Engangsstønad

Morstrygd er ikke noe som heter.

Mener du foreldrepenger så er det for de som har jobbet (eller har annen pensjonsgivende inntekt, i Norge. Sykemeldt feks) og engangsstønad for de som ikke har det.
Men de som ikke har nogen jobb får får vel penger hver månde så man kan gi unge mat og klær

Men de som ikke har nogen jobb får får vel penger hver månde så man kan gi unge mat og klær

Tja, ikke relatert til baby. Alle får jo barnerygd da, men ellers er det meninga man har en jobb. Har man ikke det får man heller ikke permisjonspenger. Men da er det jo evt sosialstønad da i verste fall. Og der er vel noe barnetillegg.

Men "morstrygd" er det ikke. Det er evt overgangsstønad for enslige mødre, det kan jeg litt lite om for det har aldri vært aktuelt.

Men alle disse fordrer vel at du er del av det norske folketrygdsystemet, og altså ikke (varig) bosatt i utlandet.

Tja, ikke relatert til baby. Alle får jo barnerygd da, men ellers er det meninga man har en jobb. Har man ikke det får man heller ikke permisjonspenger. Men da er det jo evt sosialstønad da i verste fall. Og der er vel noe barnetillegg.

Men "morstrygd" er det ikke. Det er evt overgangsstønad for enslige mødre, det kan jeg litt lite om for det har aldri vært aktuelt.

Men alle disse fordrer vel at du er del av det norske folketrygdsystemet, og altså ikke (varig) bosatt i utlandet.
Har lest litt på nav.no og de som ikke har inntekt får ca 17.000 kr etter skatt men det er ikke sosiale hjelp. Jeg har kommet hjem fra utlandet etter 13 års opphold der

Hvor mye ligger den på en som ikke jobber eller ikke har gjort på noen år ?
Pr. 1. januar 2015 er satsen på 44.190.

Her i Oslo må man vente til uke 26+1.

Og jordmoren i bydelen utsteder dette.

Trenger ikke kontakte lege, min er i hvertfall alt for opptatt.

Har lest litt på nav.no og de som ikke har inntekt får ca 17.000 kr etter skatt men det er ikke sosiale hjelp. Jeg har kommet hjem fra utlandet etter 13 års opphold der

Hva er det du mener du får da? overgangsstønad? Dersom du er alenemor kan du få det i en begrenset periode ja.

Søkte når jeg var 27uker, hadde pengene på konto under en uke etterpå :) du kan søke uke 26, er 6uker behandlingstid men det pleier å gå fort..

Back
Topp