Epidural - badekar?

En tråd i 'Oktober 2021' startet av Starflower, 10 Okt 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Starflower Elsker forumet Himmelbarn Oktoberbarna 2021♡

På grunn av en traumatisk første fødsel så har jeg avtalt med sykehuset å sette et epiduralkateter med en gang jeg kommer inn på sykehuset. Er det sånn at man ikke kan bruke badekar for smertelindring da? Jeg skal ikke ha epidural i utgangspunktet, det blir for å slippe narkose om de skulle trenge å utføre et keisersnitt, så i forhold til smertelindring hadde det jo vært fint å kunne bruke badekar, men får jeg ikke det da?
    Det er viktigere for meg å ikke måtte få narkose enn det er å bruke badekar, så går det ikke så går det ikke. Jeg vil ikke føde i badekar.

2. MilaS Gift med forumet Oktoberbarna 2021♡ Aprillykke 2017

Du får dessverre ikke bruke badekar nei. Iallefall fikk ikke jeg det ved første fødsel da jeg fikk epidural. Det skal jo holdes sterilt bak i ryggen og plasterene er vel ikke 100% vanntette.

Elsket epiduralen så jeg vil ha den igjen selv om jeg kunne tenkt meg å prøve badekar. Kunne gå rundt på gulvet, stå i prekestol, uten å kjenne riene. Helt himmel.

3. Starflower Elsker forumet Himmelbarn Oktoberbarna 2021♡

Jeg har angst for å måtte ta keisersnitt igjen, så alt som kan øke risikoen for å ende i keisersnitt vil jeg unngå. Derfor jeg ikke ønsker epidural. Blir det for vondt så må jeg jo bare.

• Hjertelig Hjertelig x 2
  4. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Om du berre skal sette det klart og ikkje ha bedøvelse gjennom det kan du jo spør jordmor på forhånd om det er mulig å plastre såpass igjen at du kan bruke vann som smertestillende :) eit anna alternativ er jo å vente med å sette epiduralen og bruke vann til smertelindring i mellomtida, men virker som det kanskje ikkje er eit alternativ for deg ❤

Del denne siden