Epidural som smertelindring

Er åpen for det da jeg ikke vet hvilke smerter jeg går til. Men håper jo jeg skal klare meg uten å få en så naturlig fødsel som mulig på fødeloftet på SUS. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde epidural sist, og da det var helt fantastisk med en gang. Plutselig var humøret på topp kl 0300 på natta (jeg er egentlig avhengig av søvn mellom 2400 og 0600). Ulempen var at fødselen stoppet helt opp, og at de få riene jeg hadde ikke lenger var effektive, selv med riestimulerende drypp. Så det endte i vakuum. Denne gangen blir det ikke epidural!

oh yes jeg skal ha om jeg kan få! å jeg håper jeg kan få! :p

Jeg fødte uten sist og hadde en veldig grei fødsel, men siden jeg er mer "panisk" nå vurderer jeg faktisk å få epidural for å sikre meg mot en eventuell krise.
:( Jeg er skikkelig i tvil.

Nei det vil jeg ikke ha! Fordi jeg ikke brukte det sist (brukte bare litt lystgass helt på slutten) og fordi jeg har hørt om den lekker et annet sted i ryggen, så kan man bli plaget av veldig sterk hodepine etterpå i flere dager..

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Finnes det noen bivirkninger? Mer enn du ikke kjenner så mye?

Tar det som det kommer :-) sist ble det bare lystgassen, gikk så fort så rakk ikke noe annet.. hadde heller ikke planer om andre smertelindringer da.
tar det laaang tid denne gangen og værre smerter enn sist..er eg åpen for alt men ja blir vel i første omgang lystgass :-) epiduralen havner i siste rekke fordi det kan få fødelsen til å gå enda senere..og har ikke lyst på den nåla i ryggen heller så.. ja alt annet de kan tilby skal prøves først. Lystgass var min beste venn sist så blir nok vennen min denne gangen og :-) :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blir nok det jeg kan få av smertelindring denne gangen også. Hvorfor ha vondt, når man kan slippe? :)

Er åpen for det da jeg ikke vet hvilke smerter jeg går til. Men håper jo jeg skal klare meg uten å få en så naturlig fødsel som mulig på fødeloftet på SUS. :-)

Ville også føde på fødeloftet sist, hadde ingen planer om epidural. Og syntes jm jeg fikk der var så koselig, og rommet virka også så "naturlig". :) Var liksom ikke et sykehusrom eller sykehusseng som de i 1.etg. Jeg fikk også et rom med badekar som jeg ville bruke. Så absolutt å anbefale :) Men det ble ikke til det at jeg fikk være der pga fosterlyden var så dårlig, så ble sendt ned. Men håper det blir til at jeg føder der denne gang :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Med første hadde jeg rier på sykehuset i 19t før jeg ble satt på drypp og anbefalt epidural. Ble små irritert på meg selv for ikke å ha spurt om det tidligere :p var veldig godt den halvtimen jeg hadde effekt før pressriene starta.

Med nr to gikk det knappe to timer fra første murring så var ikke en tanke ofra for epirural da, langt iftra så smertefult som første.

Stiller meg åpen for epirural denne gang men ser for meg å ikke ta det så sant fødselsforløpet går greit og ikke stopper opp eller drar veldig ut

Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)

Ville også føde på fødeloftet sist, hadde ingen planer om epidural. Og syntes jm jeg fikk der var så koselig, og rommet virka også så "naturlig". :) Var liksom ikke et sykehusrom eller sykehusseng som de i 1.etg. Jeg fikk også et rom med badekar som jeg ville bruke. Så absolutt å anbefale :) Men det ble ikke til det at jeg fikk være der pga fosterlyden var så dårlig, så ble sendt ned. Men håper det blir til at jeg føder der denne gang :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
Åh så godt å høre :-)
Er spent på hvordan det ser ut! Vil ha det så naturlig som mulig for har litt "sykehusangst". Slapper nok bedre av der oppe men man vet jo aldri plutselig dukker det opp noe uventet så må man ned. Skal prøve ihvertfall :-)

Vil ha det så naturlig som mulig. Er førstegangs, så aner jo ikke hva jeg går til. Har ett håp om å få være i vann, ut ifra det så må jeg bare ta det som det kommer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp