Epidural - badekar?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
På grunn av en traumatisk første fødsel så har jeg avtalt med sykehuset å sette et epiduralkateter med en gang jeg kommer inn på sykehuset. Er det sånn at man ikke kan bruke badekar for smertelindring da? Jeg skal ikke ha epidural i utgangspunktet, det blir for å slippe narkose om de skulle trenge å utføre et keisersnitt, så i forhold til smertelindring hadde det jo vært fint å kunne bruke badekar, men får jeg ikke det da?
Det er viktigere for meg å ikke måtte få narkose enn det er å bruke badekar, så går det ikke så går det ikke. Jeg vil ikke føde i badekar.
 
Du får dessverre ikke bruke badekar nei. Iallefall fikk ikke jeg det ved første fødsel da jeg fikk epidural. Det skal jo holdes sterilt bak i ryggen og plasterene er vel ikke 100% vanntette.

Elsket epiduralen så jeg vil ha den igjen selv om jeg kunne tenkt meg å prøve badekar. Kunne gå rundt på gulvet, stå i prekestol, uten å kjenne riene. Helt himmel.
 
Du får dessverre ikke bruke badekar nei. Iallefall fikk ikke jeg det ved første fødsel da jeg fikk epidural. Det skal jo holdes sterilt bak i ryggen og plasterene er vel ikke 100% vanntette.

Elsket epiduralen så jeg vil ha den igjen selv om jeg kunne tenkt meg å prøve badekar. Kunne gå rundt på gulvet, stå i prekestol, uten å kjenne riene. Helt himmel.
Jeg har angst for å måtte ta keisersnitt igjen, så alt som kan øke risikoen for å ende i keisersnitt vil jeg unngå. Derfor jeg ikke ønsker epidural. Blir det for vondt så må jeg jo bare.
 
Om du berre skal sette det klart og ikkje ha bedøvelse gjennom det kan du jo spør jordmor på forhånd om det er mulig å plastre såpass igjen at du kan bruke vann som smertestillende :) eit anna alternativ er jo å vente med å sette epiduralen og bruke vann til smertelindring i mellomtida, men virker som det kanskje ikkje er eit alternativ for deg ❤
 
Back
Topp