Da var morkakeprøven gjennomført! Dessverre traff legen på en del blod så han kunne ikke love oss at prøvene ble gode nok [emoji20] Men han ville ikke stikke på nytt og dermed øke risikoen for spontanabort (heldigvis). Så vi får bare krysse fingre og håpe at de fikk det de trenger! Blir en lang uke dette...
En gøy ting kom det likevel ut av det da; han målte babyen til å være 11+5 (mens jeg nok egentlig er 11+1 eller 2) så h*n vokser iallefall som bare det [emoji2] Og jeg fikk jo se på ultralyden hele tiden mens han holdt på med prøvetakingen, og h*n hoppet og spratt rundt inni der som en liten sprellemann [emoji173]️ Det var samme lege som de 3 andre gangene jeg har tatt morkakeprøve, og jeg har virkelig bare gode ting å si om han. For en trygghet han utstråler, og ikke minst profesjonalitet - i tillegg til å være utrolig hyggelig [emoji4] Alt i alt en fin opplevelse, bare med en ekstra liten uønsket usikkerhet som rett og slett bare skyldtes uflaks...
Nå ble jeg både nervøs og spent. Har tenkt på deg.
Krysser fingrene for at dette går som ønsket og at blodet ikke har noe å si for prøven.
Det er betryggende å høre tilbakemeldinger om legen. Skal jo selv sa fostervannsprøve om noen uker, så da (ikke sikkert jeg får samme) er det jo proffe folk der.
Ta vare på deg og nurket. [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️