Engangsstønad??

B

BoOojaa

Guest
Noen andre som ikke får foreldrepenger, men skal søke om engangsstønad?

Når søker dere ??

Her skal jeg søke engangsstønad og faren pappa perm (fedrenes uker)..
 
Jeg skal søke om engangsstønad.
Men kan vel tidligst søke i uke 27?
Jeg skjønner ikke noe av det der egentlig, trodde ikke far fikk perm når mor får den stønaden.. men jeg har ikke lest noe om det...
 
Jeg skal søke om engangsstønad.
Men kan vel tidligst søke i uke 27?
Jeg skjønner ikke noe av det der egentlig, trodde ikke far fikk perm når mor får den stønaden.. men jeg har ikke lest noe om det...

Som regel får ikke pappa perm når mor velger engangsstønad. Men i vårt tilfelle er jeg uføretrygdet og da har far rett til pappa perm (altså sine uker) forde [emoji4]

Skal Google å lese litt mer. Kan gi deg info jeg finner hvis du vil [emoji4]
 
Som regel får ikke pappa perm når mor velger engangsstønad. Men i vårt tilfelle er jeg uføretrygdet og da har far rett til pappa perm (altså sine uker) forde [emoji4]

Skal Google å lese litt mer. Kan gi deg info jeg finner hvis du vil [emoji4]

Ja, leste litt om det i stad.. jeg bare jobber ikke, så da blir det ikke noe på pappaen her i huset..

Ja, gjør gjerne det, jeg blir ikke klok :rolleyes:
 
Man KAN søke etter oul , men noen ganger krever da Nav ekstra dokumentasjon da du har kommet til uke 26. Før de utbetaler. Så man kan eventuelt høre med nav kontorer man tilhører om man kan søke før eller etter uke 26. Og man må huske å skrive på når man ønsker pengene, så fort som mulig, nærme termin eller annet.
 
Man mp legge ved bekreftelse fra lege eller jordmor på at man har passert uke 26 både på foreldrepenger og engangsstønad, så rett etter det kan man søke.
Lokale nav kontor behandler ikke disse sakene og har ikke kompetanse på foreldrepenger/engangsstønad, saken behandles på forvaltning og det er der ekspertisen sitter :)
Det med dokumentasjon fra lege/jordmor har de blitt ganske streng på :)
 
Man mp legge ved bekreftelse fra lege eller jordmor på at man har passert uke 26 både på foreldrepenger og engangsstønad, så rett etter det kan man søke.
Lokale nav kontor behandler ikke disse sakene og har ikke kompetanse på foreldrepenger/engangsstønad, saken behandles på forvaltning og det er der ekspertisen sitter :)
Det med dokumentasjon fra lege/jordmor har de blitt ganske streng på :)

Ah! Leste et sted mange søkte med papirene fra oul fordi det da var termin dato på det og da fikk pengene da de hadde passert uke 26 [emoji28]
 
Ja, leste litt om det i stad.. jeg bare jobber ikke, så da blir det ikke noe på pappaen her i huset..

Ja, gjør gjerne det, jeg blir ikke klok :rolleyes:

Kan ikke du melde deg opp til noen studier da, så du står registrert som student? Da har han rett på pappaperm
 
Noen andre som ikke får foreldrepenger, men skal søke om engangsstønad?

Når søker dere ??

Her skal jeg søke engangsstønad og faren pappa perm (fedrenes uker)..
Pappa får ikke pappaperm. Men med legeeeklæring så kan han søke om å få overta uker i fra fellesperioden.
 
Sniker.

NAV har visst blitt veldig strenge på dokumentasjonen ang terminbekreftelse fra jordmor/lege. Den kan du sende inn da du er passert uke 26 :)

Noen får visst pengene på kontoen veldig raskt etter innsendt søknad. Ang å skrive når man må ha pengene på søknaden har jeg faktisk aldri hørt noe om.. Kanskje det er noe nytt(?) Det jeg har fått med meg er at en ukes tid ca etter innsendt søknad så får du bekreftelse i posten, og da skal visst pengene være på kontoen løpet av en uke... :)
 
Som regel får ikke pappa perm når mor velger engangsstønad. Men i vårt tilfelle er jeg uføretrygdet og da har far rett til pappa perm (altså sine uker) forde [emoji4]

Skal Google å lese litt mer. Kan gi deg info jeg finner hvis du vil [emoji4]

Får far da pappa perm med betaling? Hvor lenge varer pappa permen? :)
 
Pappa får ikke pappaperm. Men med legeeeklæring så kan han søke om å få overta uker i fra fellesperioden.

Pappen får pappa perm jo. De 15 ukene som er forbeholdt far, når mor er uføretrygdet, men han får ikke noe fra fellesperioden.
 
Sniker.

NAV har visst blitt veldig strenge på dokumentasjonen ang terminbekreftelse fra jordmor/lege. Den kan du sende inn da du er passert uke 26 :)

Noen får visst pengene på kontoen veldig raskt etter innsendt søknad. Ang å skrive når man må ha pengene på søknaden har jeg faktisk aldri hørt noe om.. Kanskje det er noe nytt(?) Det jeg har fått med meg er at en ukes tid ca etter innsendt søknad så får du bekreftelse i posten, og da skal visst pengene være på kontoen løpet av en uke... :)

Ah, Ok! Ikke vits å sende inn før da. Leste et sted flere sendte inn etter oul. Men kan skjønne de skal ha litt strengere regler også. Hehe..
 
Ah, Ok! Ikke vits å sende inn før da. Leste et sted flere sendte inn etter oul. Men kan skjønne de skal ha litt strengere regler også. Hehe..

Ja, jeg vet.. Kjipt, men de fleste får da sendt tilbake eller avslag så må man gjøre hele prosessen på nytt.. Så vent til du er 27 uker :)
 
Back
Topp