Hei, jeg lurer litt på dette med rester etter sa. Jeg har "alltid" hatt lett for å bli gravid (men også å miste dessverre). Da vi prøvde på nr 1 som 38åring ble vi gravide på 4/7pp. I tillegg til en gang som 36åring uplanlagt. Siste graviditet lyktes med støttebehandling rett før fylte 39.
Nå prøver vi på søsken (41-42 år), og jeg ble faktisk gravid på 1 forsøk, men endte i MA. Blødde i 6-7 uker før det stoppet. Siden har vi ikke hatt så mye som en kjemisk på 8-9pp. Det kan jo selvfølgelig ha mest med alder å gjøre, men jeg lurer litt på om det kan ligge noen rester eller kronisk endometritt som ødelegger for implantasjon.
Så jeg lurer på hvordan det var for deg med restene. Hadde du eggløsninger som vanlig? Noen spesielle tegn? Var det nødvendig med hysteroskopi for å finne restene eller ville man sett det ved vanlig gu?
Så leit å høre at du sitter i samme "fella" muligens. Jeg vet ikke om jeg hadde eggløsning, siden vi har gått over på donoregg, og testen ble tatt etter SA fra donoregget. De kunne ikke si noe om hvor gamle restene var. Har restene ligget der hele tiden siden første abort så har jeg hatt eggløsning, egguthent og innsett med egne egg.
Vil anta at restene ikke har noe å si for eggløsning, men det er bare min uprofesjonelle tro.
Inge av gynekologene på sykehuset eller ved klinikkene har sett restene. Kom disse restene etter siste SA så klarerte altså minst 1 gynekolog på sykehuset at alt var klart og fint. De så vel en "prikk" som skulle komme ut av seg selv. Dette var mer enn en prikk. Anbefaler virkelig å ta den testen hos Aleris. Jeg hadde ingen tegn på at jeg burde ta den annet enn ingen levendefødte barn.
Er nå for første gang gravid (5+2) etter denne sjekken, antibiotika mot endometritten og infusjoner mot nk cellene (sistnevnte noe omdiskutert, for lite forsket på, men brukes av de store klinikkene i f. Eks India).
Går det riktig veg for oss med denne babyen så vil jeg selvsagt si til alle: kom dere på sjekk!
Har alltid begynt å blø i mellom dpo 14 og 32, så vi er veldig nær et svar. Har forøvrig god oppfølging med måling av progesteron denne runden også.
Masse lykke til! Jeg tenker at å investere i en eller to runder på Aleris (endometrietest og hysteroskopi) er verdt det istedetfor å angre i ettertid.