Engelsk i arbeidslivet.

LilleLisska

Forumet er livet
Bruke du det? Isåfall koffer gjør du det? Og ka du syns om at engelsk brukes i arbeidslivet? [:)]
Må bare høre litt synspunkta hær! [:)]

ORIGINAL: Kittekat

Ja, når det kommer utenlandske kunder.

Ja, det e jo sant.. tenkte ikke på det.. Gjør jo det sjøl [8D]

ORIGINAL: Frumei

Jeg bruker ikke det, men sambo snakker både norsk og  engelsk når han er på jobb på Nordsjøen [;)]
Han synes det går greit, selvom han aldri har vært særlig god i engelsk (ifølge han selv).

Hehe.. Ja, e jo det æ mene.. Når man jobbe på en sånn plass så må man bruke engelsk.. E jo folk fra rundt omkring i verden! [:)]

samboeren må bruke engelsk fra tid til anna.. han jobber som tømrer og det er utrolig mange utlendinger som ikke snakker et kvekk norsk som jobber der...

Her snakkes det engelsk hver dag.
Synes det er helt greit[:)]

Skulle ønske jeg fikk snakke mer engelsk på jobb....ikke så ofte vi har engelsk talende kunder inne. Bodde 10 år i England og savner å bruke det daglig.

ORIGINAL: Oline

Ja, jeg snakker engelsk hver dag.
Hvorfor? Jeg har 3-4 kolleger, her i vår avdeling, som bare snakker engelsk. Også har vi flere avdelinger rundt om i verden, hvor de ansatte naturligvis ikke snakker norsk. Og så har vi utenlandske kunder.

Hva jeg synes?
I min jobb er det en selvfølge.
Og jeg synes det er greit. Det fører til at jeg får trent opp og vedlikeholdt engelsken min [:)]

Bra svar! [:)] Takk!
Bruke dine synspunkta å sånn i oppgaven viss det e greit! [:)]

De årene jeg jobbet på kontor snakket eller skrev jeg engelsk så å si daglig - i noen av jobbene store deler av dagen. I yrket jeg utdanner meg til nå blir det vel mindre av det tenker jeg...

Er kundebehandler på tlf og må snkke en del engelsk med de som ikke snakker Norsk eller snakker dårlig Norsk. Er egentlig greit det, men er ikke kjempe glad i det [:D]

ORIGINAL: ¤GravidLisska¤

Ja, jeg snakker engelsk hver dag.
Hvorfor? Jeg har 3-4 kolleger, her i vår avdeling, som bare snakker engelsk. Også har vi flere avdelinger rundt om i verden, hvor de ansatte naturligvis ikke snakker norsk. Og så har vi utenlandske kunder.

Hva jeg synes?
I min jobb er det en selvfølge.
Og jeg synes det er greit. Det fører til at jeg får trent opp og vedlikeholdt engelsken min [:)]

Bra svar! [:)] Takk!
Bruke dine synspunkta å sånn i oppgaven viss det e greit! [:)]

Klart det er greit.
Jeg merker helt tydelig at jeg har et fortinn*, feks når jeg er ute og reiser, eller skal snakke med folk på privaten.

*(Fortrinn i forhold til hvordan engelsken min var før, ikke nødvendigvis i forhold til andres engelskkunskaper)

Takk! [:)]

Engelsk i arbeidslivet ja! synes det kreves i flertall av jobben jeg ser på iallefall...og for meg som ikke er så god i engelsk er det jo ikke så bra da... Det er vel naturlig at engelsk er mye brukt ettersom alt er veldig internasjonalt etterhvert. I første jobben min snakket jeg nesten daglig engelsk og tysk, men i jobben jeg har nå ingenting.

Back
Topp