Bkno5230182
Betatt av forumet
Tusen takk for så mange utfyllende svarPå forhånd har jeg tenkt at jeg gjerne vil ha epi. Men kommer til å ta det som det kommer, synes det er så interessant å høre ulike erfaringer!
Jeg spurte ikke etter epidural, de bestilte den til meg etter jeg hadde så vondt. Man kan bli overasket over at det er ubehagelig å ta epidural men det tenker man ikke på når man har rier. Jeg hadde dobbelt rier og ble rask fødsel.
Men den er verdt å ta dersom man faktisk har veldig vondt. Kan ikke si noe annet enn at uten denne så ville jeg absolutt ikke fødet igjen. Men som sagt er jeg jo snart i mål med nr 2. Så om smertene var ille nok til at jeg faktisk hyl grein på slutten før jeg fikk epiduralen så var det ikke ille nok til at jeg ikke ville ha flere. ❤❤ vet det er skremmende med tanke på fødselen for første gang. Lov å være redd, for jeg var ufattelig redd. Jeg hadde så frykt for fødsel at jeg kunne nesten ha hoppet utfor en bro. Men det var ikke så ille som jeg hadde trodd, selv om det var vondt. Fødseler er forskjellige. Kan være du bare syns det er litt vondt men at du kan klare å gå rundt. Mange som har opplevd det, noe jeg syns er rart. Hehe, men man kan ikke vite det før man er i fødsel

Men det var vannet som hadde gått. Dæven for en rar følelse. Høna kjenntes værtfall rar ut da for å si det sånn. Ble så klissete som sukkervann. Hang nesten fast i gulvet. Mannen gikk etter meg med et håndkle for å tørke gulvet.

På forhånd har jeg tenkt at jeg gjerne vil ha epi. Men kommer til å ta det som det kommer, synes det er så interessant å høre ulike erfaringer!
Men det gikk greit, og jeg har lært litt mer om hvordan jeg skal puste og samarbeide med kroppen, så jeg håper på å slippe epidural. Men jeg er åpen for det om det blir for intenst eller en lang fødsel.