Enig i termindato?

Vepsen

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
er det flere enn meg som er uenig i termindato ut i fra ordinær ul?[&:] har termin 29, men tror selv at datoen skulle vært 17 april (ifølge mens)
syklusene mine har vært regelmessige hele veien og er ganske sikker på dagen da egget festet seg... for da hadde jeg så sinnsykt vondt!
men ifølge termindatoen vi fikk av sykhuset, så skal jeg jo ha blitt gravid etter det..
vet jo at tulla kommer når ho r klar uansett, men bare lurer litt![8D]

Helt enig med deg.Har termin fra ultralyd 23 april.Men fra mens 13 april.Og er mest sikker på at snuppen min kommer en plass da.Har 2 gutter fra før som kom 1 dag før men da var mens og ultralyd samsvart.Men med den siste hadde jeg 2 terminer en mens og en ultralyd og mens terminen var den han kom på.

Har egt ikke noe peiling på dette, men selv om man har like lang syklus osv hver gang kan vell el komme til ulikt tidspunk.. Så det var en tråd om dette for en stund siden oxo. Men er det ikke så at alle bebiene vokser likt fram til uke 20? Oxo etter det er det litt mer rykk og napp voksing[:)]??

Jeg hadde noe uregelmessig mens, så her tok vi eggløsningstest. Min egen termin ble da 10. april, og ul sa 8. april. Så her stemte det faktisk ganske bra.. [:)]

er så rart det her med mens termin og ul termin
mens termin 31 mars
ul termin 6 april

jeg er helt sikker på mens terminen min:) men siden ikkje legen var det må jeg no bare følge ul terminen.

Jeg tror ikke at terminen stemmer ut i fra ordinær ul som sa at terminen er 8 april.. Men jeg var der i uke 22 [8D] Alle andre ultralyder viser at mens terminen stemmer best, i slutten av mars [;)] Så blir spennende å se å tid snuppa kommer [:D]

tja si det...min egen(menstermin) er 19april,og UL termin er 12april...Og 3Dul 4april[8D][:)]så sier bare i april en gang jeg[8D]kunne gjerne vært den 4[;)]

Jeg føler mer at min egen termin stemmer, og den er 6 April...Ul termin er 19April. Har jo hatt regelmessig mens så jeg har stor tro på mi negen termin...meen..det får tiden vise:) Vår egen termin spiller vel liten rolle for det er jo ikke den som står på papiret..desverre

Jeg og bekymrer meg for dette. Har menstermin 2 april og ul termin 14 april. Vi hadde samleie på eggløsningsdagen og neste samleie var over 1 md etterpå. Så litt lite sannsynlig at de sædcellene har overlevd i 12 dager.
Føler at ingen vil høre på meg, men hun som tok ul på meg i uke 19, mente jeg skulle ha overtidstime 16 april. Da slepper jeg hvertfall å ikke gå mer enn 14 dager over. Blir bekymret for min og fosterets helse, siden jeg gikk 14 dager på overtid sist.

Slik jeg har det også..
Mens termin sier at jeg skal får jenta mi rundt 8 april mens ul termin sier 1 mai. Så forholder meg først og fremst til 8 April så får vi se hva som skjer. Jeg blir hvertfall fulgt opp med kontroller hver uke fom 25 mars.

Hadde sprik med førstemann, men sjeleglad for at min egen menstermin stemmer med UL. Legens termin satte meg 4 dager tilbake.

Sniker fra mai.

Jeg opplevde å bli satt tilbake 2 uker fra 12. mai (mens) til 26. mai (ord. ul). Tror også ul er feil siden jeg hadde ganske regelmessig mens. Hadde også symptomer på graviditet når unnfangelsen skulle ha skjedd (og i følge noen terminkalkulatorer før unnfangelsen) og testet positivt 3 uker på vei i følge ul, så jeg tviler på at den er så riktig.

Her er terminene mine ganske nær hverandre, så jeg tenker ikke noe særlig på det. Men er jo ikke noe særlig for dere som har stort sprik mellom deres og legens, når det er snakk om nesten to uker kan jo babyen ligge i magen 4 uker etter egentlig termin.. Tror jeg ville tatt det opp med legen når jeg kom til min termin og ikke gått lenger en ul terminen, som da er 2 uker på overtid for dere.

Er forresten ikke noe heter at et egg kan gå i dvale..

ORIGINAL: gladlaksen

Her er terminene mine ganske nær hverandre, så jeg tenker ikke noe særlig på det. Men er jo ikke noe særlig for dere som har stort sprik mellom deres og legens, når det er snakk om nesten to uker kan jo babyen ligge i magen 4 uker etter egentlig termin.. Tror jeg ville tatt det opp med legen når jeg kom til min termin og ikke gått lenger en ul terminen, som da er 2 uker på overtid for dere.

ehhh jo et egg kan gå i dvale i oppte 1 uke!!!!!!!!!!!!!!!!! sjekk me lege eller jm neste gang du!!!!!!!!!!

ORIGINAL: moniqe

ORIGINAL: gladlaksen

ehhh jo et egg kan gå i dvale i oppte 1 uke!!!!!!!!!!!!!!!!! sjekk me lege eller jm neste gang du!!!!!!!!!!

da får man tydeligvis veldig forskjellig svar av leger og jordemødre. Jeg har fått beskjed om at det ikke er tilfellet. Ingen grunn til å bruke 17 utropstegn for å vise at du er uenig, det blir bare teit. Og du aner ingenting om hva jeg har snakket med verken leger eller jordmødre om!

ej blei flytta en dag fram....[:D]
men sist vart ej flytta 1 veke bak sjøl om mens va på dagen regelmessig....[:)]

Har faktisk ikke tenkt over menstermin før. Men problemet her er at jeg alltid har hatt regelmessig syklus, men den mnd jeg ble gravid fikk jeg den noen dager før. Skulle hatt mensen den 02. juli, men fikk den 29.juni. Så enten er menstermin 6. eller 9. april, og Ul termin er 6.april. Så det er jo ganske likt uansett. Lurer bare på hvorfor den kom før akkurat denne mnd [8|] Flere som har det sånn ?

Back
Topp