Carolin26 skrev:
Synes det er på tide at mor får like mange uker som far. Her har lysebakken snakket så flott om denne likestillingen, men det har overhode ikke hvert noe likestilling. Mor har blir gjort om til enn ruge og ammemaskin, når den endelig tiden med mer ro og rutiner kommer, og mor faktisk har mulighet til å få enn natt med søvn, og lade opp litt batterier etter enn strevsom tid skal mor ut i arbeid og far være hjemme. Ikke rart det er høyt sykefravær sier jeg da. Jeg synes det er flott med pappa perm, men det skal ikke være slik at det går ut over helsen til mor og barnets beste. (barnetsbeste er ikke p begynne i barnehagen da barnet er 6-7 månder gammelt)Det stilles mange krav til permisjonen, og ikke minst fedrekvoten. Og det som faktisk irriterer meg mest er det at om mor velger 80% så må far velge dette også. Hvor er likestillingen?søteste skrev:
Men flott at mor får like mange uker som far, det var på tide. Jeg er glad vi har mulighet til å gjøre enn vri på permisjonen. Og at far får betalt av arbeidsgiver.
Og jeg er overlykkelig over at Lysebakken har gått av, håper det er siste gang jeg ser han i stortinget.
Er det noe æ ikke har fått med mæ!! Ka mener du med at far får betalt av arbeidsgiver??
Her får han betalt fra nav under fedrekvote så vi taper økonomisk sia han tjenner mye mer en max. beløpe nav utbetaler.
Det er fullt og helt opp til arbeidsgiver om de velger å forskuttere foreldrepengene.. Og OM de velger å forskuttere dem er det også opp til dem om de vil dekke mellomlegget mellom maksgrensen til nav på 6G og den egentlige lønna..
Man har ikke rett på noe mer enn det nav utbetaler om man ikke har spesielle tariffavtaler/avtaler med jobben...