Engasjert partner?

Veldig engasjert fra før prøvinga starta og det har bare økt på frem til nå :hilarious:

Holder seg oppdatert på gravid-appen som jeg har innstallert på telefonen hans. Kommer stadigvekk med fun facts derfra som jeg ikke har fått med meg. Og ordner og styrer så jeg skal ha det bra når jeg er kvalm og drar ut for å kjøpe mat jeg har lyst på osv.

Jeg er litt mer tilbakeholden egentlig. Jeg holder tilbake på gledinga inntil videre så jeg ikke skal bli sååå skuffa hvis det går galt. Det toget er gått for samboeren kan du si :p
 
Min samboer er vel litt mer sånn at han på en måte leser seg litt opp i skjul. Av og til han kommer med noen kommentarer som jeg skjønner han har lest seg opp på:laughing002 Men han styrer veldig for at jeg skal ha det best mulig. Henter vann, mat og legger til rette uten at jeg spør. Verdens søteste ting i mine øyne:love017

Tror nok ikke sjokket enda har helt langt seg for han, uansett om det var planlagt. Men tror nok det blir mer og mer realistisk for han kanskje etter at jeg har vært på første ul slik at han faktisk kan se at det finnes noe inne i ballongen. Har også lastet ned appen Gravid & baby til han så tror nok han følger litt med der.
 
Jeg håper hvertfall alle får ett vellykket svangerskap og at det gledes over tiden som kommer <3 synes det er så spennende men kan ha noe med at dette er våres første :p
 
Her i huset er det nok jeg som står mest for lesingen, men han spør om ting innimellom. Om spiren og om meg. Er nok mest uvirkelig for han enda, siden han verken ser eller kjenner noe til dette selv :) Men han skal være med på både første kontroll hos lege og TUL neste uke (i første omgang) så kan hende det blir mer ekte for han da :)

Han er derimot veldig omtenksom. Gjør mye mer husarbeid enn han pleier, og passer på at jeg alltid har det jeg trenger. Kjøper inn favorittdrikken, fyrer i peisen når jeg fryser og lager mat etter hva jeg har lyst på den dagen.
Måten han viser omsorg og passer på meg på, gjør meg så utrolig rørt og glad. Og jeg vet at Riskornet vårt er verdens heldigste som får nettopp han til pappa :Heartred
 
Her i huset er det nok jeg som står mest for lesingen, men han spør om ting innimellom. Om spiren og om meg. Er nok mest uvirkelig for han enda, siden han verken ser eller kjenner noe til dette selv :) Men han skal være med på både første kontroll hos lege og TUL neste uke (i første omgang) så kan hende det blir mer ekte for han da :)

Han er derimot veldig omtenksom. Gjør mye mer husarbeid enn han pleier, og passer på at jeg alltid har det jeg trenger. Kjøper inn favorittdrikken, fyrer i peisen når jeg fryser og lager mat etter hva jeg har lyst på den dagen.
Måten han viser omsorg og passer på meg på, gjør meg så utrolig rørt og glad. Og jeg vet at Riskornet vårt er verdens heldigste som får nettopp han til pappa :Heartred

Sånn er mannen min også <3 han er så ufattelig omsorgsfull! Selv om han er kjempe sliten etter jobb og handlet mat så tar han oppvasken med en gang han kommer hjem for han vet jeg er utslitt <3 (sliter med sterk fibromyalgi og ADHD i tilegg) kjøper alltid ting jeg har lyst på å spør alltid om det er noe han kan hjelpe meg med! Åsså er han så påpasselig på at jeg ikke skal ta for hardt i å ta meg heller mange pauser eller så tar han helt over ! Føler meg så heldig som har han! :D
 
Veldig engasjert fra før prøvinga starta og det har bare økt på frem til nå :hilarious:

Holder seg oppdatert på gravid-appen som jeg har innstallert på telefonen hans. Kommer stadigvekk med fun facts derfra som jeg ikke har fått med meg. Og ordner og styrer så jeg skal ha det bra når jeg er kvalm og drar ut for å kjøpe mat jeg har lyst på osv.

Jeg er litt mer tilbakeholden egentlig. Jeg holder tilbake på gledinga inntil videre så jeg ikke skal bli sååå skuffa hvis det går galt. Det toget er gått for samboeren kan du si :p

Alle mannfolk er vell veldig engasjerte under prøvingen hvertfall! Hihi! Kan ikke si noe på innsatsen der hvertfall! :'D
 
Kjenner jeg blir veldig misunnelig på dere som har engasjerte menn!
Jeg må tydeligvis gå alene på ultralyd på sykehuset til fredag, da jobben kommer først .. kjenner jeg blir fryktelig lei meg.. :(
 
Kjenner jeg blir veldig misunnelig på dere som har engasjerte menn!
Jeg må tydeligvis gå alene på ultralyd på sykehuset til fredag, da jobben kommer først .. kjenner jeg blir fryktelig lei meg.. :(
Så bytt timen til en dag han kan være med da.
 
Veldig oppmerksom og oppvartende mann her. Såå takknemmelig for alt han gjør for å passe på at jeg får hvile meg... og så stryker han på magen og snakker om babyen [emoji4][emoji4][emoji173]
 
Jeg har en mann av få ord. Han sier lite og viser lite følelser.. Men!! Jeg vet han er kjempeengasjert. Han gleder seg til baby kommer, og leser på hva jeg bør spise og litt inne på appen jeg installerte for ham [emoji14]
Googler det han lurer på osv..
Han sier det selvsagt ikke høyt til meg, men.. f.eks ble han ikke med på TUL, fordi han ville ikke være med på innvendig UL - og han hadde lest at det var mest det de gjorde så tidlig [emoji14] Oul blir han med på vet jeg. Og evt om det blir en ny tul nær uke 12 [emoji14]
 
Min har ikke vært hjemme siden uke 6, men regner med at han tenker en del på det mens han er på jobb :)

Forventer ikke det store engasjementet denne gangen, han var veldig delaktig med nr 1, litt mindre med nr 2 :p
Er vel at man vet litt hva det går ut på. De søte små kommentarene i hverdagen er det jeg ønsker meg <3
 
Kjenner jeg blir veldig misunnelig på dere som har engasjerte menn!
Jeg må tydeligvis gå alene på ultralyd på sykehuset til fredag, da jobben kommer først .. kjenner jeg blir fryktelig lei meg.. :(

Huff det hørtes ikke så koselig ut :( hvis det er noen trøst så er hvertfall vi her på forumet her for deg <3
 
Kjenner jeg blir veldig misunnelig på dere som har engasjerte menn!
Jeg må tydeligvis gå alene på ultralyd på sykehuset til fredag, da jobben kommer først .. kjenner jeg blir fryktelig lei meg.. :(

Så utrolig kjedelig!!! Føler med deg! Var faktisk litt spent på hvor mye min gubbe og kom til å ville delta på- og kjenner litt av den skuffelsen- selv om min bare var innbilt!
Snakk med han og fortell han hva du føler når han ikke blir med! Eller bare si "fa** heller, du skal være med"!
 
Var svært lite interessert helt til jeg ble litt forbanna å fortalte han at det føles mer som jeg får unge med søstera hans enn han (hu er super tante og vil vite veldig masse + være med på ul, virka som han ikke huska at jeg var gravid en gang).

Men nå er det bedre, han spør litt og var veldig nysgjerrig på når jeg/han får kjenne spark
 
Kjenner jeg blir veldig misunnelig på dere som har engasjerte menn!
Jeg må tydeligvis gå alene på ultralyd på sykehuset til fredag, da jobben kommer først .. kjenner jeg blir fryktelig lei meg.. :(
Så lenge det er tul og ikke oul så forstår jeg at han ikke kan ta seg fri fra jobben. Jobb er viktig faktisk. Kanskje du kan bytte til en tid det passer for han?
 
Engasjert? Nei, ikke direkte. Men han lytter til alt det jeg evt. tenker på underveis og prøver genuint at førstå. Ordner og fikser og tilrettelegger da jeg er sliten. Tror det blir som sist att det blir mer virkelig på en måte, etter ul for hans sin del i hvert fall, og det er ikke så langt unna nå :D
 
Huff det hørtes ikke så koselig ut :( hvis det er noen trøst så er hvertfall vi her på forumet her for deg <3

Åh, tusen takk for forståelsen <3 er så kjipt å føle at man nesten er alene om hele graviditeten, for han spør ikke stort heller.. jeg må liksom fortelle og oppdatere han for min egen skyld .. :/
Håper det blir bedre etterhvert <3
 
Så utrolig kjedelig!!! Føler med deg! Var faktisk litt spent på hvor mye min gubbe og kom til å ville delta på- og kjenner litt av den skuffelsen- selv om min bare var innbilt!
Snakk med han og fortell han hva du føler når han ikke blir med! Eller bare si "fa** heller, du skal være med"!

Tusen takk <3
Jeg får ta en prat med han å si at jeg forventer at han interesserer seg med videre i svangerskapet .. dette er jo tross alt en ting man er to om! Og ikke aleine <3
Vi går jo en spennende tid i møte! :)
Godt din skuffelse bare var innbilt! <3
Hvor langt på veg er du?
 
Åh, tusen takk for forståelsen <3 er så kjipt å føle at man nesten er alene om hele graviditeten, for han spør ikke stort heller.. jeg må liksom fortelle og oppdatere han for min egen skyld .. :/
Håper det blir bedre etterhvert <3
Husk at de mennene ofte trenger litt tid på å ta innover seg det som skjer da. Vi er jo så kort på vei at det syns ikke eller noen ting. Men på oul blir det så virkelig for der kan man se en sprell levende baby :) Jeg syns ikke du burde kreve at han engasjere seg men heller la han få tid til å finne ut av ting. Men du kan gjerne fortelle han hvor stor den er og vise bilder for å hjelpe han.
 
Back
Topp