelse da - vond, men overkommelig, med MEG i førersetet og ikke lallende i fosterstilling. [:)]

Syns det er litt rart at de som har hatt epidural tror de hadde vondere enn de som ikke hadde epidural[8|][8D]
Sånn er det jo ikke alltid...

Hehe, du har en god nok grunn.. Du er i fødsel!!! Skal love deg det at visst fødselen din drar ut i tid, så vil du angre på at du ikke tok den. Jeg tok den etter en hel natt med rier, kjente ikke pressriene men fikk heller ikke pressa ut gutten selv. Så han ble tatt med vakum. Uansett, skal de slå av epiduralen når du har kommet til 9-10 cm!
Det er minst 500 grunner til å ta epiduralen, så du trenger ikke lete lenge etter dem [:D]

Jeg hadde epidural i de to første fødslene mine, men ikke med minste fordi jeg ville føde naturlig.

Min erfaring er at epidualen er oppskrytt!

Men så må man huske på at det er to typer da, en hvor du faktisk beholder evnen til å presse, og kjenner det meste egentlig, bare smerten som blir redusert, altså rie-smertene, og den andre som man blir helt følelsesløs med. Den hadde jeg ikke villet prøvd egentlig.

Jeg hadde ikke klart å fortsette fødselen uten epidural.. Jeg hadde grusomt vondt,
så HIPP HURRA for epidural [:D][:D]

Og, når man går fra 4 cm til 9 cm på under en time så får kroppen et ufattelig stort
smerte h****te!

Jeg var veldig bestemt på å ikke ha epidural, da jeg ville gjøre dette mest mulig naturlig.

Men siden jeg hadde skyyyyhøyt boldtrykk og kraftig sv.skapsforgiftning så sa jordmora at jeg måtte... Jammen flaks for meg at legen som skulle sette den var opptatt med en annen fødsel, for da glemte de meg ut [8D]

Så jeg fødte uten, og kommer til og gjøre det neste gang også, så sant jeg ikke MÅ.

Hadde ikkje Epidural med noken av mine, men eg kunne gjerne ha tatt imot med nr 2. Vist neste fødsel blir lika J**** tek eg gladelig imot epidural. [;)]

Jeg fikk epidural som alternativ til hasteKS. Da hadde fødselen vart i over 40 timer og jeg var stiv som en stokk i alle muskler... Jeg presset ikke på kommando. Presset på vilje. Vet ikke om det var rart. Blir som å spørre deg: Hvordan er det å kjenne pressetrang? Er ikke det utrolig merkelig å føle at du skal drite når du føder???

Back
Topp