Engangsbleier eller tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Engangsbleier. Takler ikke tanken på tøybleier.

Engangs bleier syns de e enkelt å greit

Jeg har prøvd begge deler, lillesøster brukte papir de siste mnd av ulike årsaker. Tøy er absolutt minst like ENKELT altså. Ja, de må vaskes. Men til gjengjeld må de ikke handles til enhver tid og ikke tas ut i søpla, noe som er minst like krevende som å stappe en pose inn i vaskemaskina og trykke på knappen.

Så heldig jeg er da, som har en mann som takler det helt fint ;-)

Hehe ;) vi er nok ganske enige på det punktet begge to - noe jeg antar at også dere to er ;) så vi er vel heldige begge to som har funnet noen likesinnede ;)

Engangsbleier, føltes enklere der og da.

Her er der kun engangs bleier . Rett og slett for eg har nokk og vaske på. Og orker ikkje tanken på dritt bleier som skal tømmes skylles osv. Nok stress og dra på vanlige bleier når vi skal ut døra. Og hjemme eg der nokk at vi må gå ut med søpla etter papir bleiene :p mannen min hadde nok heller ikkje bytta bleie vis det var tøy.
Men all ære til dere som faktisk gjør dette hver dag. Er bra for miljøet . Venter nå Nr 3. Og det blir ikkje få bleier vi kaster på desse årene nei :/

Engangs.. Greit å kvitte seg med den når den er brukt og slipper å vaske.
Det er veldig greit å kvitte seg med ting, men for miljøet sin del er det også ganske greit å ikke bruke og kaste ALT ;)

Har brukt engangs til mine to eldste og tøybleier til minste. Syns tøybleier var veldig greit, minsten var også lettere å avvenne med bleier.

Hva det blir nå vet jeg ikke, men har lyst til å bruke tøybleier hvis mannen er enig.

Engangs.

Jeg har veldig lyst til å prøve tøybleier, men må snakke med samboern min om det først. Blir det så mye mer miljøvennlig når man tenker på både produksjon og vasking?

Jeg har veldig lyst til å prøve tøybleier, men må snakke med samboern min om det først. Blir det så mye mer miljøvennlig når man tenker på både produksjon og vasking?

Et par utenlandske studier viser ganske liten forskjell, omtrent som sparepærer eller panteflasker leste jeg et sted. Men med det typisk norske vannet, vaskemaskin som er mindre enn ti år og hvis søpla di havner nær en av de store byene blir det mer miljøvennlig.

Et par utenlandske studier viser ganske liten forskjell, omtrent som sparepærer eller panteflasker leste jeg et sted. Men med det typisk norske vannet, vaskemaskin som er mindre enn ti år og hvis søpla di havner nær en av de store byene blir det mer miljøvennlig.
De studiene er eldgamle og har tatt høyde for at man både tørketromler og stryker bleiene :-p
Det er mye som skjer på den fronten nå, og det er lagt press på nye og bedre studier på akkurat det der.
Om man tar hensyn til både produksjon OG hvor mange år plast faktisk bruker på å brytes ned, er det egentlig ingen tvil om hva som er best for miljøet! Nedbrytningstiden var så vidt jeg husker, ikke tatt med i den største studien som har blitt referert mest til i denne argumentasjonen.
Jeg finner gjerne kilder på dette, men det rekker jeg ikke akkurat nå. Legg gjerne inn link til studiene du har sett :)

Kan godt få noen lenker, så har jeg litt belegg før jeg diskuterer det med mannen... :)

Har ingen baby helt ennå, men kommer til å bruke engangsbleier.
Føler det blir mer lettvint å bare kunne kaste bleiene etter bruk :)

Brukte engangsbleier med første, men kommer til å prøve meg på tøybleier denne gang. Blir litt å sette seg inn i, men sparer miljøet, økonomien og slipper å drasse med seg bleiepakker fra butikken. :)

Back
Topp