Engstelig for missed abortion

Elnaba

Blir kjent med forumet
Hei!

Er nå 16 uker på vei, og har allerede rukket ultralyd 4 ganger… alt har sett fin ut hver gang. Jeg sliter likevel med p slappe av, og er mye engstelig for at fosteret plutselig skal stoppe å utvikle seg, og dø uten at jeg merker det.

Noen som har erfaringer, råd eller betryggende ord? Jeg har nok lest litt for dypt i dystre forumtråder og blitt påvirket i negativ retning.

Kjenner på det samme, nå gått så langt at jeg har sendt melding på en brukt doppler. Er 14+2 i dag og alt har sett fint ut på 3 UL, den første i uke 5 (med hjerteslag).

Hei!

Er nå 16 uker på vei, og har allerede rukket ultralyd 4 ganger… alt har sett fin ut hver gang. Jeg sliter likevel med p slappe av, og er mye engstelig for at fosteret plutselig skal stoppe å utvikle seg, og dø uten at jeg merker det.

Noen som har erfaringer, råd eller betryggende ord? Jeg har nok lest litt for dypt i dystre forumtråder og blitt påvirket i negativ retning.
Vet hvordan du har det! :HeartredHar ingen råd eller betryggende ord.. Jeg og er livredd for det. Jeg er 15 uker idag, og allerede hatt 7 ultralyd. Hadde egentlig en time denne uken og, men avbestilte og nå angrer jeg helt sykt. Klarer ikke vente 5 uker til OUL så blir nok en ultralyd neste uke. Men jeg tror det er veldig sjeldent det skjer når vi er så langt på
Vei?? Du kan jo alltid bestille ny ultralyd for at du ska få slappe av?

Jeg synes denne at hjulpet litt mot bekymringer:

Det hender mye oftere at det går bra, enn at det ikke gjør det, og akkurat den kunnskapen synes jeg også er betryggende.

Jeg kjenner meg også engstelig for det, har hatt to ultralyd hos legen, i uke 9 og 12. Nå venter jeg på OUL den 13. juli og det føles lenge til.. Håper alt fortsatt er fint med lille i magen ❤️ Gleder meg så til å kunne kjenne tydelig liv hver dag.

Jeg er og megabekymra, men har doppler hjemme, den gir meg en ekstra trygghet.

Hei!

Forstår deg og kjenner igjen følelsen. Men du kan tenke som så at MA er sjeldent når du er kommet så langt :shy: . Sannsynligheten for at alt går bra er myyyye større enn at det ikke skal gå bra. Jeg prøver å tenke slik, og at det vil være dumt å kaste vekk godfølelsen av et helt svangerskap, på bekymringer som det ikke er indikasjon for:Heartred

Jeg er også veldig bekymret. Blir stresset av hver smerte jeg kjenner, og merker at jeg overtenker alt. Har ikke så mange tips, men vit at du ikke er alene med bekymringer ❤️ Og det går mest sannsynlig bra❤️

Slike redsler er helt normalt for gravide.
Det eneste jeg kan trøste med, men som er ganske brutalt samtidig, er at det finnes ingenting du kan gjøre eller noe du har gjort galt, dersom det skjer. Og det er ingenting leger kan hjelpe deg med heller.

Dette fikk jeg beskjed om for 8 år siden med første. Alt gikk bra den gang. Men jeg hadde en sånn veldig frykt.
Men det hjalp egentlig å ha det i bakhodet, og det hjelper litt nå og. Håper det kan hjelpe andre :Heartred

Back
Topp