Epidural som smertelindring

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Kommer ikke til å rekke d... Fødte uten noe sist og har lyst til det denne gangen og :)

Evt akupunktur, vann, mer bevegelse hvis jeg orker det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja... Livredd for at jeg av en eller annen grunn ikke skal få... Tok så uendelig lang tid å føde førstemann. Når jeg endelig fikk epidural... Følte jeg at det var redningen fra den visse død :rolleyes: Var så uendelig sliten og utmattet av voldsomme smerterier som ikke hadde ønsket effekt...

Klarer ikke å bestemme meg! Klarte det uten smertelindring med første, men hadde lyst på epidural da det var for sent :p

Jeg vil helst ikke, men det er fordi jeg er livredd nåler, og spesielt en slik stor nål. Vil prøve uten, men blir det for ille så tar jeg den regner jeg med :-P Vet jo ikke helt hva jeg går til :-P

gikk så fort med førstmann at jeg har nok ikke tide denne gangen. Så vil jeg føde stående og da tror jeg ikke at jeg får det.

Ja takk!! Født 2 uten, da det var for seint å få den... Første jeg skal spørre om denne gangen, eller rettere sagt: mannen har fått ansvaret for å formidle dette :p Tror opplevelsen vil bli en helt annen. .

♥♥♥Er i uke 33♥♥♥

Så lenge ikke jordmor osv anbefaler at jeg må ta epeduralen ser jeg ikke poeng med å tilføre kroppen unødvendig medisin. Jeg virker kanskje tøff i kjeften til og være førstegangsfødende, men jeg er for 'all naturale' ;) ønsker å komme meg raskest mulig etter fødsel og vil ikke risikere å få bivirkninger om jeg ikke må :)

Jeg ønsket ikke den med første mann fordi jeg er livredd for nåler særlig slik nål. Da klarte meg med lystgass og badekar.

Jeg er ikke sikkert denne gangen siden lystgass er borte. Men jeg tar det som det kommer:)

Med første fikk jeg den alt for sent, jm har ikke sjekket åpningen, så fikk jeg epiduralen. Pressriene kom rett etter da jm måtte skru av epiduralen og sette på fult annet dryp for å få riene i gang igjen siden de blitt svakere etter epidural. Så nå ønsker jeg ikke epidural

Jeg ønsker epidural kun som siste utvei! vil prøve andre alternativ først - noe jordmor var veldig støttende til i motsetning til legen! Men alt kommer an på hvor lang tid ting tar, hvor sliten jeg er og ikke minst- hvor godt jeg klarer å håndtere smertene :p

Vil heller ikke ha, i teorien er jo kroppen min bygd for å føde, så sant den klarer det ser jeg ingen grunn til å putte smertestillende i kroppen. Nå er jeg veldig forsiktig med alt av smertestillende og sånt til vanlig, drøyer det så lenge så mulig :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hadde eg fått føda vaginalt, hadde eg villa prøvd meg uten smertelindring. Forrige gong håpte eg å få føda på Stord, for der hadde dei lystgass, men da har dei ikkje på KK, Haukeland.
Blir nok spinal denne gongen og ja :P

Jeg håper å slippe epidural. Jeg klarte meg veldig fint uten forrige gang og hadde en fin opplevelse med fødselen. Jeg har aldri prøvd smertelindring, men grunnen til at jeg helst ikke vil ha er fordi jeg tror fødselen går fortere når kroppen får jobbe på egenhånd og så tror jeg at jeg kommer meg fortere på beina etter fødsel. Jeg er ikke i mot bruk av smertelindring, for dersom det hjelper på fødselsangst å vite at en kan få smertelindring, så er det verdt det tenker jeg. Siden jeg ikke er redd eller bekymret, så er utgangspunktet ingen epidural. Så får vi ta resten som det kommer :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jepp, hvis jeg kan så vil jeg ha det denne gangen også.
Unødvendig å ha forferdelige smerter hvis jeg kan slippe, dessuten hadde hverken jeg eller småen bivirkninger av det. Han hadde full score på Apgar og jeg var oppegående etterpå. Må dessverre innrømme at jeg ikke har noen "ur-kvinne" i meg.

Ja!!! Det vil jeg ha tidligst mulig... Fikk den altfor sent sist... Og fikk den for å kanskje håpe på å klare fødselen selv. Jeg hadde fem timer med pressrier som sitter godt igjen i minne!!! Endte med vakuum...så har håp om at jg hadde hatt nok energi til å få henne ut selv om jeg hadde fått smertelindring før. Men men som en sta førstegangsfødende som jeg var... Så skulle jeg jo klare meg uten... Ikke denne gangen nei!!!!

Når jeg skulle ha førstemann hadde jeg tenkt å klare meg uten, men det gikk IKKE. Denne gangen har jeg absolutt ingen som helst ambisjoner om å føde uten epidural! Man aner ikke hva fødselssmerter er før man opplever det, og tror det er fornuftig å gå inn i en fødsel åpen for alle typer smertelindring. Man vet ikke hvordan man reagerer på slik smerter på forhånd, jeg var hvertfall ikke så tøff som jeg håpet og trodde :)

Jeg sa det før første fødselen min jeg å. At jeg skulle klare meg uten smertelindring. Når jeg hadde ligget et døgn på sykehuset med sterke rier som påvirket livmorhalsen aaaalt for sakte... Så ble jeg nesten påtvunget epidural. Ikke at jeg lenger var så vanskelig å overtale. Hva som helst! Jeg hadde ikke peiling på hva jeg gikk til å jeg var overhode ikke forberedt på at det kunne ta så utrolig lang tid. Jobbet i to døgn med de f******** riene.
Heldige er de som slipper at det er så langvarig.
Når det er sagt vet jeg ikke om jeg hadde turt å føde uten epidural selvom fødselen ikke trakk ut så lenge... Jeg er litt sart og pinglete av meg :oops:

Regner ikke med at jeg rekker det denne gangen heller. Men jeg har skrevet i fødebrevet at jeg er åpen for det hvis jeg har "behov"!
Dette er siste gang jeg er gravid, så jeg tenker litt sånn hvorfor ikke..
Men har klart meg fint uten første gang, så jeg klarer vel det denne gang også ;)

Nei det vil jeg ikke ha.
Håper jeg slipper det!

sendt fra Note 3 - sengekos

Back
Topp