Enkefalos hopper i det igjen!

Her går det veldig fint <3
Vi bruker ikke noe prevensjon, og prøver ikke å unngå noe heller, så alt kan skje<3 men jeg orker bare ikke ta opp den aktive prøvingen enda, som jeg gjorde med lillemor. Det ble så altoppslukende og vondt, hvis ikke noen frukter er høstet til sensommeren (når hun starter i BHG) , så får vi bare brette opp ermene og starte prosessen!
Nå har vi hvert fall et barn! Jeg var jo livredd for å aldri få.
Nei, det var med litt blanda følelser at vi hoppet i det igjen også. Det er forferdelig når prøvingen mest av alt preger hverdagen negativt. Jeg føler vi aldri kom dit nå, og det er jeg veldig veldig glad for!! Og jeg håper ikke vi trenger å komme dit heller. Og ikke du heller. Kanskje det plutselig blir en spire i magen din også ❤️❤️
Jeg merker også at det hjelper VELDIG å faktisk ha et barn. Det er en heeeelt annen verden enn å være ufrivillig barnløs.
 
4+3 forts.
I dag har jeg vært av og på kvalm hele dagen. Det begynte da jeg drakk kakao på morgenen på jobb, og så var jeg av og på uggen frem til ettermiddagen. Det roet seg litt, men så var jeg ute og (for)spiste (meg) i kveld, og da ble jeg skikkelig kvalm etterpå og er det fortsatt. Det er uten tvil svangerskapsrelatert, men jeg håper virkelig jeg slipper unna jevnlig kvalme denne gangen også. Samtidig synes jeg det er litt beroligende å kjenne på kvalmen. Spireliten har det forhåpentligvis bra ❤️

Åå, det er så vanskelig denne første tiden. Jeg vil så gjerne bare glede meg over det og tenke langt langt fram, men så tør jeg egentlig ikke. Kunne ønske jeg kunne spole ca 8 uker frem i tid!! Jeg kom også på at ULen min er satt opp når jeg er 5+6, og det kan jo være litt tidlig for hjerteblink. Håååper vi slipper å være i tvil etter den!! Jeg kunne sikkert forsøkt å flytte den, men jeg har jo samtidig lyst til å ha det unnagjort så fort som mulig. Vanskelig dette :p Nei, jeg beholder den nok, så får vi bare krysse fingrene for at vi får se et lite hjerte som banker ❤️
 
Nei, det var med litt blanda følelser at vi hoppet i det igjen også. Det er forferdelig når prøvingen mest av alt preger hverdagen negativt. Jeg føler vi aldri kom dit nå, og det er jeg veldig veldig glad for!! Og jeg håper ikke vi trenger å komme dit heller. Og ikke du heller. Kanskje det plutselig blir en spire i magen din også ❤️❤️
Jeg merker også at det hjelper VELDIG å faktisk ha et barn. Det er en heeeelt annen verden enn å være ufrivillig barnløs.

Så godt å høre<3 Jeg kan ikke se for meg at jeg ville blitt like deprimert som jeg var med første nei, det er virkelig noe helt annet å ikke ha barn fra før.
Er så spennende å følge deg nå fra starten med nr.2 <3 iiiiihiii :D
 
Aah! Misunner disse fine testene dine altså! Håper jeg får oppleve sånne til høsten ❤️
 
De første ukene er jo helt ræva! Man er helt panikkslått og overlykkelig på samme tid! Men! For meg når jeg har hatt aller mest angst, så har jeg visualisert TUL og lyden av hjerteslagene til baby, det gjorde så godt for meg å se og høre at alt sto bra til der inne! Kanskje vente til litt nærmere uke 7? Så vet du at du får se hjerteblink ? Det har vært innmari fint å ha i bakhodet. Men hvis du har planer om flere tul, så ville jeg bare kjørt på med den du har! Jeg går liksom å venter på uke 15, da skal jeg få høre hjerteslag hos jordmor. Jeg får pensjonspoeng av å vente, liksom. Snork!
 
4+4
Jeg har bestemt meg for å teste til 5+0. Det hadde vært deilig å passere grensa for kjemisk med fine tester. Kanskje jeg kjøper en digital og prøver meg på 3+, men vi får se. Den er jo så lunefull den digitale, men det hadde liksom vært fint å ha "runda" den ;) Uansett, strekene fortsetter å øke på i styrke :D Synes det, som den testnerden jeg er, er fascinerende å se hvor stor forskjell det tross alt er på disse testene. Jeg er ganske glad for at jeg ikke bare har testa med MakeSure, for den har vært veldig treg i stigningen. Men strekene kommer med en gang før den har rukket å trekke helt gjennom på begge typer nå. Det er deilig å se :D ❤️

Screenshot_20190119-104230_Gallery.jpg


Screenshot_20190119-104244_Gallery.jpg


Hektisk helg i vente. Jeg har egentlig bare lyst til å være hjemme og kjenne på den gode gravidfølelsen :wacky: Føler jeg nesten ikke har hatt tid til det til enda, for det har vært så innmari hektisk i det siste. Men det gjør i alle fall at tiden går fort fram mot UL :)
 
De første ukene er jo helt ræva! Man er helt panikkslått og overlykkelig på samme tid! Men! For meg når jeg har hatt aller mest angst, så har jeg visualisert TUL og lyden av hjerteslagene til baby, det gjorde så godt for meg å se og høre at alt sto bra til der inne! Kanskje vente til litt nærmere uke 7? Så vet du at du får se hjerteblink ? Det har vært innmari fint å ha i bakhodet. Men hvis du har planer om flere tul, så ville jeg bare kjørt på med den du har! Jeg går liksom å venter på uke 15, da skal jeg få høre hjerteslag hos jordmor. Jeg får pensjonspoeng av å vente, liksom. Snork!
Jeg får sannsynligvis UL annenhver uke fra uke 6 til uke 12, så jeg regner nesten med at jeg får komme tilbake en uke etterpå om det skulle vise seg at vi ikke ser hjerteblink 5+6. Så jeg kjører nok på, for det hadde jo vært VELDIG deilig om vi faktisk så det allerede da :D Men ja, disse første ukene er fæle. Spesielt når man vet det har gått drit tidligere. Jeg husker fra sist gang at første uke etter UL var kjempedeilig og jeg slappet av. Men uka før neste UL var helt forferdelig, og jeg var sikker på at det hadde gått galt. Så jeg gleder meg ikke akkurat til den kommende tiden :nailbiting: Men jeg er veldig glad for at vi blir fulgt godt opp ❤️
 
Jeg får sannsynligvis UL annenhver uke fra uke 6 til uke 12, så jeg regner nesten med at jeg får komme tilbake en uke etterpå om det skulle vise seg at vi ikke ser hjerteblink 5+6. Så jeg kjører nok på, for det hadde jo vært VELDIG deilig om vi faktisk så det allerede da :D Men ja, disse første ukene er fæle. Spesielt når man vet det har gått drit tidligere. Jeg husker fra sist gang at første uke etter UL var kjempedeilig og jeg slappet av. Men uka før neste UL var helt forferdelig, og jeg var sikker på at det hadde gått galt. Så jeg gleder meg ikke akkurat til den kommende tiden :nailbiting: Men jeg er veldig glad for at vi blir fulgt godt opp ❤️

Da skal du bare nyte alle UL du får! Gleder meg til å høre hvordan alt var når du har vært på første!!
 
Endelig fant jeg dagboken din! :woot: og gratulerer så mye med kjempefine tester, og ikke minst at du er GRAVID! Endelig ❤️ Når er termin?

Håper du klarer å slappe litt mer av fremover etter hvert, og at du kan slå deg til ro med å nyte følelsen av å være gravid ❤️
 
Sååååå fine tester!!! Bittelitt (veldig) misunnelig :rolleyes:❤️❤️
 
Nyyyyydelige tester! Gratulerer så mye kjære deg ❤️❤️❤️ Nå skal du bli tobarnsmor! ❤️❤️❤️
 
Så masse fine tester ❤️ I love it! :D
Tenk at minsten er på vei a’! Er ikke det litt rart å tenke på? :rolleyes:
 
Ja, det stemmer jo. Doblingstiden er lengre med lavere HCG, ja! :D Har du linken til den siden hvor man kan taste inn nivået og få graf? :bookworm:

Ååå, ja, nå begynner jeg så smått å tro litt på det, jeg og ❤️ Jeg synes det er fryktelig skummelt å tro på det da. Men det er deilig å føle seg litt og litt mer trygg ❤️ Og denne gangen vet jeg at det har gått bra hele veien før. Det visste jeg ikke sist.

Nei, det dobles saktere ved høyere nivåer, men i snitt er det aldri 48 timer. Det er kun nedre del av normalsnittet. Og gir urealistiske forventninger da, at "alle" har hengt seg opp i 48. Du lå jo uansett på enda raskere stigning. :p

Kanskje denne du tenkte på: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator :)

Det er en stor trygghet å vite at kroppen har klart å gå til termin, istedenfor den følelsen av at kroppen bare mister. Dette er nummer to det. :Heartbigred

Helt nydelige tester fortsatt. Gleder meg til UL, og håper du får se hjerte slå. :)
 
4+3 forts.
I dag har jeg vært av og på kvalm hele dagen. Det begynte da jeg drakk kakao på morgenen på jobb, og så var jeg av og på uggen frem til ettermiddagen. Det roet seg litt, men så var jeg ute og (for)spiste (meg) i kveld, og da ble jeg skikkelig kvalm etterpå og er det fortsatt. Det er uten tvil svangerskapsrelatert, men jeg håper virkelig jeg slipper unna jevnlig kvalme denne gangen også. Samtidig synes jeg det er litt beroligende å kjenne på kvalmen. Spireliten har det forhåpentligvis bra ❤️

Åå, det er så vanskelig denne første tiden. Jeg vil så gjerne bare glede meg over det og tenke langt langt fram, men så tør jeg egentlig ikke. Kunne ønske jeg kunne spole ca 8 uker frem i tid!! Jeg kom også på at ULen min er satt opp når jeg er 5+6, og det kan jo være litt tidlig for hjerteblink. Håååper vi slipper å være i tvil etter den!! Jeg kunne sikkert forsøkt å flytte den, men jeg har jo samtidig lyst til å ha det unnagjort så fort som mulig. Vanskelig dette :p Nei, jeg beholder den nok, så får vi bare krysse fingrene for at vi får se et lite hjerte som banker ❤️
Jeg var på TUL da jeg var 6+0, og fikk se et blinkende hjerte. Kan være at 5+6 ikke er for tidlig og :happy:
 
Her må jeg følge med, siden vi er heeelt likt :D
Testen min fra Babyplan var rimelig lik din i dag.
 
Endelig fant jeg dagboken din! :woot: og gratulerer så mye med kjempefine tester, og ikke minst at du er GRAVID! Endelig ❤️ Når er termin?

Håper du klarer å slappe litt mer av fremover etter hvert, og at du kan slå deg til ro med å nyte følelsen av å være gravid ❤️
Tusen takk! ❤️ Det har ikke helt gått opp for meg enda dette her. :rolleyes: Termin blir evt 27. september. :) Jeg håper også at tester og UL og diverse gir meg svar som gjør at jeg kan slappe av. Denne første tiden er så slitsom!
 
Sååååå fine tester!!! Bittelitt (veldig) misunnelig :rolleyes:❤️❤️
Åå, men du skal få så fine tester etter hvert du også ❤️ Du har bare en litt mer bedagelig spire :D :laughing002
 
Back
Topp