Engangsstønad

~Snart 4 skatter i hus~

Flørter med forumet
Er det noen av dere som har søkt?
Jeg skal søke nå, men blir så usikker på når terminbekreftelsen må være datert.. Det står jo når man har startet på 27 svangerskapsuke, men det kommer jo helt an på hvordan man ser det. Jeg vil jo si at ved fullgåtte 26 uker, altså 26+0 er man i den 27 svangerskapsuken.. Hva tenker dere? Jeg mener å huske at jeg søkte da med forrige, men ble brått usikker...

Fullgåtte 27 uker fikk jeg beskjed om.
Ja de sier jo forskjellig selv på NAV. Så ikke vet jeg da. Hun jeg snakket med sa 26+0 På NAV.no står det jo som skrevet :når du starter på uke 27, og at stønaden tidligst utbetales etter 26 fullgåtte uker.. Hm.

Ja de sier jo forskjellig selv på NAV. Så ikke vet jeg da. Hun jeg snakket med sa 26+0 På NAV.no står det jo som skrevet :når du starter på uke 27, og at stønaden tidligst utbetales etter 26 fullgåtte uker.. Hm.

Skal ikke være lett dette her

Blir så forvirret selv, de sier jo forskjellig, utifra hvilken saksbehandler man møter.. Jeg har fått legen til å skrive en på mandag når jeg er 26+0, så får vi se om det går eller om jeg får beskjed om å sende en ny bekreftelse..

så lenge en har startet på uke 26 vil søknaden bli godkjent. Uansett vist en Hsr spørsmål om NAV og foreldrepenger er det altid lurest å holde seg til spesialistene per tlf eller NAV sin Facebook side for foreldrepenger. der svarer de raskt og greit på generelle spørsmål .

Må man søke om kontantstøtte nå selv om det ikke er før i juli og august neste år jeg trenger kontantstøtte?

Må man søke om kontantstøtte nå selv om det ikke er før i juli og august neste år jeg trenger kontantstøtte?
Tror ikke det blir godkent nei.. Jeg har brukt å sende inn 2-3 mnd før. Da har det gått greit og til riktig tid ;)

Takk for svar dere, da satser jeg på at det går igjennom ;) Skal fikse hagen, så da er det greit med litt ekstra i lomma :D

Back
Topp