Engasjert partner?

NurketVårt<3

Betatt av forumet
Føler dere at dere har en engasjert partner som tar del i ting og som virker interessert i graviditeten og tiden som kommer? Eller hva synes dere om partnere som tar del i det? Jeg synes det er litt sexy!

Kjenner hjertet mitt smelter litt når han spør om ting, deltar i samtaler med lege og jordmor og nå sitter mannen min å leser pappa siden av bladet vi fikk av jordmor i dag <3 sånne ting som får meg så forelsket i mannen min igjen merker jeg <3

føler andre det sånn eller er det bare hormonene mine som løper her?

Håper alle har en fin kveld! :)
 
Sånn er samboeren min også, han holder seg mer oppdatert på gravid-appen enn jeg, har lastet den ned og følger med hver dag :p Han har hittilvært med på alt, men etterhvert tror jeg ikke han blir med på de vanlige kontrollene. Han er veldig engasjert, leser om babyutstyr og alt jeg nevner for han, og har allerede vært med meg på butikk flere ganger og undersøkt utstyr jeg har satt på listen min :D

Jeg syns det er helt fantastisk at han er så engasjert :)
 
Så koselig! Pappaen ble vending engasjert etter første tul sist :) før det var han litt distansert, men fordi jeg blødde såpass ofte tror jeg kanskje han ikke trodde det kom til å gå bra og derfor ikke satte seg så veldig inn i det. Denne gangen er ingen av oss så veldig engasjerte, egentlig :p litt selvfølgelig, men jeg må sjekke appen hver gang noen spør meg hvor langt jeg er på vei, glemte hvilken dag tul var på og har generelt ikke snøring på hva som foregår inni der :p håper det bedrer seg etterhvert!
 
Sånn er samboeren min også, han holder seg mer oppdatert på gravid-appen enn jeg, har lastet den ned og følger med hver dag :p Han har hittilvært med på alt, men etterhvert tror jeg ikke han blir med på de vanlige kontrollene. Han er veldig engasjert, leser om babyutstyr og alt jeg nevner for han, og har allerede vært med meg på butikk flere ganger og undersøkt utstyr jeg har satt på listen min :D

Jeg syns det er helt fantastisk at han er så engasjert :)

Så morro at han er så engasjert :D
 
Så koselig! Pappaen ble vending engasjert etter første tul sist :) før det var han litt distansert, men fordi jeg blødde såpass ofte tror jeg kanskje han ikke trodde det kom til å gå bra og derfor ikke satte seg så veldig inn i det. Denne gangen er ingen av oss så veldig engasjerte, egentlig :p litt selvfølgelig, men jeg må sjekke appen hver gang noen spør meg hvor langt jeg er på vei, glemte hvilken dag tul var på og har generelt ikke snøring på hva som foregår inni der :p håper det bedrer seg etterhvert!

Ja da skjønner jeg at man kan bli litt skremt å ikke klarer å bli så engasjert :s tror min mann hadde blitt kjempe redd hvis jeg hadde begynt å blø :( men håper alt går bra med dere og graviditeten :D
 
Ja da skjønner jeg at man kan bli litt skremt å ikke klarer å bli så engasjert :s tror min mann hadde blitt kjempe redd hvis jeg hadde begynt å blø :( men håper alt går bra med dere og graviditeten :D

Takk :) jeg tror det går helt fint :) håper alt går bra med dere også, ekstra fint når en kan glede seg sammen! :D
 
Han vil lese når det begynner en ny uke og var med på å bestemme at ja, vi skulle ha en tul. Han er engasjert, men ikke overivrig :) han gjør utrolig mye for meg for tiden, liker å passe på meg tror jeg :)
 
Han er ikke så veldig engasjert nå fordi vi mistet 2 ganger tidligere så han tørr ikke helt enda. Men han har begynt så smått å titte litt på ting til lille spire. Så vil han gjerne fortelle til alle at vi venter igjen. Der er det jeg som holder litt tilbake. Men om alt går bra så er det jo bare 10 dager igjen til vi skal fortelle og 6 dager til vi skal på TUL og forhåpentligvis se en sprellende spire.
 
Akkurat nå som jeg er så dårlig så må han gjøre absolutt alt selv. Jeg lager middag og rydder litt med det er stort sett det jeg klarer. Så jeg tror ikke han rekker helt å komme seg helt inn i det ennå stakkars..men da vi var på ul i går kom det både tårer og spørsmål så helt ute er han heldigvis ikke det kommer nok mer når ting får roet seg og han får litt tid til å tenke igjen :p
 
Nei ikke så engasjert og var ikke det med første heller ;) Det faller ikke han naturlig å være det og jeg hadde nok følt det mer unaturlig om han var veldig engasjert og feks leste mye, rett og slett fordi hans personlighet ikke er sånn. Feks ville det føltes helt rart om han ble med på kontroller hos jm eller lege. Så jeg savner heller ikke engasjement hos mannen, det ville vært unaturlig for oss begge om han var det.. Det betyr ikke at han er uinteressert ;)
 
Han er interessert, spør hvordan det går, passer på at jeg spiser nok og tilpasser dagliglivet en del. Vi har også kjøpt en graviditetsbok som han har sittet å lest litt i. Så ja, han er interessert, men tror ikke han vil bli for engasjert før vi vet sikkert at det blir noe av. Har ikke vært hos lege eller tul ennå. Men sånn jeg kjenner han kommer han nok til å bli ganske engasjert etterhvert :)
 
Vi er begge litt sånn at vi ikke snakker så mye om det når det fortsatt er så tidlig. Men blir denne gangen, som sist gang nesten litt ekstra forelsket i han når jeg ser alt han gjør for meg og den lille fordi han ser at jeg ikke har noe overskudd:Heartred
Det er også han som har ordnet trøye med "jeg skal bli storebror" som vi skal bruke for å fortelle nyheten til familien:happy:
Han blir nok også med på OUL, men ikke noe annet.
 
Han er engasjert nok, men med en toåring som ikke er helt frisk for tida og våkner mye om natta så har vi hendene fulle og det blir litt mindre tanke på baby for oss begge. Helt greit. Det er annerledes andre gangen :) og så tidlig som dette er det ikke så mye som trenger planlegges. Han leser det jeg gir han å lese ukentlig.
 
Min mann er opptatt med jobb og div. Så eneste han kanskje blir med på er ultralyd. Ellers må jeg ordne alt alene. Ingen familie i nærheten. Nervøs for at fødselen starter når mannen er på jobb. Ingen sjans for å komme tidligere hjem pga han kjører lastebil.
 
Så utrolig koselig at dere koser dere sammen om dette allerede!! :D Klapp på skulderen til mannen din :D

Med nr. 1 tok det tid før mannen min klarte å engasjere seg, det måtte OUL til. Han sa selv at det var først da det gikk opp for han hva det var som var inni der :p

Nr. 2 måtte vi vente litt på pga utdanning og andre ting, så når vi ble gravide så stod jublen i taket!I følge han så visste han også hva det var vi ventet på, og gledet seg som en unge :D

Denne gangen har vi begge hatt følelsene litt på avstand pga blødninger og truende abort. Også har vi det ganske travelt med de to vi allerede har :p Men er ikke bekymret for at denne her også kommer til å bli overøst med kjærlighet etterhvert ;)
 
Engasjert nei? men nå har vi hatt en litt utradisjonell start på dette svangerskapet også..
Håper på det retter seg pittelitt etterhvert iallefall :)
 
Nå bor ikke jeg og bf i samme land engang, enda. Han er engasjert men veldig begrenset hvor mye engasjement han kan bidra med når han er så langt borte :(
Men han spør ofte hvordan jeg/vi har det og "minner" meg på at jeg må spise og at jeg må kle meg godt :)
En litt komplisert situasjon mao, men jeg forholder meg optimistisk og tenker at alt skal ordne seg etterhvert :)
 
Veldig engasjert og interessert. Han søker opp og sjekker på nett om graviditeten og barnet. Han skjønte at jeg var gravid flere dager før jeg mistenkte det selv, og var pådriveren for å ta test. Veldig koselig å kunne dele alle tanker og følelser med den som står meg nærmest, og bli møtt med interesse og forståelse <3 Han har overgått mine forventninger til engasjement! Skjønner at det er vanskelig å forholde seg til såpass tidlig når de ikke merker det på kroppen slik vi gjør.
 
Back
Topp