Enklere spedbarns tid

Sniker fra juni 2020

Vi har to barn fra før, og denne gangen har jeg begynt allerede nå med å kvitte meg med unødvendig papirer og annet rot. Planen er å ha minst mulig fremme, slik at man lett kan holde orden. En del leker blir derfor flyttet fra stua og inn på soverommene til barna.

Anbefaler å la partner å ta barnet der dette er mulig/aktuelt. Vi skal dele på nettene denne gangen, selv om far jobber. Rett og slett fordi jeg tok alle våkennettene frem til nå, og siden jeg er hjemme med mellomste så kan ikke jeg heller sove på dagtid.

Begrens besøk dersom man er sliten og kjenner at besøkene tapper mer enn de gir (sånn er jeg, mange er motsatt)

Be om hjelp der du kan

Frys ned mat på forhånd, evt si til dine nærmeste at du er redd for at du ikke får i deg nok mat og at du hadde blitt kjempeglad hvis noen tok med feks ferdiglaget middag på barselbesøk

Jeg er ganske kontrollfrik, særlig når det kommet til klesvask, så jeg laget faktisk en oversikt over hvordan mannen skulle vaske klær i tilfelle det ble keisersnitt. Det ble ikke aktuelt akkurat da, men senere var den god å ha og han har ikke krympet så mye som et ullplagg (han pleide å vaske alt på 60 grader)
 
Her er jeg sjeleglad for at mini ikke skiller på oss. Pappa er like god som mamma når det gjelder bleieskift, trøst, mating etc. Puppen har han "bitt" så mange ganger at de er helt blå på brystvortene, og skikkelig ømme, så de neste dagene er det bare pumping uansett, og da mater pappa minst halvparten av måltidene uansett. Og dersom jeg har gitt mat, så kan jeg legge han i krybben på kontoret hos pappaen, og der ligger han fornøyd og enten kikker på pappaen mens han jobber eller sover søtt i krybben, mens jeg kan gjøre andre ting :p Pappaen tar også siste "skift" for kvelden, så jeg kan legge meg mellom 22 og 23, mens han uansett sitter og jobber til 00.30-01.00. Jeg tar første "skift" på morgenen da pappaen er b-menneske og jeg er glad i å stå tidlig opp. Skiftet midt på natten tar vi enten sammen eller jeg en natt og pappaen en annen natt.

Dagtid er vi også flinke til å dele på, noe som gjør livet mye enklere for oss begge :p Heldigvis har mannen hjemmekontor :D
 
Back
Topp