Enslig?

EnsligStork

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Jeg er enslig, har vært aleine i mange år og valgte etter nesten 10 år med grubling, å ta turen til Danmark for inseminering.

Nå sitter jeg her med gledestårer i øynene og en positiv test i hånden. Ser ut til at det klaffet på første forsøk!

Veldig mange er 2 i en slik prosess som dette, men jeg skal nå begi meg ut på den største endringen i mitt liv aleine.
Heldigvis har jeg veldig god støtte fra familien og gode venner.

Finnes det noen flere som har startet denne reisen aleine?
 
Jeg er ikke enslig nå, men var helt alene fra starten av med nr 1. Han er nå snart 12 år, men det var bare han og meg frem til han var 8.

Det går HELT fint å være alene. Jeg visste ikke om noe annet, så det eneste jeg savnet var noen å dele alle milepælene med. Hadde jo familie og venner tett på, men må være så ærlig å si at det ble ikke det samme som en partner. Utfordringer blir det jo på den ene og den andre måten, men det er det jo når man er 2 også.

Vil ikke utlevere mitt barns erfaringer med å bare ha en forelder her på åpent forum, men send gjerne en PM om du vil det :) ellers ønsker jeg deg masse lykke til!
 
Jeg er enslig, men det skjedde på det naturlige området. Var heller ikke planlagt. Vet ikke hva som skjer videre om han er intr og ha kontakt, men jeg beholder hvertfall uansett. Trodde ikke jeg skulle få flere barn for å være ærlig, så dette ble en stor (positiv) overraskelse for min del.
 
Jeg er enslig, men det skjedde på det naturlige området. Var heller ikke planlagt. Vet ikke hva som skjer videre om han er intr og ha kontakt, men jeg beholder hvertfall uansett. Trodde ikke jeg skulle få flere barn for å være ærlig, så dette ble en stor (positiv) overraskelse for min del.

Oj så spennende!
Har du mange fra før?
Må nesten bare se hva som passer best for dere ang kontakt. Ikke alltid det er bra at far er inni bildet. Noen ganger er det bra han ikke er der og. Men det vil tiden vise
 
Oj så spennende!
Har du mange fra før?
Må nesten bare se hva som passer best for dere ang kontakt. Ikke alltid det er bra at far er inni bildet. Noen ganger er det bra han ikke er der og. Men det vil tiden vise
Jeg har ei fra før, og det ble slutt mellom meg og pappan hennes når jeg var gravid, men vi har delt omsorg for hun, men var alene gjennom hele svangerskapet og det første året med hun. Gikk kjempe fint det også.

Har en venninne som har gått igjennom det samme som deg, og hun har en frisk og flott gutt på 4 år nå, og dem er alene og virker utrolig lykkelig og sunne. Hun vil reise igjen, og bruke samme donor slik jeg forsto det. Hun vil ikke ha mannfolk i livet siitt, og har heller aldri behovd for det. Og jeg var vel litt på hennes side ang mann for å være ærlig.

Meeeeen "et svak øyeblikk" der muligheten til litt kveldskos (haha) så ble jeg altså gravid etter en gang. Jeg har uregelmessig mens, pcos og er overvektig, så jeg tenkte rett og slett aldri over (utrolig teit) at jeg ble grevid etter "bare en gang". Så vi begge var nok litt uforsiktig i den situasjonen der. Vi kjenner hverandre fra før av, men om han vil ha noe med barnet å gjøre får tiden vise. Jeg nekter ikke han noe, men om jeg blir alene, så betyr ikke det noe for min del, for å være ærlig. Barnet er svært ønsket fra min side, så jeg håååper så inderlig svangerskapet går som planlagt og jeg får en frisk liten baby i oktober. :Heartred

Beklager langt innlegg. :p
 
Sniker meg inn her... jeg har julibaby i magen, men har gjort det samme som deg! Gratulerer så masse med positiv test :Heartred

Jeg har kjent på mange tanker og følelser underveis. Både før og etter det klaffet :happy: Om du trenger noen å lufte tanker og følelser med, så er det bare å ta kontakt!!
 
Jeg har ei fra før, og det ble slutt mellom meg og pappan hennes når jeg var gravid, men vi har delt omsorg for hun, men var alene gjennom hele svangerskapet og det første året med hun. Gikk kjempe fint det også.

Har en venninne som har gått igjennom det samme som deg, og hun har en frisk og flott gutt på 4 år nå, og dem er alene og virker utrolig lykkelig og sunne. Hun vil reise igjen, og bruke samme donor slik jeg forsto det. Hun vil ikke ha mannfolk i livet siitt, og har heller aldri behovd for det. Og jeg var vel litt på hennes side ang mann for å være ærlig.

Meeeeen "et svak øyeblikk" der muligheten til litt kveldskos (haha) så ble jeg altså gravid etter en gang. Jeg har uregelmessig mens, pcos og er overvektig, så jeg tenkte rett og slett aldri over (utrolig teit) at jeg ble grevid etter "bare en gang". Så vi begge var nok litt uforsiktig i den situasjonen der. Vi kjenner hverandre fra før av, men om han vil ha noe med barnet å gjøre får tiden vise. Jeg nekter ikke han noe, men om jeg blir alene, så betyr ikke det noe for min del, for å være ærlig. Barnet er svært ønsket fra min side, så jeg håååper så inderlig svangerskapet går som planlagt og jeg får en frisk liten baby i oktober. :Heartred

Beklager langt innlegg. :p

Gratulerer så mye med graviditeten!! Det er jo helt rått! Meningen at du skulle ha en til, så herlig

Veldig glad for å høre at venninnen din utrolig nok er veldig lik meg. Kjenner jeg ble litt roligere nå. Folk får jo til, så da må jo jeg også! Har jo ikke akkurat noe valg nå.... dette er så spennende og surrealistisk. Er så mye som surrer rundt i hodet.
Håper egentlig på tvilliger så jeg slipper å reise en tur til ned.... men har igjen 2 forsøk. Så muligheten er der for søsken med samme donor
 
Sniker meg inn her... jeg har julibaby i magen, men har gjort det samme som deg! Gratulerer så masse med positiv test :Heartred

Jeg har kjent på mange tanker og følelser underveis. Både før og etter det klaffet :happy: Om du trenger noen å lufte tanker og følelser med, så er det bare å ta kontakt!!

Åååå nå ble jeg glad ❤❤❤
Har følt at jeg har vært den eneste i verden som velger dette(selv om jeg vet det er fler, men jeg kjenner ingen)
Er dette din første?
 
Gratulerer :) syns det er tøft å hoppe i dette alene, men tror nok du kommer til å klare deg helt fint :)
 
Jeg har ei fra før, og det ble slutt mellom meg og pappan hennes når jeg var gravid, men vi har delt omsorg for hun, men var alene gjennom hele svangerskapet og det første året med hun. Gikk kjempe fint det også.

Har en venninne som har gått igjennom det samme som deg, og hun har en frisk og flott gutt på 4 år nå, og dem er alene og virker utrolig lykkelig og sunne. Hun vil reise igjen, og bruke samme donor slik jeg forsto det. Hun vil ikke ha mannfolk i livet siitt, og har heller aldri behovd for det. Og jeg var vel litt på hennes side ang mann for å være ærlig.

Meeeeen "et svak øyeblikk" der muligheten til litt kveldskos (haha) så ble jeg altså gravid etter en gang. Jeg har uregelmessig mens, pcos og er overvektig, så jeg tenkte rett og slett aldri over (utrolig teit) at jeg ble grevid etter "bare en gang". Så vi begge var nok litt uforsiktig i den situasjonen der. Vi kjenner hverandre fra før av, men om han vil ha noe med barnet å gjøre får tiden vise. Jeg nekter ikke han noe, men om jeg blir alene, så betyr ikke det noe for min del, for å være ærlig. Barnet er svært ønsket fra min side, så jeg håååper så inderlig svangerskapet går som planlagt og jeg får en frisk liten baby i oktober. :Heartred

Beklager langt innlegg. :p
Det samme skjedde her :happy: har ei på to år med samme far. Vert alene med henne fra begynnelsen. Vi har altså også hatt oss en gang i ett svakt øyeblikk og jammen blitt gravid :joyful: han er i bildet da så vidt (samvær en dag i uken) så blir også alene med ei på da 2,5 år og bebis.
 
Åååå nå ble jeg glad ❤❤❤
Har følt at jeg har vært den eneste i verden som velger dette(selv om jeg vet det er fler, men jeg kjenner ingen)
Er dette din første?

Dette er min første ja :happy: Kjenner følelsen om å være alene om dette... Jeg var aller mest spent på reaksjoner fra omverdenen, men det viser seg at de aller fleste kjenner noen, eller kjenner noen som kjenner... så vi er nok egentlig ganske mange! Men jeg mistenker at det ikke blir snakket så mye om. Jeg har valgt å være helt åpen, fra jeg startet hele prosessen til at jeg nå med trygghet kan fortelle at jeg faktisk er gravid!! Har bare fått positive tilbakemeldinger så langt
 
Last edited:
Gratulerer så mye! Dette klarer du bra. Tror verden er åpen for flere typer familiekonstellasjoner nå enn tidligere, og de som ev. gir deg dårlige reaksjoner på det er det ikke verdt å samle på ;-) Lykke til :love017
 
Gratulerer ❤️ Jeg kjenner flere som har gjort som deg, og de har det så fint. Ja, det er tøft å være alene med en baby, men det fine gjør det verdt det uansett ❤️
 
Gratulerer så masse!
 
Dette er min første ja :happy: Kjenner følelsen om å være alene om dette... Jeg var aller mest spent på reaksjoner fra omverdenen, men det viser seg at de aller fleste kjenner noen, eller kjenner noen som kjenner... så vi er nok egentlig ganske mange! Men jeg mistenker at det ikke blir snakket så mye om. Jeg har valgt å være helt åpen, fra jeg startet hele prosessen til at jeg nå med trygghet kan fortelle at jeg faktisk er gravid!! Har bare fått positive tilbakemeldinger så langt

Så godt å høre. Nå ble jeg kjempe glad ❤
Har vært helt åpen om dette med mine nærmeste venner og familie.
Alle som står meg nærmest er veldig positive, selv mine besteforeldre.

Er litt bekymret for de på jobben, da jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø. Redd for kommentarer og at norn slenger med leppa. Disse hormonene tar jo helt av.

Har ikke sagt at jeg har startet prosessen til noen andre enn 2 venninner ennå, så jeg gleder meg helt vilt til å overraske mamma med den gode nyheten. Har valgt å holde henne utenfor tilfelle det skulle gå dritt, da hun har nok å tenke på om hun ikke skulle bekymre seg for meg i tillegg
 
Tusen takk for støtten og gratulasjonene alle sammen
Veldig, veldig godt å høre at jeg ikke er alene om dette og at flere her inne faktisk har gjort akkurat det samme ❤
Så mye positive mennesker som er her inne så kjenner jeg at dette forumet er et sted jeg helt klart skal legge inn mye tid gjennom denne prossessen.
Gleder meg til tiden fremover sammen med dere herlige mennesker med både barn i og utenfor magen.
Takk igjen, dere er fantastiske
 
Gratulere så hjertelig masse med en liten venn i magen :rolleyes:
 
Back
Topp