Energidrikk

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Nå spurte jeg JM om dette, og hun mente at man ikke burde ha mer enn tre kopper kaffe daglig. Jeg drikker jo ikke kaffe og prøver å Google meg frem til hvor mye energidrikk som tilsvarer tre kopper kaffe :rolleyes:

Noen som har pålitelige kilder?
 
Jeg har hørt maks 1 liter cola uten sukker, men vet ikke hva det vil tilsvare.
 
Fra helsenorge.no;
. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Selv har jeg kuttet ut både kaffe og energidrikk. Jeg elsker kaffe, men som gravid byr det meg i mot.
Drakk 1-2 energidrikk per dag før, kuttet det ut nå. Synes det er altfor mye rart i dem til at jeg vil utsette den i magen for det. Men det er min personlige mening. Og jeg håper på å ikke starte igjen.

En energidrikk er innenfor det anbefalte, men - sjekk på boksen. På noen står det at de ikke er for gravide.
 
Siden jeg er glad i pepsimax så byttet jeg ut morgenkaffen med koffeinfri kaffe også har jeg slutter med energidrikk fordi det er så mye annet oppi der enn bare koffein og de fleste anbefales ikke for gravide.
 
Nå spurte jeg JM om dette, og hun mente at man ikke burde ha mer enn tre kopper kaffe daglig. Jeg drikker jo ikke kaffe og prøver å Google meg frem til hvor mye energidrikk som tilsvarer tre kopper kaffe :rolleyes:

Noen som har pålitelige kilder?
Min jordmor sa at jeg ikke burde drikke mer en 1 kopp kaffe til dagen. Jeg har gått over til koffeinfri te.
 
Min jordmor sa at jeg ikke burde drikke mer en 1 kopp kaffe til dagen. Jeg har gått over til koffeinfri te.

Uff, det var lite! Sliter med å holde meg til to, elsker pepsi max også... Gleder meg nesten til avsmaken på kaffe kommer så jeg slipper å ta stilling til det :p
 
Tatt fra en forskningsside (vet ikke om det e lov å linke til slikt her): «Forskere hevder at 2 eller flere kopper kaffe per dag dobler risikoen for spontanabort tidlig i svangerskapet.»

Syns dette var litt skremmende. Siden jeg har hatt to spontanaborter tidligere, velger jeg å holde meg helt unna. I hvertfall de første månedene :)
 
Back
Topp