Engangsbleier eller tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
ideelt sett ville jeg hatt tøybleier, men ble engangsbleier her... :-/ Samboer nektet tøybleier...

Engangsbleier hadde vi.

Engangsbleier her. Kunne vel tenkt meg å prøvd tøybleier, men ble ikke med denne :p

Ikke for å spore av men kan noen si meg hvordan man rengjør tøybleier/ gjør det rent praktisk? Virker tungvint men bra på alle andre måter

Engangsbleier. Tøybleier hadde ikke vært aktuelt her :rolleyes:

Har veldig lyst til å prøve tøybleier denne gangen, faktisk! Liker tanken bak det!

Engangsbleier. Kunne ikke tenke meg mere vask. Dessuten er vi mye på farten og vi på ferier. Da er det greit å bare kaste søpla.

Har bare brukt engangsbleier på begge barna, syns det er enkelt :)

Har bare brukt engangsbleier til begge barna, syns det er enkelt :)

Ikke for å spore av men kan noen si meg hvordan man rengjør tøybleier/ gjør det rent praktisk? Virker tungvint men bra på alle andre måter

Vaskemaskin. Tømmer evt. bæsj i do først.

Vi velger tøy, mest fordi det er den letteste løsningen slik vi bor.

Tøy om dagen og engangs om natta og ved diaré eller sykdom i huset.
Valgte tøy fordi det er bedre for huden, temperaturen der nede på gutter, bedre for miljøet og for lommeboka. Han kjenner også bedre når han må på do fordi bleiene faktisk blir våte, og føler han har blitt bedre kjent med egen kropp på den måten.
Valgte også tøy fordi det var en måte å gjøre bleier morsomt på; er så mange fine bleier og så masse morsomme løsninger :)
Bruker engangs på natta fordi han våkner av å være våt og fordi det funker best for huden hans å ha engangs om natta.

Back
Topp