Engangsbleier eller tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Engangsbleier :) hadde ikke taklet tøybleier rett og slett :p

Engangsbleier. Syns det virker som mye ekstra arbeid med tøybleier

Ikke for å spore av men kan noen si meg hvordan man rengjør tøybleier/ gjør det rent praktisk? Virker tungvint men bra på alle andre måter
Spørs hvor gammel ungen er. Fullammet, da skyller vi gjerne av den, putter i en pose med glidelås (vanntett) og vasker når det er nok til å fylle maskina, først kald skylling, så vask på 60 grader.
Når de blir eldre, kan bruke før og med sånne små minier har så rennende avføring, legger mange et rispapir eller lignende i bleien, som kastes i do dersom det er gjort noe mer enn tiss, ellers som før, i posen og vask.

Vi har altså brukt tøy.

Engangs da hun var baby. Bytta til tøy da hun var 1.5 år for da bæsja hun ikke lengre i bleia.

Slutta med bleier ved 22 måneder så tøybleiene var kun i sluttfasen for at hun bedre skulle kjenne at hun ble våt.

Har alltid brukt engangs her, kunne tenkt meg å prøve tøy,men det har aldri blitt så jeg har rotet meg til det. Mannen synes tøy virker masete, så det er nok også litt av grunnen

Vi har brukt litt begge deler, men jeg foretrekker absolutt tøy. Jenten vår har litt ømflintelig hud og tåler ikke alle typer tøybleier, så nå prøver vi å finne litt ut av hva vi kan bruke.
Jeg syns engangs lukter vondt, og det er så mye mer lekkasje med engangs enn med tøy. Og det er absolutt ikke mye jobb med det, det er bare noe folk tror ;)

Dere med tøybleier, hvordan funker det i bhg?

Engangsbleier rett og slett fordi jeg er lat :P

Stort sett helt fint, de puttet bleien i en slik pose.jeg tok med hjem og vasket, leverte like mange nye neste morgen.

Den dagen de klaget over at bleiene lakk... Og beviselig hadde byttet en bleie, i følge lista var det før lunsj, så kuuuuunne de jo gjerne byttet på henne en gang til da, sånn de ifølge rutinene gjorde med alle.
Det var noen som ikke fester dem stramt nok også. Og ja, gjett hva? Bleier som henger mellom knærene, de lekker. Det er bare å feste dem!!!! Borrelås. Akkurat som papir som har tape med lim. De må festes de også...

Det var et par ansatte som ikke ville.

Med storebror hadde vi ikke problemer.

Det funket fint her!
Vi leverte bare klargjorte bleier og våtposer, gav en kjapp instruksjon og lot det stå til ;)
Én gang var bleien på bak frem (?!), og innimellom slet de med lekkasjer fordi bleien ikke satt stramt nok. Han begynte i Bhg rett før han ble 2 år, og sluttet med bleie ca 5 måneder etter det. I hele perioden der var han oftere og oftere på do, så da ble ikke lekkasje så stort problem for dem heller.
De var gjennomgående positive, heldigvis. Skulle bare mangle, synes jeg!

Vi brukte for det meste tøy på Lillebror etter 6 måneders alder. Han ble fort sår av engangs, og vi gikk mer inn for det da!
Det eneste jeg angrer på er at vi ikke brukte på storebror også, siden det er bedre for hud og det hadde blitt enda mer økonomisk om vi hadde fått brukt bleiene på to barn!
Engangs på natt, da vi ikke fant noen god tøyløsning til stortisseren :)
Vasking er utrolig enkelt da. Vrenger Våtposen med brukte bleier inn i maskinen, kjører kald skylling før lang 60-vask med litt vaskemiddel og gjerne en dæsj eddik for å få bort lukt og gjøre bleiene mykere.

Vi brukte engangs og kommer til å gjøre det neste gang også. Trenger ikke mer klesvask.

Back
Topp