- Epidural er bra smertelindring

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Fødslene mine har vært veldig forskjellige. Med nummer 1 og 3 hadde jeg ikke behov for smettelindring. Med nummer 2 fikk epidural og var veldig glad for det :p

Fekk epidural da eg hadde ni cm åpning med førstemann. Det var fordi dei oppdaga at eg hadde førti i feber, infeksjon i livmora og 300 i crp, noko som sjølvsagt gjorde baby stressa. Det var himmelsk, men fødselen stoppa heilt opp, og dei måtte gi voldsomt med drypp og til slutt dra han ut med tang etter fem timar med full åpning:(
Andre fødselen skreik eg omtrent etter epidural, men hadde da ni cm åpning og pressa han ut uten problem, drømmefødsel:)

Fikk epidural ja, ingen bivirkninger bortsett fra litt kløe. Det forsvant da epiduralen var ute av kroppen. Hadde ikke holdt ut i 16 timer uten smertelindring, da riene var intense og uten pause.

Om det blir en til så skal jeg ha epidural. Skjønner ikke hva slags poeng man skal lage utav å føde uten smertelindring. Får være grenser for hvor mye man skal pine seg selv. Men så oppleves smerte forskjellig. Mamma fødte tre barn uten problemer og kun med lystgass.

Enig med deg. Ser ingen svakheter med å ønske epidural. Jeg også fikk forresten den kløen. Klødde noe voldsomt :p

Enig med deg. Ser ingen svakheter med å ønske epidural. Jeg også fikk forresten den kløen. Klødde noe voldsomt :p
Nei jeg ser heller ikke på det som et nederlag. Man opplever smerten forskjellig. Enhver annen som hadde opplevd det samme som meg hadde også bedt om smertelindring :-)

Mine to er født uten medisinsk smertelindring, en på storken og en hjemme. Jeg har ikke hatt behov for det, rett og slett

Nei jeg ser heller ikke på det som et nederlag. Man opplever smerten forskjellig. Enhver annen som hadde opplevd det samme som meg hadde også bedt om smertelindring :)

Hadde rier fra helvete, så forstår godt dere tar epidural eg. Jordmor sa at eg burde virkelig hatt det men eg kan ikkje få :(

Jeg fikk epidural under første fødsel. Ønsket det egentlig ikke i utgangspunktet, men det ble en lang og hard fødsel, så jeg lot meg overtale. Det lindret såpass av smerter at jeg fikk hentet meg inn litt, men hemmet samtidig dessverre pressriene i den grad at de bortimot ble borte og det endte opp med at gutten måtte tas med tang. Med andre ord følte jeg ikke det fungerte for meg og jeg sto over da jeg fødte for andre gang :)

Første gang fikk jeg omtrent alt som er av smertelindring, andre gang fødte jeg helt naturlig og synes uten tvil at sistnevnte var best. Det er imidlertid dermed ikke sagt at jeg ikke hadde tatt i mot smertelindring ved en eventuell tredje fødsel, men akkurat epidural hadde jeg nok takket pent nei til :)

Back
Topp