EPIDURAL

*Trønderpia*

Glad i forumet
Dere som fikk epidural ved fødselen:

Var det vondt å sette den??

Var det bra smertelindring?

ORIGINAL: *Trønderpia*

Var det vondt å sette den??Nei, merket ingenting....heldigvis[;)]

Var det bra smertelindring? Nei, kan ikke huske at det ble noe særlig mindre smerter..[:-]

kjente ikke at den ble satt, og den virka ikke heller, fikk pressrier mens den be satt nemlig.. men det syns jeg var like greit! var bedre med pressrier enn åpningsriene.

var litt vondt men ikke i forhold til smertene fra før...

Den virket bra på riene. Tok vekk det verste.. så jeg fikk slappet av. Hadde rier i 48 timer før fødselen startet.Så var temmelig sliten....

Men når pressriene nærmet seg så slo de av epiduralen... fikk hvertfall like vondt igjen...

Anbefales dersom man er sliten og har hatt rier lenge!

det verste var å måtte sitte musestille mens jeg hadde rier...det var verre enn selve sprøyta, synes jeg.
epiduralen fjernet smertene fram til full åpning, og det var utrolig deilig å kunne slappe av litt...var så sliten.

så jeg var fornøyd med epiduralen.[:)]

ikke vond, og lindret VELDIG![:D][:D]

Var det vondt å sette den?? Absolutt ikke[:D]

Var det bra smertelindring? Absolutt[:D][:D]

Jeg fikk en rie akkurat da den ble satt, så jeg vet ikke hvor vondt det egentlig gjorde [:D]
Det var veldig bra smertelindring! Jeg trengte virkelig den timen med pause fra smertene!

Jeg grudde meg helt forferdelig til å sette epidural...men jeg ble helt satt ut...kjente ingen verdens ting...satt og ventet på vondt men det kom aldri....[:)]

Den tok toppen av smertene....men den virket bare på halve siden...men det gjorde ingenting....for smertene ble kraftig redusert alikevel...[:)]

ikke vondt. kjennte et trykk bare.
uanset mye mindre vondt enn riene jeg hadde:P
beste i verden . takk gud for epedural.
tok vekk mye av smerten.
hadde så vondt at jeg klarer ikke tenke på det engang.
brøøøla og hyla.
men etter epeduralen fikk jeg slappe av. døsig og trøtt. pressa ut jenta uten en lyd:)

Var det vondt å sette den?? det var jo ikke godt.. men jeg som har MAX sprøyteskrekk overlevde uten varige mên[8D]

Var det bra smertelindring? japp!!

Jeg kjente ikke at de satt den engang[:D]

Den hjalp såpass at jeg fikk sove en halvtime etter å ha truet med å hoppe ut av vinduet[&:]

Gjorde ikke vondt å sette den, måtte anstrenge meg skikkelig for å sitte stille.

Hjalp VELDIG, kjente ikke at jeg hadde pressrie så JM måtte si til meg at

jeg måtte presse [:D]

Ikke vondt å sette den i forhold til smertene jeg allerede hadde. Og den funket veldig bra for meg[:)][:)]

Jeg kjente ikke at den ble satt og den funka helt perfekt [:)]

Men kan man få ha epidural når man presser da?[8|]
Nemlig det jeg gruer mest til.. Men da presser man kanskje på måfå?

Ikke spesiellt vondt å sette (hadde så jævlige smerter fra før da).
Virket ikke godt på meg. Sluttet å virke på ene siden av kroppen, ergo null vits!

Var det vondt å sette den?? Selve epiduralen var ikke vond, men bedøvelsen føre var grusom..

Var det bra smertelindring?  ja, sovna en liten stund etter jeg fikk den og bare kjente litt trykke trang litte føre jeg skulle presse så skrudde de den av litt føre jeg skulle starte å presse.

Hadde epidural på første fødsel, ikke vondt å sette og funket godt mot smerten.
Mine to neste fødsler var uten noen form for smertelindring og må innrømme det er akkurat det jeg ville valgt om jeg fikk en til.
Dette fordi jeg hadde vondt i ryggen en stund etter fødselen med epidural, mens jeg var frisk som en fisk etter de to fødslene uten lindring.
Tror det er veldig vanskelig å få den epiduralen som tar pressriene. Mener det krever "gamle typen" der en er helt bedøvet og må holde sengen.

Nei, kjente ingenting til epiduralen når den lei satt. Han satt den midt i en rie så var mest opptatt av og komme meg igjenom den.

Funka kjempefint.. Beste 45minuttene i mitt liv [:D] 
Men kjente godt pressriene da og egentlig glad for da slapp jeg og presse uten og få litt "hjelp" [:)]

Back
Topp