engangsstønad igjen...

heksa

Elsker forumet
Husk å vente til dere er 26+1 før dere søker damer! Fikk avslag i dag pga at jeg var 26+0 når jeg søkte:mad: Så nå må jeg søke på nytt etter påsken.. verste er at dette var 3 gangen jeg ringte og først i dag fikk jeg beskjed om at den var datert 1 Dag for tidlig :(

bra du minnet meg på det:D takk:Heartred
Kan man søke på nettet eller er det best å gå innom NAV kontoret å levere søknaden? evnt hvor lang tid tar det før pengene er på konto?

På søknaden står det at man skal ha terminbekreftelse datert etter 26 fullgåtte. Så kan vel ikke søke før 27+0 da? Jeg skulle nemlig sende inn i dag etter jeg har vært hos jordmor, er 26+5, men må vel vente et par dager da?

På søknaden står det at man skal ha terminbekreftelse datert etter 26 fullgåtte. Så kan vel ikke søke før 27+0 da? Jeg skulle nemlig sende inn i dag etter jeg har vært hos jordmor, er 26+5, men må vel vente et par dager da?

hvor finner man søknadsksjema? på NAV sin hjemmeside?

Ja. Ligger under person - venter du barn - engangsstønad. Kommer opp på høyreside "skjema" :)

woop takk:Heartred skal til jordmor 20 april, så da skal jeg passe på at hun skriver en sånn temrin bekreftelse til meg:D Har jo kjøpt meg scanner nå, så da kan jeg bare scanne inn den termin bekreftelsen og "send";)

Ja var det jeg også prøvde å forklare, men nei. Var vist ikke slik de opererte gitt:rolleyes:

Da bør jo det stå på papirene da. Skjønner ikke hvorfor de skal være så vanskelige innimellom. 26+0 er jo 26 fullgåtte, så da bør de jo heller gjøre om på informasjonen de gir ut da:confused:

Jeg søkte hvertfall i dag, 26+5 og regner med at det går helt fint og at pengene er på konto neste uke en gang :) krysser fingrene for det.
Da skal nok gå helt fint :) mulig pengene ikke kommer før om 2-3 uker pga påsken fikk jeg beskjed om i dag.

Ja det er ikke bare bare å styre med nav akkurat... heldigvis så er noen nav kontorer enklere enn andre, det jeg hører til er helt håpløst...

Tror jeg er en av de heldige der. Hatt mye med nav å gjøre de siste årene, men ikke hatt noen store problemer heldigvis:) min erfaring er at små kommuner er bedre enn de store. Vet ikke om det stemmer overalt men.

Tror jeg er en av de heldige der. Hatt mye med nav å gjøre de siste årene, men ikke hatt noen store problemer heldigvis:) min erfaring er at små kommuner er bedre enn de store. Vet ikke om det stemmer overalt men.

Ikke nødvendigvis for den kommunen jeg bodde i har et veldig bra nav kontor og man får hjelp til det man trenger.

Mens der jeg bor nå som er mindre er helt håpløst. De kan jo ikke hjelpe til med noe og når man er der så får man bare til svar at de ikke vet samt at de er sure og grettne. Så jeg ringer alltid til nav og får hjelp på telefon. Der vet de som regel hva de snakker om og de er hyggelige.

Ja det er ikke bare bare å styre med nav akkurat... heldigvis så er noen nav kontorer enklere enn andre, det jeg hører til er helt håpløst...

Jeg som har gått på AAP og er ung ufør er godt kjent med nav kontoret her og de er dritt :p far skal jo få hele permisjonen min også så blir litt papirer og lege erklæringer :p

Back
Topp