endringer i kroppen

S-Sol

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei.
Endelig er dagen her 34+4 høygravid :Heartbigred

De siste dagene har det skjedd merkelige endringer i og med kroppen...

Jeg har tidligere hadd en rekkevidde på 250 m før jeg var knust av vondter i bein, og ett bekken som streiket og selve rullatormafiaen parkerte meg når det kom til fart på flatmark.
Nå de siste to dagene har jeg kunne gå 1KM uten å kjenne det, og ha fart i gåingen..:happy093
Og det er herlig!
Men har til gjengjeld fått oftere og sterke smertefrie kynnere, men etter kynnerene kommer det litt lette mens/luft smerter nede i magen.

Og gjennom hele svangerskapet har jeg spist lite til ingenting, men nå har jeg matlyst og kan finne på å spise to brødskiver i en jafs.

Har hele svangerskapet vært plaget med halsbrann og kvalme, men dette har roet seg litt.
Om det er pga kvalmedempende 3 ganger om dagen kombinert med halsbrann dempende gugge, Og tyggis.
At dette endelig funker skal være usakt. Men det har roet seg.

Fryser også oftere en tidligere.

Er der bare kroppen som virkelig forbereder seg, eller nærmer det seg?

Fryser

Høres ut som hodet har festet seg, da kommer babyen lengre ned i bekkenet og man får man litt bedre plass til indre organer ovenfor livmoren. Samt at hodet stabiliserer bekkenet og kan gjøre det lettere å bevege seg.

Hei.

Jeg har tidligere hadd en rekkevidde på 250 m før jeg var knust av vondter i bein, og ett bekken som streiket og selve rullatormafiaen parkerte meg når det kom til fart på flatmark.
Nå de siste to dagene har jeg kunne gå 1KM uten å kjenne det, og ha fart i gåingen..:happy093
Og det er herlig!
Men har til gjengjeld fått oftere og sterke smertefrie kynnere, men etter kynnerene kommer det litt lette mens/luft smerter nede i magen.

Og gjennom hele svangerskapet har jeg spist lite til ingenting, men nå har jeg matlyst og kan finne på å spise to brødskiver i en jafs.

Har hele svangerskapet vært plaget med halsbrann og kvalme, men dette har roet seg litt.
Om det er pga kvalmedempende 3 ganger om dagen kombinert med halsbrann dempende gugge, Og tyggis.

Fryser
Det er like endringer jeg har opplevd de siste ukene/mnd :)
Jeg er 38+2 nå og har opplevd det samme med bekkenet, økte kynnere og mer matlyst !
Kynnerene har faktisk og roet seg litt den siste uken..o_O
Jeg leste at de siste ukene så får en mer matlyst fordi kroppen forbereder seg til fødselen og da trenger kroppen karbohydrater, så her spiser jeg myye shitmat for tiden, ikkje så positivt, men kjenner faktisk at kroppen SKAL ha det :joyful:
Og at en fødsel forbrenner ca 500 kalorier i timen ! Så da er det klart den trenger ett lite lager ;)
Mye rart me skal oppleve og gå gjennom ja :D
Lykke til :Heartpink

Det er like endringer jeg har opplevd de siste ukene/mnd :)
Jeg er 38+2 nå og har opplevd det samme med bekkenet, økte kynnere og mer matlyst !
Kynnerene har faktisk og roet seg litt den siste uken..o_O
Jeg leste at de siste ukene så får en mer matlyst fordi kroppen forbereder seg til fødselen og da trenger kroppen karbohydrater, så her spiser jeg myye shitmat for tiden, ikkje så positivt, men kjenner faktisk at kroppen SKAL ha det :joyful:
Og at en fødsel forbrenner ca 500 kalorier i timen ! Så da er det klart den trenger ett lite lager ;)
Mye rart me skal oppleve og gå gjennom ja :D
Lykke til :Heartpink
Glad jeg ikke er alene! Matlysten min har aldri vært større enn nå! Og aller helst bare usunt:eek: klarer ikke stoppe tenke på mat, og spiser både mer og oftere enn før! Håper det går bra, og at det gir seg litt etter fødsel! :rolleyes: Vil jo ha kroppen tilbake engang også..

Glad jeg ikke er alene! Matlysten min har aldri vært større enn nå! Og aller helst bare usunt:eek: klarer ikke stoppe tenke på mat, og spiser både mer og oftere enn før! Håper det går bra, og at det gir seg litt etter fødsel! :rolleyes: Vil jo ha kroppen tilbake engang også..
Ja heilt enig ! Eg har lagt på meg 1 kilo de siste tre dagene... eg ete og ete og ete, sambo bare ser på meg og riste på hodet (med smil om munnen) men eg skjønne søren ikkje kor det gjør av seg, for eg går jo nesten ikkje på do heller :hilarious: I går spiste me på Kinaresturant, eg spiste meg sprikkmett men hadde lyst på mer, kjørte hjem og hadde is på mcd fem min fra hjemme, kommer hjem og rett i sticksposen og sitter og trykker innpå, samt drikker mye mye ! Har aldri opplevd liknende :eek:
Så ja.. håper jo dette går over når me har fått :inpain:
Masse lykke til ;):)

Ja heilt enig ! Eg har lagt på meg 1 kilo de siste tre dagene... eg ete og ete og ete, sambo bare ser på meg og riste på hodet (med smil om munnen) men eg skjønne søren ikkje kor det gjør av seg, for eg går jo nesten ikkje på do heller :hilarious: I går spiste me på Kinaresturant, eg spiste meg sprikkmett men hadde lyst på mer, kjørte hjem og hadde is på mcd fem min fra hjemme, kommer hjem og rett i sticksposen og sitter og trykker innpå, samt drikker mye mye ! Har aldri opplevd liknende :eek:
Så ja.. håper jo dette går over når me har fått :inpain:
Masse lykke til ;):)

Kjenner meg så igjen. :oops: Enten er jeg sulten eller så er jeg fyse, og nå som jeg ikke orker å gjøre så mye er det lett å bruke tiden på å spise ;)

Satser på at formen tar seg opp når mini kommer og jeg kan gå masse turer :dummy1:

Hei.

Og det er herlig!

Fryser
Samme her med aktiviteten! Har slitt med å gå korte turer utenfor huset, men i dag gikk jeg 2,5 timer i fjellet med familien. Forrige uke var vi på to fjellturer. Det er selvsagt tungt og går sakte, men det går! Bekkenet kjennes mer stabilt og selv om jeg får vondt etterhvert så er det levelig. Resten av dagen blir så som så, men det skal jeg tåle. Det er fantastisk å kunne gå litt på tur for jeg har vært veldig inaktiv grunnet dårlig form og lite energi.
Jeg har også status høygravid i dag så ser ut som vi er akkurat like langt? :D

Jeg tror han har lagt seg litt godt ned i bekkenet Og at det derfor føles mer stabilt:happy:

Jeg har en god del kynnere da, og fikk ganske vondt nederst i magen på vei hjem igjen i dag (turen var nok i lengste laget), men det gir seg etter litt hvile. Ikke kynnerne da, de er der hele døgnet men det har de vært i alle svangerskapene :)

Har termin 26.08.

Har slitt veldig med formen. Og det er deilig å endelig kunne røre på seg igjen.

Har vært på ferie og har endast måtte stoppe opp i gåingen når nedpresset blir førr stort.

Matlysten er på topp, livet er endelig herlig, psykisk går det kjempe bra og nå kan jeg ENDELIG NYTE SVANGERSKAPET! ENDELIG !!!!

Har sett på ukesbildet av meg selv denna uka, og det ser ut som at magen siger ned.
Snart i mål

Back
Topp