Engangsstønad

Stoltmamma10

Første møte med forumet
Får man ikke engangsstønad før man har født nå ? Og heller ikke søke før man har overgått 26 uker ? Får høre så mye forskjellig, selv om det står på nav sine sider...

Tja for 4 år siden fikk jeg før hun var født men måtte vente med å søke til jeg var 26 uker og måtte si ifra at jeg ville ha de utbetalt når den var ferdig behandlet.

Hvem sier mye forskjellig? Hvert til nav og snakket med dem?

Vet om flere som har søkt etter uke 26 og fått pengene på konto etter bare noen uker ;)

Tja for 4 år siden fikk jeg før hun var født men måtte vente med å søke til jeg var 26 uker og måtte si ifra at jeg ville ha de utbetalt når den var ferdig behandlet.

Hvem sier mye forskjellig? Hvert til nav og snakket med dem?
Noen har fått når de har vært 26 uker, noen har fått de litt før fødsel. Noen har til og med søkt etter ordinør ultralyd og fått pengene i uke 26.

Noen har fått når de har vært 26 uker, noen har fått de litt før fødsel. Noen har til og med søkt etter ordinør ultralyd og fått pengene i uke 26.
Jeg fikk ikke levere søknaden før etter uke 26.
Men har du snakket med ditt nav kontor?

Nå får du ikke levere før du er 26+1. Da blir den automatisk avslått. Fant det ut siden jeg leverte i uke 26+0 og fikk avslag :( leverte ny og hadde penger på konto etter 2 uker da. Var 3 ukers behandlingstid egentlig.

Okei, så da er det mulighet for å få pengene en del tid før ds. Tenker ang på å kjøpe inn litt utstyr.Skal på nav å snakke med de imorgen. Tusen takk for svar.

Okei, så da er det mulighet for å få pengene en del tid før ds. Tenker ang på å kjøpe inn litt utstyr.Skal på nav å snakke med de imorgen. Tusen takk for svar.
Pengene får du nok i god tid før fødsel så det skal gå bra :)
Alltid greit å forhøre seg med de lokale nav kontoret :)

Får man ikke engangsstønad før man har født nå ? Og heller ikke søke før man har overgått 26 uker ? Får høre så mye forskjellig, selv om det står på nav sine sider...

Det står på nav sine sider at du skal være i uke 27... Jeg fikk engangstødnad etter ca en uke :)

Jeg sendte inn søknaden min da jeg var 27+1 :) så tok det akkurat 4 uker før jeg fikk pengene på konto.

Jeg sendte søknad 27+0 og fikk den to dager senere. Søkte elektronisk. Dette var nå i oktober.

Man kan jo ikke levere søknad om foreldre permisjon heller før etter uke 26 så da er det vel sånn for engangstønad også? Er vel fordi at dem regner 26 fullgåtte uker som at da er babyen levedyktig om den blir født?

Hva med mors trygg etter ungen er født. .. kan man få den selv om jeg hadde født i ett eu land? Og blir boende der ?

Jeg søkte om stønad fer en måned siden ca. Leverte søknaden når jeg var 26+1 og fikk pengene 3 dager etter jeg søkte. Men kommer an på hvilken kommune du hører til. ( større kommune= lengere tid)

Hva med mors trygg etter ungen er født. .. kan man få den selv om jeg hadde født i ett eu land? Og blir boende der ?
Morstrygd er ikke noe som heter.

Mener du foreldrepenger så er det for de som har jobbet (eller har annen pensjonsgivende inntekt, i Norge. Sykemeldt feks) og engangsstønad for de som ikke har det.

Back
Topp